סקירת מט"ח | סיקור שוטף

רגיעה בשוק המט"ח: הדולר חוזר לרמה של 3.37 שקלים, האירו נסוג

הסערה בשוק המט"ח נמשכת, כאשר הדולר מזנק בשעה זו בכ-1% מול השקל, ושערו 3.39 שקלים • האירו נופל ב-1% מול הדולר, ושוויו 99 סנט

הדולר, האירו והשקל / צילום: Shutterstock
הדולר, האירו והשקל / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

21:30

שוק המט"ח מתייצב. הדולר צמצם את העלייה ל-0.4% ונסחר ברמה של 3.37 שקלים. האירו עבר לירידה קלה של 0.1% מול השקל, ושערו 3.36 שקלים. הליש"ט עולה ב-0.1% ונסחרת סביב 3.90 שקלים.

17:40

הדולר ממשיך לזנק בחדות מול השקל, וכעת מטפס ביותר מ-1% לשער של 3.40 שקלים - עלייה של 5 אגורות בתוך יממה. גם האירו מאבד גובה מול הדולר, ושערו 99 סנט.

השקל נסוג גם מול האירו, שעולה ב-0.2% לשער של 3.37 שקלים, והליש"ט הבריטית עולה ב-0.4% לשער של 3.91 שקלים.

הדולר מתחזק בשבוע האחרון לאחר שבתחילת החודש הגיע לשפל של ארבעה חודשים. הירידות בשווקים החלו מאז נאומו של יו"ר הפד ג'רום פאוול בג'קסון הול בסוף השבוע שולחות את המשקיעים לנכסים בטוחים, ובראשם הדולר. אתמול מסר לגלובס מתן שטרית, כלכלן בפסגות בית השקעות, שהמגמה המשיכה עם פרסום דוח המשרות הפנויות בארה"ב, שהצביע על המשך התחזקות שוק העבודה, "מה שתומך בהמשך הידוק מוניטארי אגרסיבי מצד הבנק המרכזי".

הירידות בשווקים מאלצות את הגופים המוסדיים לרכוש מט"ח כדי לשמור על שיעור החשיפה הנדרש למט"ח, "ובמילים אחרות, הביקוש לדולרים מתחזק", אומר שטרית. "חשוב לציין שהגורמים הבסיסיים כמו עודף בחשבון השוטפים והשקעות ריאליות בכלכלה הישראלית ממשיכים לתמוך בשקל חזק בטווח הארוך, אך להערכתנו בטווח הקצר התנודתיות בשווקים תימשך ותמשיך לתמוך בפיחות השקל בשבועות-חודשים הקרובים", סיכם.