המעצבת שפתחה עסק לתוספות שיער: "המסים מקשים. בארה"ב אותו מוצר היה מתומחר בחצי מחיר"

שרית יפה, תושבת חולון, בת 46, נשואה פלוס 2 • בעלת "שרית תוספות שיער" • "מכיוון שלא חייתי בארץ כמה שנים, לא הייתי זכאית למענק לידה או להלוואה לפתיחת עסק, ונעזרתי בקרוב משפחה, אבל זה לא הספיק" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

שרית יפה, בעלת ''שרית תוספות שיער'' / צילום: תמונה פרטית
שרית יפה, בעלת ''שרית תוספות שיער'' / צילום: תמונה פרטית

מעצבת השיער שרית יפה פתחה בשנת 2009 את "שרית תוספות שיער", במטרה לתת מענה איכותי לדרישה ההולכת וגוברת בארץ להארכת שיער. עוד קודם, בשנת 2001, היא נסעה ללוס אנג'לס, שם שהתה 4 שנים ולמדה באופן מקצועי את תחום התוספות.

"אף פעם לא היה לי שיער מלא, וכשגיליתי את עולם תוספות השיער, לא האמנתי שככה ארגיש. הביטחון שלי עלה בצורה שרק מי שיש לה תוספות שיער תוכל להבין", אומרת שרית. "הדבר הראשון שרציתי לעשות כשחזרתי לארץ הוא לעזור לעוד נשים כמוני שסובלות משיער דליל, נשירה משמעותית או שיער שפשוט לפתע הפסיק להתארך באופן טבעי".

האתגר הראשון שניצב בפני שרית היה לפתוח את העסק בעודה בהריון. כולם/ן הרימו גבה וניסו לשכנע אותה להישאר בבית ולגדל את התינוק ואכן, היו לא מעט דברים להתמודד איתם.

"מכיוון שלא חייתי בישראל כמה שנים, לא הייתי זכאית למענק לידה או להלוואה לפתיחת עסק, ונעזרתי בהלוואה מקרוב משפחה. אבל זה לא הספיק, כי הגיעו הוצאות נוספות שבזמנו לא הייתי בכלל מודעת אליהן, כמו רישוי עסקים שביקשו תוכניות אדריכליות ועוד בקשות רבות שעלו לא מעט".

באותה תקופה מקום העבודה של בעלה של שרית נסגר, והוא החליט לעזור לה עם העסק. "במשך חודש הוא עמד כל היום מחוץ לחנות, פנה לעוברות והשבות ואמר:  'שלום, אשתי פתחה פה מספרה, תרצי לבוא לראות?'. חלק מהלקוחות האלה הן לקוחות שלי עד היום".

קושי נוסף הוא המסים ששרית צריכה לשלם. "הם מקשים מאוד על התמחור", היא אומרת. "בלוס אנג'לס היינו משלמים 7% מס בלבד, כך שאותו השיער באותו זמן עבודה היה מתומחר כמעט בחצי מחיר ללקוחה".

העסק של שרית מורכב מצוות נשי בלבד. "העצמה נשית היא חלק בלתי נפרד מתפיסת העולם שלנו. אנחנו מטפלות בנערות ובנשים מכל הארץ ומכל שכבות האוכלוסייה. לא רק מי שהפרוטה מצויה בכיסה מגיעה אליי, אלא גם כאלה שלעתים מוציאות על התוספות כמעט את כל השכר החודשי שלהן, כמו חיילות".

לדבריה, "כשלקוחות מתיישבות על הכיסא שלי, הן מרשות לעצמן לפרוק ולספר הכול. הן מגיעות אליי אחרי החלמה ממחלה קשה או אחרי גירושים, תקופה קשה ורצון לשינוי, והן פשוט יוצאות מאושרות. חלק מלקוחותיי הן טרנסג'נדריות שמגיעות אליי באופן קבוע, וחלקן אף מפורסמות".

לסיכום, שרית אומרת כי למרות שהעיסוק בחיצוניות עלול להיתפס אצל רבים כמשהו שטחי, זה לא בהכרח נכון. "למראה החיצוני יש השפעה משמעותית על הביטחון העצמי ועל הפנימיות של האדם. מדובר בתהליך משמעותי ולעתים פנימי ועמוק. בנוסף, העניין החיצוני משנה לגמרי את התמונה, תרתי-משמע, עבור הלקוחה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il