הסטארט-אפ הישראלי לניהול הנכסים ב-Airbnb מכריז על גיוס ענק

גסטי, שהקימו האחים התאומים קובי ועמיעד סוטו, גייס 170 מיליון דולר כדי לספק שירותים למשכירי נכסים • המנכ"ל עמיעד סוטו: "מבחינתנו זה הגיוס האחרון, כי השנה נגיע לרווחיות"

מימין: ורד רביב-שורץ ועמיעד סוטו / צילום: גסטי
מימין: ורד רביב-שורץ ועמיעד סוטו / צילום: גסטי

ב-2013 הקימו האחים התאומים קובי ועמיעד סוטו בסן פרנסיסקו את "סופר הוסט", מיזם שנועד לספק שירותים עבור משכירי דירות ב- Airbnb. תושבים שרצו להשכיר את דירתם, יכלו לשלם לסופר הוסט כדי שתנקה את הנכס אחרי האירוח או תענה לשאולות של האורחים בזמן אמת. עם הרעיון הזה התקבלו האחים התאומים לחממת הטכנולוגיה הנחשבת בעולם, Y Combinator.

אלא שמהר מאוד הבינו האחים כי הם לא רוצים להתעסק בתפעול הנכסים והחליטו להתמקד במקום בפיתוח תוכנה שתסייע למשכירי נכסים לנהל אותם בעצמם. הם גם שינו את השם לגסטי (Guesty). גסטי היא כבר חברה גדולה עם כ-580 עובדים ברחבי העולם והיום (ג') מודיעה על השלמת גיוס של 170 מיליון דולר, סכום משמעותי מאוד במיוחד בתקופה זו של האטה בגיוסי ההון על ידי סטארט-אפים.

חלק מהסכום ילך למכירת החזקות של בעלי מניות קיימים (סקנדרי) והשאר לחברה. לדברי המנכ"ל עמיאד סוטו, מטרת הסקנדרי הייתה לפנות מקום למשקיעים חדשים שרצו לקנות נתח משמעותי מהחברה. סוטו לא חושף את השווי לפיו בוצע הגיוס הנוכחי, שצמח לדבריו פי שלושה מאז הגיוס הקודם, אך מאשר שלא מדובר עדיין בשווי חד קרן (מעל מיליארד דולר)

צוות גסטי / צילום: גסטי
 צוות גסטי / צילום: גסטי

אוטומציה של משימות

גסטי מציעה תוכנה שמבצעת אוטומציה להרבה מהמשימות שמשכירי נכסים צריכים להתמודד איתן. זה התחיל באוטומציה של כל התקשורת עם המנקים והאורחים, במקום משלוח הודעות ידני, והתרחב משם. כך למשל גסטי מאפשרת לסנכרן את ההזמנות לנכס, שיכול להיות גם בניין דירות נופש ומתחם גלמפינג . נכסים אלו מוצעים להשכרה במספר פלטפורמות כמו Airbnb , בוקינג.קום , אקספדיה ו-Vrbo. גסטי מחוברת לכל אלו ומסנכרנת את ההזמנות שהתקבלו, כדי לא להגיע לדאבל-בוקינג. המערכת מאפשרת להם גם להתמודד עם רגולציות מקומיות על משכירי נכסים, לבנות אתר אינטרנט עצמאי ולשלם מיסים.

לדברי סוטו, גסטי היא השחקן המוביל בעולם בכל הנוגע לתוכנות לניהול השכרות נכסים, כאשר המתחרים שלה הם שחקנים מקומיים וקטנים בהרבה. לדוגמה חברת Hostaway הקנדית, שמספקת פתרונות דומים, גייסה 3.2 מיליון דולר עד היום - בהשוואה ל-280 מיליון שגייסה גסטי כולל הסבב הנוכחי. השחקן הספרדי Lodgify גייס 6.6 מיליון דולר. בניגוד לשחקנים אחרים בשוק, גסטי גובה תשלום עבור כל פונקציה שהמשתמשים נרשמים אליה ולפי כמות הנכסים שהם מנהלים, ולא מחיר לכל השימוש.

ורד רביב-שוורץ, נשיאת גסטי וסמנכ"לית התפעול, אומרת כי שוק השכרת הנכסים התאושש מהקורונה מהר יותר מתחום המלונאות. "שלושת החודשים הראשונים של הקורונה היו קשים בגלל הסגרים ברחבי העולם. אבל אחר כך יותר אנשים רצו להתאכסן בנכסים שנתפסו כמבודדים ובטוחים יותר. ההתאוששות הייתה בעיקר במדינות גדולות שיש בהן תיירות פנים כמו ארה"ב לפני המדינות הקטנות. אנחנו התרחבנו גם לתחום של השכרה לטווח ארוך, משהו שראינו ביקוש אליו בקורונה".

להגיע ל-100 מיליון דולר בהכנסות

סוטו אומר כי החברה צופה שתגיע ל-100 מיליון דולר בהכנסות (ARR) השנה וגם תשיג רווחיות. "אנחנו לא נצטרך גיוס מעבר לנוכחי כי נגיע השנה לרווח נקי ותזרים מזומנים חיובי", אומר סוטו. "אנחנו חברה חסכונית ויעילה בהוצאות".

בהתייחס לתקופה המשבר הנוכחי, אומר סוטו כי הוא רואה שחברות הייטק רבות ממשיכות לגייס עובדים, כשהשינוי המשמעותי הוא ירידה בציפיות השכר של מועמדים. "בשנה שעברה הגיעו מועמדים וביקשו שכר לא ריאלי שיותר גבוה משלי. מפתחים ביקשו 90-100 אלף שקל לחודש. היו חברות שהגזימו בשכר ששילמו אבל אנחנו היינו אחראיים לאורך כל הדרך".

הגיוס הנוכחי של גסטי הובל על ידי הקרנות אייפקס, Sixth Street ו-MSD ובהשתתפות המשקיעים הקיימים ויולה צמיחה ו- Flashpoint.