לאחר הדיפת ניסיון השתלטות: סרגון בכל זאת מחליפה דירקטורית

חברת הטכנולוגיה דיווחה על מינויה של אפרת מקוב לדירקטוריון, במקום יעל לנגר ששימשה בתפקיד 20 שנה • לאחרונה המליצה חברת הייעוץ האמריקאית ISS לתמוך בהדחת לנגר

דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ
דורון ארזי, מנכ''ל סרגון / צילום: ליאורה כץ

לאחר שבעלי המניות של סרגון  הישראלית הדפו בשבוע שעבר את הניסיון של החברה המתחרה אוויאט, להחליף דירקטורים בסרגון במסגת ניסיון השתלטות עוינת, מתבצע בכל זאת שינוי בדירקטוריון החברה.

סרגון דיווחה אתמול (ב') על מינויה של אפרת מקוב לדירקטוריון, בכפוף לאישור אסיפת בעלי המניות, וזאת במקום הדירקטורית הוותיקה יעל לנגר, אשר הודיעה על כוונתה לפרוש מהתפקיד בעוד מספר שבועות.

סרגון, בניהולו של דורון ארזי, מספקת פתרונות בשוק התמסורת האלחוטית. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 185 מיליון דולר, לאחר ירידה של 45% במניה בשנה האחרונה.  אוויאט מארה"ב, שביקשה להשתלט על סרגון תמורת כ-260 מיליון דולר (במזומן ומניות), ניסתה להדיח במסגרת המהלך את לנגר ושני דירקטורים נוספים - המנכ"ל לשעבר עירא פלטי ודוד ריפשטיין - ולמנות במקומם דירקטורים מטעמה.

דירקטוריון סרגון, בראשות היו"ר ובעל המניות זהר זיסאפל, התנגד לכך בתוקף וזכה לאמון אסיפת בעלי המניות שתמכה בהשארת שלושת הדירקטורים. עם זאת, לקראת כינוס האסיפה סיפקה חברת הייעוץ האמריקאית ISS חוות דעת ללקוחותיה המוסדיים, ולצד המלצה להתנגד למועמדי אוויאט לדירקטוריון, היא המליצה לתמוך בהדחת לנגר ופלטי (ולא ריפשטיין).

חברת הייעוץ ציינה אז כי "הזזת לנגר, שנמצאת בדירקטוריון 20 שנה ומעורבת בחברות רבות מקבוצת רד (שבשליטת משפחת זיסאפל, שח"ו), ופלטי שהיה מנכ"ל סרגון במשך 16 שנים, תשלח מסר חזק בדבר הצורך למנות חברי דירקטוריון חזקים ועצמאיים שיכולים להביא מבט רענן על אתגרי החברה".

"הדירקטוריון הנוכחי יסייע במיצוב החברה לתקופת צמיחה"

לנגר הצטרפה לדירקטוריון בדצמבר 2000, וקודם לכן הייתה יועצת בחברה במשך שנתיים.

מקוב, שמחליפה אותה, היא דירקטורית בחברות אלוט ו-iSPAC ובעבר הייתה סמנכ"לית הכספים באלווריון ואלדין. בכפוף לאישור המינוי שלה, יתבקשו בעלי המניות לאשר לה הקצאה של מניות חסומות בערך נוכחי של 42,550 דולר.

יו"ר סרגון, זהר זיסאפל, הסביר כי נערך תהליך חיפוש מקיף בסיוע חברה עצמאית אחר מי שיוכל להחליף את לנגר, וכי מקוב תביא איתה ידע רב ומוערך שיסייע ליצור ערך לבעלי המניות. זאת, כאשר סרגון מבצעת את תוכניתה האסטרטגית להשגת צמיחה רווחית ובמקביל בוחנת הזדמנויות אסטרטגיות אחרות, לדבריו. לנגר מסרה כי בתקופת כהונתה סרגון עברה שינוי משמעותי, והיא מאמינה שהדירקטוריון הנוכחי יסייע במיצוב החברה לקראת תקופה של צמיחה.

אישור בונוסים ואופציות למנכ"ל ארזי

באסיפה הקרובה יתבקשו בעלי מניות סרגון לאשר גם את תנאי התגמולים למנכ"ל ארזי. שכרו השנתי עומד על 1.08 מיליון שקל (כ-331 אלף דולר) והחברה מבקשת לאשר לו בונוס שנתי של עד 8 משכורות חודשיות עבור 2022, ש-80% ממנו תלוי ביעדים פיננסיים והיתר ביעדים לא מדידים שהדירקטוריון יבחן. נוסף על כך סרגון מבקשת להקצות לארזי אופציות ומניות חסומות בשווי של כ-447 אלף דולר.

מלבד זאת סרגון רוצה להעניק לארזי בונוס מזומן מיוחד בסך 150 אלף דולר, משום שהדירקטוריון סבור שמאז מינויו בשנה שעברה הביצועים שלו היו יוצאי דופן, והוא השקיע רבות באסטרטגיה החדשה וב-turnaround של עסקי סרגון, מה שלדבריהם יצר מומנטום עסקי שצומח במהירות.