לא שילם ערבות בסך 10 מיליון שקל: משה חוגג נעצר

חוגג נעצר לאחר שלא שילם ערבות בסך 10 מיליון שקל בהתאם לצו בית משפט, והוא יובא היום לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון • חוגג חשוד בפרשייה רחבת-היקף ובינלאומית בתחום הסחר במטבעות קריפטוגרפיים ובעבירות מין

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

משה חוגג נעצר הבוקר (ג') לאחר שלא שילם ערבות בסך 10 מיליון שקל בהתאם לצו בית משפט. הוא יובא היום לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון.

חוגג נעצר בנובמבר 2021. הוא חשוד, יחד עם עדי שלג ואחרים, בפרשייה רחבת-היקף ובינלאומית בתחום הסחר במטבעות קריפטוגרפיים, תחום המצוי מתחת לרדאר של רשויות האכיפה. 

הותר לפרסום: משה חוגג הוא איש העסקים שנעצר בחשד להונאת ענק בקריפטו ועבירות מין 
משה חוגג ישתחרר למעצר בית; נאסר עליו שימוש בארנקים דיגיטליים
איך הפך שוק הקריפטו מחזון על "כלכלת העתיד" לבור של הונאות?|פרשנות

המשטרה חושדת כי חוגג ושותפיו קיבלו ממשקיעים מאות מיליוני שקלים תוך הצגת מצגי שווא, באופן שיטתי ומתוחכם, לגבי מיזמים רווחיים לכאורה. על-פי החשד, בפועל, הכסף לא הושקע כמובטח אלא הועבר לכיסיהם של החשודים ושימש לאורח חיים ראוותני ופזרני, הכולל רכישת רכבי פאר, נדל"ן ועוד. עד כה עלה חשד לביצוע עבירות של מרמה בסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר, הלבנת הון ועבירות מס. בנוסף חוגג חשוד בעבירות מין ובעבירות נוספות.

חוגג הקים את קרן ההון סיכון סינגולריטים יחד עם המיליארדר הקזחי קינס רקישב. הקרן מהווה פלטפורמה לגיוס השקעות לצורך הקמת מיזמים עסקיים.

נגד חוגג ושותפיו הוגשו בשנים האחרונות שורת תביעות על-ידי משקיעים מרחבי העולם שטענו כי רומו. אחת התביעות המשמעותיות היא תביעה של רועי ברוכיאל וערן ועוקשי, שעבדו בקרן סינגולריטים. ברוכיאל הוא חבר ילדות של חוגג, שותף בקרן ושימש כעוזרו האישי. עוקשי הוא מנהל חשבונות בקבוצה. 

*** חזקת החפות: יודגש כי משה חוגג, עדי שלג ויתר הנחקרים בפרשה הם בגדר חשודים בלבד, טרם הוגש נגדם כתב אישום, ועומדת להם חזקת החפות.