מאבק השליטה בסרגון: חברת הייעוץ ISS תומכת בהדחת שני דירקטורים, אך מתנגדת למועמדי אוויאט לדירקטוריון

לקראת אסיפת בעלי המניות ממליצה ISS להדיח את המנכ"ל לשעבר עירא פלטי ואת יעל לנגר מהדירקטוריון, אך לא את דוד ריפשטיין שגם אותו ביקשה אוויאט להחליף • קוראת לא לבחור במועמדי אוויאט לדירקטוריון, משום שאין להם ניסיון מתאים בתעשייה

עירא פלטי, דירקטור כיום ובעבר מנכ''ל סרגון / צילום: אורה בשן
עירא פלטי, דירקטור כיום ובעבר מנכ''ל סרגון / צילום: אורה בשן

חברת הייעוץ האמריקאית לגופים המוסדיים, ISS, פרסמה את המלצותיה לקראת אסיפת בעלי המניות של סרגון  שתתקיים ב-23 באוגוסט, וכל צד במאבק השליטה פרסם דיווח עם ההמלצות שמתאימות לו.

נזכיר שחברת ציוד התקשורת סרגון נתקלת בניסיון השתלטות מצד המתחרה, אוויאט, שגם הפכה לבעלת מניות בסרגון ודורשת להחליף חלק מהדירקטורים. אוויאט מבקשת להדיח שלושה מהדירקטורים הנוכחיים - המנכ"ל לשעבר עירא פלטי, יעל לנגר ודוד ריפשטיין, ולמנות במקומם חמישה דירקטורים שהיא מציעה.

חברת הייעוץ ISS המליצה ללקוחותיה להצביע בעד הדחת פלטי ולנגר (ולא ריפשטיין), אך במקביל המליצה להם לא לאשר אף אחד ממועמדי אוויאט לדירקטוריון.

אוויאט פרסמה הודעה ובה הדגישה את המלצת ISS להדיח את פלטי ולנגר. מנכ"ל אוויאט פיטר סמית' אמר: "אנחנו מרוצים מכך ש-ISS מכירה בצורך לשינוי בדירקטוריון סרגון, להבטיח בחינה עצמאית של חלופות אסטרטגיות וביניהן הצעת הרכישה של אוויאט. אנחנו מאמינים, עם זאת, שהדרך המהירה ביותר לעסקה עם פרמיה היא לא רק בהזזת שני הדירקטורים אלא בהזזה של כל השלושה, ובבחירה במועמדים האיכותיים המוצעים".

"סרגון הציגה ביצועי חסר ביחס לחברות הדומות לה"

בהודעת אוויאט מצטטים מהדוח של ISS מספר ציטוטים וביניהם: "באופן כללי, סרגון הציגה ביצועי חסר ביחס לחברות הדומות לה ולמדד נאסד"ק", "ההזמנות והצבר של סרגון אינם יציבים", וכן "עולים סימני שאלה עד כמה הדירקטוריון היה פתוח להיכנס למשא ומתן על עסקה (עם אוויאט)".

נוסף על כך באוויאט מציינים ש-ISS כותבים כי "הזזת יעל לנגר, שנמצאת בדירקטוריון 20 שנה ומעורבת בחברות רבות מקבוצת רד, ועירא פלטי שהיה מנכ"ל סרגון במשך 16 שנים, תשלח מסר חזק בדבר הצורך למנות חברי דירקטוריון חזקים ועצמאיים שיכולים להביא מבט רענן על אתגרי החברה".

סרגון, שמתנגדת לניסיון ההשתלטות של אוויאט ולשינויים שהיא דורשת בדירקטוריון, פרסמה גם היא הודעה עם דגשים אחרים מהמלצת ISS. "אנחנו מרוצים מכך ש-ISS המליצה לבעלי המניות להתנגד לבחירה של כל המועמדים של אוויאט לדירקטוריון", נכתב בהודעת סרגון.

סרגון מצטטת מהדוח של ISS טיעונים שהחברה עצמה העלתה בעבר, לפיהם "ההצעה של אוויאט נעדרת ודאות והמועמדים שלה לדירקטוריון חסרי ניסיון ציבורי בתעשייה". ב-ISS ציינו גם ששלושה אנליסטים שמסקרים את סרגון ממליצים עליה במחירי יעד של 4-6 דולר למניה, בעוד שההצעה של אוויאט נמוכה יותר, 3.08 דולר ובסך-הכול 259 מיליון דולר.

בהודעת סרגון נכתב כי "אנחנו מסכימים עם המלצת ISS להצביע נגד מועמדי אוויאט. אנחנו מאמינים שמועמדים אלה ישאירו את סרגון עם דירקטוריון חלש ולא מנוסה, שלא יוכל לפקח באופן יעיל על האסטרטגיה של החברה או לנהל מו"מ בשם בעלי המניות. כפי שכבר אמרנו, הדירקטוריון פתוח לבחון עסקה עם אוויאט או כל גורם אחר, אך רק אם שילוב מייצר ערך מלא, הוגן ו-ודאי".

סרגון נסחרת בנאסד"ק בשווי של 224 מיליון דולר לאחר שמנייתה עלתה ב-27% מאז תחילת המהלך של אוויאט.