איפה תקבלו את הריבית הכי משתלמת על פיקדון לשנה בריבית קבועה?

בנק ישראל העלאה את הריבית המוניטרית בחודשים האחרונים • האם הבנקים עדכנו את הריביות המוצעת על פיקדונות? •  מהי ההצעה האטרקטיבית ביותר? • מחשבון פקדונות

בנקים , תור בנק כספומט / איור: גיל ג'יבלי
בנקים , תור בנק כספומט / איור: גיל ג'יבלי

העלאות הריבית במשק, אחרי שנים רבות של ריבית אפסית, הפיחו חיים חדשים בשוק הסולידי שהיה רדום.

נכון לעכשיו עומדת הריבית על 2%, ועל פי כל התחזיות היא עומדת להמשיך לעלות כל עוד האינפלציה ממשיכה להאיץ.

במציאות החדשה, הפיקדונות שמציעים הבנקים הם אלטרנטיבת השקעה שחוזרת להיות מעניינת אחרי תקופה ארוכה. הכסף שוכב בבנק, אבל עכשיו הוא גם מניב תשואה, והיא אפילו בטוחה.

מה התשואה? ובכן, על אף שהריבית במשק החלה לעלות כבר באפריל, הבנקים לא מיהרו לעדכן את הריבית שהם משלמים על הפיקדונות. רק לאחרונה, בעקבות ביקורת ציבורית נוקבת, החלו חלק מהבנקים להפנים את הביקורת ומדי יום עוד בנק מפרסם הצעות מעודכנות לציבור.

אז מה אפשר לעשות עם הכסף במשך השנה הקרובה, באמצעות השקעה בפיקדונות שקליים עם ריבית קבועה? אתר "הון מדריכים פיננסיים" ביצע בדיקה של הצעות הבנקים השונות וחזר עם פירוט שלהן ועם כמה מסקנות ברורות. אבל לפני כן גם נכיר לכם את הקרנות הכספיות - קרנות נאמנות שמספקות יתרון למשקיע הסולידי על פני השקעה ישירה בפיקדונות. הקרנות האלו מנהלות כסף גדול ולכן זוכות לקבל מהבנקים תשואה טובה יותר. חוץ מזה, הן גמישות, הן עוברות מנכס סולידי לאחר בקלות יחסית כשחלק גדול מהכסף שלהם מושקע גם במק"מ - מלווה קצר מועד שהינו בעצם אג"ח ממשלתי לזמן קצר (להרחבה על קרנות כספיות ועל מק"מ).

מה מציע כל בנק?

דיסקונט - הבנק העלה בחדות את הריבית על פיקדונות, ועל פיקדון בדיגיטל לשנה ומעלה, בריבית קבועה, הוא משלם כעת 3%. במקביל העלה הבנק את הריבית על פיקדון לשנה ומעלה בריבית משתנה, אשר תהיה זהה מעתה לשיעור הריבית של בנק ישראל: 2% (פריים פחות 1.5%), ותתעדכן בהתאמה לשינויי הריבית העתידיים של בנק ישראל.

מזרחי טפחות - הבנק עדכן את הריביות על פיקדון תפוז שהוא פיקדון לארבע שנים. בהתאם להצעה המעודכנת, הריבית על הפיקדון עומדת על 3.2% בסוף התקופה. עם זאת, אם בוחרים לצאת קודם לכן במהלך התקופה, הריביות יהיו יותר נמוכות: בתום חצי שנה עד שנה תעמוד הריבית על 2%, ובתום שנה עד שנה וחצי היא תעמוד על 2.6%. מעל שנה וחצי הריבית תעמוד על 3%, ורק אם ממשיכים להחזיק בפיקדון עד תום תקופת ארבע השנים מקבלים כאמור את הריבית המקסימלית של 3.2%.

לאומי - גם לאומי עדכן לאחרונה את הריבית על הפיקדונות, ואלה ההצעות שלו:

  • פיקדון צמוד מדד לשנתיים - המשלם מדד+0.5% ריבית שנתית - לשמירה על ערך הכסף בסביבת אינפלציה משתנה, החל מסכום של 1,000 שקל.
  • פיקדון בריבית קבועה לשנתיים - המשלם ריבית של 6.6% בסוף התקופה (3.25% ריבית שנתית) - החל מסכום של 1,000 שקל.
  • מסלולי חיסכון בטוח:
    • חיסכון בטוח בהפקדה חודשית לתקופה של 3 שנים - החל מ-100 שקל בחודש ועד 10,000 שקל בחודש, בריבית שנתית של 3.5%.
    • חיסכון בטוח בהפקדה חודשית לתקופה של 5 שנים - החל מ-100 שקל בחודש ועד 10,000 שקל בחודש, בריבית שנתית של 3.7%

בנק ירושלים - מציע ללקוחותיו ריבית של 2.3% לשנה. אם תגיעו עם סכום גדול יש מצב שתקבלו עוד עשירית או שתיים.

וואן זירו - הבנק הדיגיטלי החדש מציע אפשרות להפקדה בריבית של פריים מינוס 0.85% . המשמעות היא ריבית על הפיקדון של 2.65%, ללא תלות בסכום ההפקדה.

פועלים - נכון לעכשיו הבנק לא עדכן את הצעות הריבית שלו על הפיקדונות והוא מציע ריבית של 1.6%-1.7% על פיקדונות לשנה בריבית קבועה.

הבינלאומי - גם הבינלאומי וגם בנק-הבת, אוצר החייל, לא עדכנו את הצעותיהם נכון לעכשיו, והם מציעים ריבית של 2% על פיקדון לשנה בריבית קבועה.

איפה הכי משתלם?

אז איזה בנק ייתן לכם את הריבית הכי משתלמת על פיקדון לשנה בריבית קבועה? ראשית, נדגיש כאמור כי לא כל הבנקים טרחו לעדכן את הצעותיהם בהתאם לגובה הריבית העכשווי במשק. מבין הבנקים שביצעו עדכון, ההצעה של לאומי טובה אך מתייחסת לפיקדון לשנתיים, ואילו זו של מזרחי נותנת אף היא ריבית של מעל 3% אבל רק בתום ארבע שנים.

בשורה התחתונה, לאחר בחינה של כל הצעות הבנקים המעודכנות, נראה כי ההצעה של בנק דיסקונט, שמציע ריבית של 3% על פיקדון לשנה, היא המשתלמת ביותר.

למדריכים נוספים באתר הון:

מדריך קרנות נאמנות - יתרונות וחסרונות

קופת גמל להשקעה - כל מה שצריך לדעת

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.