האייפון החדש מגיע והוא לא לבד: כל מה שצפוי באירוע הגדול של אפל היום

אפל תקיים היום את מסיבת העיתונאים השנתית שלה, בה תציג את דגמי אייפון 14 החדשים • החברה צפויה לחדש גם בחטיבת השעון החכם שלה, לצד מוצרים נוספים • האם ענקית הטק תפתיע ותכריז על קסדת המציאות המעורבת שלה או על הרכב האוטונומי?

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger

ענקית הטכנולוגיה אפל תקיים היום (ד') את אירוע האייפון השנתי שלה, תחת המיתוג Far Out, בו היא צפויה להכריז על דגמי אייפון 14 חדשים, חידושים בחטיבת השעון החכם, מחשבים חדשים ועוד. השנה, האירוע יתקיים בעיקרו במתכונת וירטואלית, לצד אירוע אישי וקטן שיתקיים פיזית ב-Apple Park - מוזמנים לעקוב אחרי העדכונים החיים באתר גלובס.

הרבה שמועות פורסמו עד כה בצל בעיות רבות (האינפלציה, המחסור ברכיבים, המלחמה באוקראינה). מה ידוע לנו עד כה על ההכרזות הצפויות של אפל היום?

אייפון 14 פלוס אין, אייפון 14 מיני אאוט

כפי שכבר פורסם, אפל משנה את פריסת המכשירים שלה: אם עד כה, הושקו גרסת מיני, גרסה רגילה, גרסת פרו וגרסת פרו מקס, כעת גרסת המיני צפויה להישאר מאחור, ובמקומה החברה מתכננת להשיק דגם אייפון 14 פלוס. הוא צפוי להיות בגודל של דגמי הפרו מקס (6.7 אינץ'), אך בלי השדרוגים שיש בדגמי הפרו.

לפי דיווח ב-9to5Mac, דגמי הפרו צפויים לקבל שינויים גדולים ורבים. בדיווח צוין כי יהיה עיצוב חדש, מעבד טוב יותר, שיפורים משמעותיים במצלמה - וכי נכתב בדיווח כי "סדרת האייפון 14 תהיה ככל הנראה אחת ההשקות הגדולות של אפל מזה שנים". מול זה, בבלומברג אומרים שנראה כי השיפורים באייפון 14 יהיו צנועים ולא עוצרי נשימה, ובפעם השנייה ברציפות.

בגזרת העיצוב - אפל צפויה לצמצם את המפרץ, האזור בו נמצאים חריץ הסאונד, המצלמה הקדמית וחיישני ה-FaceID. במקום מגרעת, החברה תצמצם לאליפסה קטנה. על פי דיווח ב-9to5Mac, החברה צפויה להעלות נורות פרטיות לאזור הזה: עד כה, בצד המסך המכשיר הציג נקודות בצבעים שונים כדי לציין שמשתמשים בחיישנים כמו מצלמה או מיקרופון. כעת, הכוונה שתדלק נורה ירוקה בין המצלמה לחיישן זיהוי הפנים אם המצלמה תפעל. בדיווח אחר באותו גוף צוין כי אחד הפיצ'רים המוכרים ביותר באנדרואיד, Always On, יגיע כעת גם לאייפון. מדובר בפיצ'ר שמציג תמיד על גבי המסך את השעה, מזג האוויר או נתונים נוספים - כך שלא יהיה הצורך להעיר את המסך כדי לקבל את המידע הזה.

לפי השמועות, בדגמי הפרו יישארו שלוש המצלמות שיש גם היום, והדגמים הבסיסיים יישמרו על שני החיישנים. עם זאת, מצביעים על כך שהמבנה עצמו של מערך הצילום, משמע הבליטה של המצלמה, יגדלו. זה מתקשר לשמועה אחרת - חיישנים ברזולוציה גבוהה יותר. לפי החזאים בשוק, המצלמה הקדמית תקבל פוקוס אוטומטי משופר. הדיווחים מצביעים כי הסוללה תקבל שדרוג אף היא ותהיה הרבה יותר חזקה.

ובשורה התחתונה, המחיר. לדברי מדליפים וגורמים רבים בחו"ל, אפל צפויה להותיר את דגמי הבסיס שלה (אייפון 14 ואייפון 14 פלוס) במחירים דומים. עם זאת, דגמי הפרו (אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס) צפויים להתייקר ב-100 דולר בהשוואה לדור הקודם. כך שהשמועות מצביעות שאייפון 14 פרו יתחיל ממחיר של 1,100 דולר בארצות-הברית, הפרו מקס ב-1,200 דולר. עם זאת, יש אלו שמעריכים כי אפל תשחק בטוח ותעלה מחירים בצורה מתונה יותר - העלאה של כ-50 דולר לכל הדגמים.

לצד כל אלו, ישנן הערכות כי אפל צפויה להציג כמה מחשבי מק ושני אייפדים חדשים לפחות במהלך השנה.

שעון חכם פרו שמיועד לספורט אתגרי ואוזניות חדשות

בבלומברג דווח כי אפל תציג שלושה דגמי אפל ווטש חדשים, ה-Apple Watch Series 8. לפי הדיווח, השעונים יקבלו חיישן טמפרטורת גוף חדש וחיי סוללה טובים יותר. חוץ מהדגם הרגיל, אפל צפויה להשיק גם דור שני של Apple Watch SE, ואף אפל עשויה להשיק גרסת "פרו" עם עיצוב שונה וגימור שמתאים לספורט אתגרי (כמו "רוכבי הרים, מטיילים ורצי מרתון"). גרסת הפרו תקבל תצוגה גדולה יותר וסוללה גדולה יותר.

לצד שעון, אפל עשויה להציג גם AirPods Pro 2 החדשות שלה. לפי בלומברג, עיצוב שדומה לדור הנוכחי ויכלול את הגרסה הבאה של מעבד האודיו של אפל, H1. בין השמועות אף נכתב כי חיישני כושר צפויים להצטרף בפעם הראשונה.

האם אפל תשיק את קסדת המציאות המעורבת שלה?

השמועות על Apple Mixed Reality Headset גברו בשנה האחרונה, ורבים מחכים לראות מה החברה צפויה להציג בחטיבה הזו. לפני כמה חודשים דווח כי הדירקטוריון של החברה קיבל דמו להתנסות, אבל יותר מזה לא התגלה. השמועות כרגע מצביעות על כך שאפל צפויה לחשוף את הקסדה כבר בסוף השנה הנוכחית ולהתחיל למכור את המוצר בשנת 2023. אירוע אפל היום יכול להיות עיתוי נהדר לחברה לעשות את זה.

בין ההערכות, אפל תוכל להחיות את הביטוי One More Thing של סטיב ג'ובס כדי לתת טיזר עתידי לקסדה. בתחילת השנה, באירוע ה-WWDC, אירוע המפתחים שלה, החברה נתנה טיזר על מק פרו חדש בלי לתת פרטים נוספים.

לפי דיווח בבלומברג, אם אפל תחשוף היום את הקסדה ייקראו לזה Reality Pro או Reality One. הפיתוח נמצא כבר שנים במעבדות, והקסדה צפויה לשלב בין יכולות של מציאות רבודה למציאות מדומה.