שנפ וטראלייט בשותפות שתפעל להקמת עמדות טעינה מהירות ברחבי הארץ

טראלייט תספק לעמדות חשמל ממקורות ברי קיימא ושנפ תקים ותתפעל את הציוד • החברה תקים ותתפעל עמדות טעינה ציבוריות מהירות בפריסה ארצית • להערכת השותפים בחברה מספר עמדות הטעינה הציבוריות המהירות כיום בארץ, שמסתכם במאות בודדות, אינו עונה על הצרכים העתידיים

טעינת כלי רכב חשמליים בסין, בקרוב בארץ? / צילום: Shutterstock
טעינת כלי רכב חשמליים בסין, בקרוב בארץ? / צילום: Shutterstock

עוד שחקנית נכנסת לשוק המצטופף של חברות הפועלות בתחום טעינת כלי הרכב החשמליים. חברת טראלייט , שפועלת בתחום פיתוח וייזום של פרויקטים סולריים בארץ ובעולם, וחברת שנפ , שפועלת בתחום המצברים, הצמיגים והמערכות לרכב, הודיעו היא הן מקימות חברה משותפת שתוחזק בחלקים שווים ותפעל בתחום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים. החברה המשותפת תיזום, תקים ותתפעל עמדות טעינה ציבוריות מהירות בפריסה ארצית, כולל עמדות עבור ציי רכב ומשרדים, ועמדות לבנייני מגורים משותפים. המקימים מעריכים כי השותפות צפויה להקים מאות עמדות כבר בשנת פעילותה הראשונה.

במסגרת הפעילות המשותפת, טראלייט תספק חשמל המופק מאנרגיה סולרית עבור עמדות הטעינה וכן תפעל להקמת מתקני אגירה אשר יוקמו לצד עמדות הטעינה. שנפ תספק את את הציוד הנדרש לצורך הקמת עמדות הטעינה, וכן תפעל להקמה, תפעול ותחזוקה שוטפת של עמדות הטעינה.

טראלייט צפויה לספק לעמדות הטעינה חשמל ממקורות ברי קיימא כחלק מרישיון האספקה שהיא קיבלה השנה מרשות החשמל. בנוסף היא תעניק לשותפות גישה אל מיקומים אסטרטגים בזכות השותפות הבלעדית שלה עם תנועת המושבים בישראל. שנפ תביא את הידע והניסיון שצברה בהקמת עמדות טעינה.

להערכת השותפים בחברה מספר עמדות הטעינה הציבוריות המהירות כיום בארץ (עמדות DC), שמסתכם במאות בודדות, אינו עונה על הצרכים העתידיים. בהתאם לכך בכוונתה לפרוס עמדות רבות נוספות אשר יאפשרו לבעלי רכבים תכנון נסיעה אופטימלי עם זמני עצירה מינימליים. כמו כן, בבניינים מרובי עמדות טעינה תשלב השותפות מערכות ייחודיות לניהול הטעינה וכן שילוב של אגירת חשמל במקרים בהם רשת החשמל לא תספק מענה לצרכי הביקוש.