אביתר בנאי כמו שלא שמעתם שנים וביונסה מצדיעה למורשת הדאנס

אביתר בנאי חוזר אל אלבום הבכורה • הפרשנות של ביונסה ללהיט שהשיק את ז'אנר הדיסקו בשנות השבעים • והסאונד המשובח של אוזניות סנהייזר • השבוע במוזיקה

אביתר בנאי / צילום: ברלה שיינר - שילוח הפקות - צילום יח''צ, ויקיפדיה
אביתר בנאי / צילום: ברלה שיינר - שילוח הפקות - צילום יח''צ, ויקיפדיה

הופעה

אביתר בנאי אמפיתיאטרון קיסריה

תאריך:
7-8.9.22
שעה: 21:00
אורך מופע: כשעתיים
מחיר כרטיס: 179-349 שקלים (תלוי במיקום)

אחרי שנים רבות בהן סירב לבצע את שירי אלבום הבכורה שהוציא לפני 25 שנה, אביתר בנאי עומד לבצע אותו מתחילתו ועד סופו. זה יקרה השבוע, יום אחר יום, באמפיתיאטרון קיסריה. אלבום הבכורה של בנאי, הנושא את שמו, כולל 13 שירים, ביניהם הלהיטים "מתי נתנשק", "תתחנני אליי", "כלום לא עצוב" ו"שמתי לי פודרה".


המורכבות הטקסטואלית והמוזיקלית של האלבום הזה לא מנעה ממנו להיות גם פופולרי: מאז צאתו הוא מכר מעל 50 אלף עותקים, מבקרי המוזיקה הכתירו אותו כאחד מאלבומי הבכורה הטובים ביותר שיצאו כאן והשירים משולבים באופן קבוע בפלייליסטים של תחנות הרדיו, מאז ועד היום.

בראיון שנתן לאחרונה ב"מאקו" הוא הסביר את חזרתו לאלבום הבכורה: "היום אני חוזר לשם מתוך אמונה שאין מקום שאין בו אלוהים ואין מקום שאין בו אהבה. לפעמים זה גס וילדותי, רוב הזמן זה אמיתי".

שורה תחתונה: אביתר בנאי כמו שלא שמעתם אותו שנים.

סינגל

ביונסה, Summer Renaissance

חברת תקליטים: קולומביה
אורך: 4:33 דקות
מספר השמעות (ספוטיפי): 21 מיליון

למראה ביונסה רכובה על סוס קריסטל שרירי, כמעט עירומה, בצילום עטיפת אלבומה החדש, שמרני אמריקה הקימו קול צעקה. הפרוגרסיביים מצידם גם הם מחאו, בגלל השימוש שלה במילה spaz בשיר Heated, מילה העלולה להתפרש כסלנג פוגעני כלפי הסובלים מעוויתות.

אלא שכדאי להתעלם מהסחות הדעת האלה שהתעוררו סביב אלבומה השביעי והחדש - "רנסנס". הן עלולות לגרום לנו לפספס את העובדה שאלבומה החדש של ביונסה, וביתר שאת השיר שחותם אותו ושיוצא כעת כסינגל, הם הצדעה מפוארת להאוס ולמורשת מוזיקת הדאנס השחורה.

Summer Renaissance הוא להיט קלאב־דיסקו שמרפרר בבירור לשיר I Feel Love של דונה סאמר וג'ורג'ו מורודר משנת 1977, שסומן אז כלהיט שהכניס באופן רשמי את המוזיקה האלקטרונית אל המיינסטרים.

השורה התחתונה: 45 שנה אחרי השיר של דונה סאמר, חוזרת ביונסה אל שורשי ההאוס ומוזיקת המועדונים האפרו אמריקאית, ומטעינה אותם בפרשנות פופית. ורק על זה מגיע למלכה בי שכולם יצדיעו לה.

גאדג'ט

אוזניות קשת 4 Momentum

חברה: סנהייזר (Sennheiser)
זמן סוללה: 60 שעות
מחיר: 1,399 שקלים

Momentum 4, אוזניות קשת מבית סנהייזר (Sennheiser), הן הדור החדש של אוזניות הבלוטות' עם ביטול הרעשים האקטיבי. אלו חדשות גדולות לחובבי אוזניות בכלל ולאוהבי מותג האודיו הגרמני בפרט - שידוע בזכות מוצרים עמידים וסאונד משובח. טעינה של 10 דקות תעניק 6 שעות האזנה רצופות. האוזניות תומכות בשלל המקודדים העדכניים ביותר: SBC, AAC, aptX, aptX adaptive וניתן לחברן לשני מכשירים במקביל הודות לתמיכה בתקן Bluetooth 5.2.

sennheiser momentum 4 over ear / צילום: סנהייזר
 sennheiser momentum 4 over ear / צילום: סנהייזר

העיצוב הייחודי והרטרואי שאפיין את הדגמים הקודמים בסדרה איננו. נדמה ש-Sennheiser החליטו ליישר קו עם הלוק הסולידי ששולט בשוק, וכעת הן מזכירות בעיצובן את האוזניות WH-1000XM5 של סוני וסדרת QuietComfort של Bose.

אוזניות Momentum 4 של סנהייזר נמכרות במכירה מוקדמת באינטרנט (350 דולר) והן צפויות להגיע לחנויות בישראל בספטמבר.

השורה התחתונה: לוק סולידי, איכות גבוהה.

סטרימינג

5 השירים המושמעים בספוטיפיי בישראל
(נכון לשבוע שבין 19-25.8) 
נועה קירל / צילום: רן בירן
 נועה קירל / צילום: רן בירן