החברה הישראלית בוול סטריט שניצלה מניסיון השתלטות, לפחות בינתיים

ניצחון לזהר זיסאפל: בעלי המניות של סרגון הצביעו נגד מהלך להדחת דירקטורים • ההתנגדות עשויה להוביל לסיום מאבק השליטה בחברת הטכנולוגיה הישראלית • אוויאט עדיין לא הסירה את הצעתה לרכישת סרגון, אך החלה למכור מניות שקנתה בשוק

זהר זיסאפל, יו''ר דירקטוריון סרגון / צילום: כדיה לוי
זהר זיסאפל, יו''ר דירקטוריון סרגון / צילום: כדיה לוי

בעלי המניות של חברת הטכנולוגיה הישראלית סרגון  דחו את ניסיונה של חברת אוויאט להדיח דירקטורים מכהנים בחברה ולמנות דירקטורים מטעמה. אוויאט מארה"ב, מתחרה של סרגון הישראלית בתחום ציוד התקשורת, ביקשה להשתלט על סרגון וכצעד ראשון רכשה בחודשים הקודמים כ-5% ממניות החברה בנאסד"ק.

מאבק השליטה בסרגון: חברת הייעוץ ISS תומכת בהדחת שני דירקטורים, אך מתנגדת למועמדי אוויאט לדירקטוריון 
זהר זיסאפל נגד ניסיון ההשתלטות העוין: "אוויאט מנסה לרכוש את סרגון בזול" 
לקראת מאבק שליטה: "האסטרטגיה הנוכחית של סרגון הורסת את הערך לבעלי המניות" 

כבעלת מניות, היא הגישה הצעה להדיח שלושה דירקטורים - המנכ"ל לשעבר עירא פלטי, יעל לנגר ודוד ריפשטיין - ולמנות מועמדים שהיא מציעה. דירקטוריון סרגון בראשות היו"ר ובעל המניות זהר זיסאפל קרא לבעלי המניות להתנגד להצעה. חברת הייעוץ לגופים המוסדיים ISS המליצה מצד אחד להדיח את פלטי ולנגר, ומצד שני לא לאשר את מועמדי אוויאט לדירקטוריון.

סרגון, בניהולו של דורון ארזי, מספקת פתרונות בשוק התמסורת האלחוטית. באסיפה שנערכה ביום ג', בעלי המניות של סרגון אימצו את עמדת הדירקטוריון. סרגון פרסמה הודעה ולפיה "אנחנו מרוצים מכך שבעלי המניות שלנו דחו את ניסיונה של אוויאט לקבל שליטה על הדירקטוריון. אנחנו מאמינים שסרגון נמצאת במומנטום עסקי משמעותי ומצפים לשים את מאבק הפרוקסי הזה מאחורינו. הדירקטוריון ממוקד במקסום הערך לכל בעלי המניות ונשאר פתוח לבחון כל עסקה פוטנציאלית שמספקת ערך מלא, הוגן ו-ודאי לבעלי המניות של סרגון, כולל עסקה עם אוויאט", נכתב בהודעת סרגון.

הנתונים המלאים של ההצבעה לא פורסמו, אך סרגון מציינת שהמועמדים של אוויאט לדירקטוריון זכו לתמיכה של פחות מ-15% מבעלי המניות (פחות מ-10% אם לא מחשיבים את הצבעת אוויאט עצמה).

משרד עורכי הדין שבלת ייעצו לארגון בתהליך.

סימנים שמרמזים על שינוי כיוון

לכאורה, המפלה בקרב על הדירקטוריון לא אמורה להניא את אוויאט מהמשך הניסיון להשתלט על סרגון, אם כי בסיוע דירקטוריון תומך היה לה קל יותר לעשות זאת. עם זאת, ייתכן שגם אוויאט בעצמה משנה כיוון.

מדיווח שפרסמה לאחר האסיפה עולה כי בשבועיים האחרונים היא מכרה חלק מההחזקה שלה בסרגון וירדה להחזקה של 4% מההון. המניות נמכרו תמורת כ-2.3 מיליון דולר ובמחירים ממוצעים של 2.27-2.64 דולר למניה. מדובר במכירה ברווח עבור אוויאט משום שהמניות שהיא רכשה בעבר נרכשו במחירים של 1.57-2.22 דולר.

ההצעה המעודכנת עליה הצהירה אוויאט לרכישת סרגון נקבה במחיר של 3.08 דולר למניה (במזומן ומניות אוויאט) ובסך-הכול תמורת 259 מיליון דולר - פרמיה של 34% על מחיר השוק הנוכחי. סרגון נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 192 מיליון דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-9.5% מאז תחילת מאבק השליטה.

מאבק שליטה תחת אי ודאות

מאבק השליטה בסרגון התחיל בסוף חודש יוני, כשאוויאט דיווחה לראשונה על החזקה במניות סרגון והודיעה שבכוונתה לרכוש את סרגון תמורת כ-235 מיליון דולר. אוויאט עדכנה אז כי פנתה קודם לכן לסרגון בבקשה לרכוש אותה, אך לדבריה נתקלה בעיכובים וקשיים מצד החברה הישראלית. מנכ"ל אוויאט, פיטר סמית, אף טען שטס לישראל להיפגש עם היו"ר והמנכ"ל של סרגון אך הם סירבו לדון בנושא. אוויאט טענה אז שהאסטרטגיה של סרגון הורסת את הערך לבעלי המניות וקראה לשנות את הרכב הדירקטוריון, כדי שהדירקטוריון יבחן את ההצעה לטובת כלל בעלי המניות. אוויאט העריכה שמיזוג החברות ייצור חברה גלובלית שמתמחה בתחום התקשורת האלחוטית ומתחרה בכל השווקים ובכל הוורטיקלים.

בדירקטוריון סרגון לא השתכנעו, ובמכתב פומבי שנשלח לבעלי המניות כעבור מספר שבועות, טענו שמדובר בהצעה שהיא "סוס טרויאני" - אם אוויאט הייתה מצליחה לזכות ברוב בדירקטוריון, הם אלה שהיו דנים על עסקה עם אוויאט ולאו דווקא היו מביאים לעסקה שטובה לכלל בעלי המניות. הדירקטוריון הדגיש אז גם שמדובר בהצעה לא מחייבת שתנאיה יכולים להשתנות והביע חשש מכך שלאוויאט אין מימון מספיק לרכישה והיא תידרש לגיוס חוב, דבר שיגביר את האי-ודאות בעסקה.

בהמשך העלתה אוויאט את מחיר הצעת הרכישה שלה ל-259 מיליון דולר, כאמור, אך גם להצעה זו הביע דירקטוריון סרגון התנגדות.