המחיר יעלה והמצלמה תשודרג: כל השמועות וההערכות על האייפונים החדשים

בחודש ספטמבר אפל תשיק את דגמי אייפון 14 החדשים, והשמועות כבר רצות ברשת - בהן שדגם המיני יבוטל ובמקומו יושק דגם מוגדל חדש • לצד זאת, בעיות האספקה נושפות בעורפה של אפל, שצריכה להתמודד עם פיגורים אפשריים בלוחות הזמנים • איך צפוי להיראות האייפון החדש?

השקת האייפון החדש צפויה בספטמבר, אך השמועות כבר מתפשטות / צילום: Shutterstock
השקת האייפון החדש צפויה בספטמבר, אך השמועות כבר מתפשטות / צילום: Shutterstock

האינפלציה המשתוללת, המחסור העולמי ברכיבים, הבעיות בשרשרת האספקה שטרם שככו והמלחמה ברוסיה ואוקראינה שעדיין לא תמה משאירות את היד של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות על הדופק. אפל צפויה לשחרר בספטמבר את מכשירי הדגל החדשים שלה, כמדי שנה, וניתן לקוות שהנסיבות לא ישפיעו על לוחות הזמנים שלה - וחשוב יותר, עבורה לפחות, שלא ישפיעו על הביקושים והבאזז שלרוב מלווים כל השקה של אייפון.

אירוע ההשקה שבו יוכרזו הדגמים של אייפון 14 עדיין רחוק יחסית, אך חרושת השמועות כבר חוגגת ברשת, בניסיון לענות על סימני השאלה העיקריים: אילו שינויים המכשירים צפויים לכלול, כמה הם יעלו ומהם לוחות הזמנים. 

מערך אייפון 14: להתראות למיני, שלום לאייפון פלוס חדש

עד כה, סדרות האייפון שהושקו כללו ארבעה דגמים: גרסת מיני, גרסה רגילה, גרסת פרו וגרסת פרו מקס. כפי הנראה אפל מתכננת לוותר על גרסת המיני מאחר שהיא לא בדיוק זכתה להצלחה גדולה, ומי שמעוניין במכשיר עם מפרט פחות חזק יכול ליהנות מאייפון SE. עם זאת, לפי השמועות, החברה עדיין מתכננת להשיק ארבעה דגמים: שני מכשירים בגודל 6.1 אינץ' ושני מכשירים בגודל 6.7 אינץ'.

למשך תקופה ארוכה, השמועות הצביעו על ארבעה דגמים: דגם רגיל, דגם פרו, דגם מקס ודגם פרו מקס. לאחר מכן, בגלל ענייני מיתוג שכן יש את מעבדי ה-M1 Max, ההערכות הן שיהיה שינוי בשם כדי למנוע בלבול, כך שכנראה יוצג אייפון 14 פלוס ולא מקס.

עיצוב: המפרץ משתנה, Always On מאנדרואיד

הדגם הרגיל ודגם הפרו יהיו 6.1 אינץ', דגמי הפלוס ודגמי הפרו מקס יהיו 6.7 אינץ'. דגמי הפרו ישתמשו בטכנולוגיית ProMotion, משמע טכנולוגיית קצב ריענון אדפטיבי. אייפון 14 פרו ופרו מקס צפויים להיות בקצב ריענון של עד 120 הרץ, הדגמים הבסיסיים ישארו על 60 הרץ.

שינוי מהותי בעיצוב, שצפוי להגיע במכשיר החדש, מדבר על המפרץ - האזור שבו נמצאים חריץ הסאונד והמצלמה הקידמית. לפי הדלפות ברשת, במקום המפרץ השלם המוכר יהיו מעין חורים עגולים במסך. דגמי הבסיס צפויים להמשיך ולכלול את המפרץ כפי שהוא מוכר לנו היום.

לפי דיווח בבלומברג, אחד הפיצ'רים המוכרים ביותר באנדרואיד, Always On, יגיע כעת גם לאייפון. מדובר בפיצ'ר שמציג תמיד על גבי המסך את השעה, מזג האוויר או נתונים נוספים - כך שלא יהיה הצורך להעיר את המסך כדי לקבל את המידע הזה.

מפרט: מצלמה וסוללה משודרגות

לפי השמועות, בדגמי הפרו יישארו שלוש המצלמות שיש גם היום, והדגמים הבסיסיים יישמרו על שני החיישנים. עם זאת, מצביעים על כך שהמבנה עצמו של מערך הצילום, משמע הבליטה של המצלמה, יגדלו. זה מתקשר לשמועה אחרת - חיישנים ברזולוציה גבוהה יותר. לפי החזאים בשוק, המצלמה הקדמית תקבל פוקוס אוטומטי משופר.

עם זאת, לפי דיווח שפורסם ב-Korea IT News, אפל מתמודדת עם כמה אתגרים בנוגע למצלמה הקדמית של האייפון 14, שהביאו את החברה לבחון פתרון יקר יותר. לפי הדיווח, אפל בחרה ברכיבים של LG Innotek ולא בשותפים הרגילים שלה, והיא מתכוננת כעת "לייצור המוני של המצלמה הקדמית של אייפון 14". חשוב להגיד, אפל תכננה לשתף פעולה עם החברה למטרת הדור הבא של אייפון 15, אבל המחסור ברכיבים בחברות האחרות, לצד ההשקה המתקרבת, הובילו אותה לשנות את לוחות הזמנים.

הדיווחים מצביעים כי הסוללה תקבל שדרוג אף היא ותהיה הרבה יותר חזקה.

בעיות האספקה: החשש לפיגור בלוחות הזמנים

כאמור, בעיית השבבים העולמית משפיעה על אפל במיוחד, וקשה לה להבטיח את הרכיבים הדרושים לייצור המכשירים שלה. האנליסט רוס יאנג, שעוסק בעיקר בתחומי המסכים, דיווח שהייצור מתעכב בשל החוסר וכי משלוחי הפאנלים של אייפון 14 מקס נמצאים בפיגור עד אוגוסט. יחד עם זאת, נראה שדגמי הפרו לא מושפעים מכך. אין שום אישור מאפל לכך.

לפי דיווח בחודש מאי בבלומברג, ענקית הטכנולוגיה מתכננת לייצר השנה אייפונים במספרים דומים לאלה שנרשמו בשנה שעברה - פחות מהצפי המקורי. אפל צפויה לייצר 220 מיליון מכשירי אייפון, כאשר האנליסטים בשוק העריכו שתייצר 240 מיליון יחידות. בין הסיבות שנמנו לצמצום הייצור אפשר לציין את האינפלציה הגבוהה שככל הנראה תביא לירידה בביקושים, המלחמה של רוסיה-אוקראינה שגם השפיעה ועודנה משפיעה על המכירות, התפשטות הקורונה המחודשת בסין שהשביתה מפעלים רבים וכמובן, בעיות שרשרת האספקה שאיתנו עוד משנת 2020 ומאיימות להכביד על המכירות של כל החברות. ב-Strategy Analytics מעריכים שמשלוחי הסמארטפונים יתכווצו בעד 2% בשנת 2022.

תאריך: ההשקה צפויה באמצע ספטמבר

בשנה שעברה, האייפון 13 הושק ב-14 בספטמבר (יום שלישי), ושוחרר לצרכנים ב-24 באותו החודש. עם זאת, שיבושים בשרשרת האספקה והמחסור ברכיבים גרמו לכך שהיו זמני המתנה ארוכים למכשירים השונים, גם פה בישראל.

אפל נוהגת לקיים את ההכרזות שלה בימי שלישי, ולפי שמועות גם השנה אירוע ההשקה צפוי להיות ביום שלישי באמצע ספטמבר - ככל הנראה ב-13 בספטמבר. בדומה להשקות קודמות, ההזמנה המקודמת תיפתח ביום שישי, 16 בספטמבר, וככל הנראה המכשירים ישוחררו בארצות הברית ב-23 בספטמבר. בישראל, בדומה לעבר, המכשירים יימכרו בטווח של חודש לאחר ההשקה.

מחיר: ההתייקרויות בעולם מתגלגלות לצרכן

לפי אנליסטים ברחבי העולם, אייפון 14 צפוי להתייקר ב-100 דולר בהשוואה לדור הקודם, וזאת עקב עליית המחירים הגלובלית שנוגעת כמעט בכל תחומי התעשייה, וכן בשל המחסור ברכיבים שהקפיץ את המחירים. נכון לעכשיו לא ברור אם העלייה היא לכל המכשירים או רק לדגמי הפרו, שידוע שהם יקרים יותר מהדגמים הבסיסיים. לפי השמועות, אייפון 14 פרו יתחיל ממחיר של 1,100 דולר בארצות הברית, ואייפון פרו מקס יתחיל ב-1,200 דולר.

בשורה התחתונה: האסטרטגיה העיצובית עשויה להשתנות, וגם המחיר

נבהיר שוב שכל הכתוב הוא לפי שמועות ותחזיות, ויש עוד מספר חודשים עד לאירוע ההשקה כך שהכל יכול להשתנות. כסיכום ביניים אפשר להצביע על הקיפאון שאפל נמצאת בו. המכשירים מקבלים שדרוגים ליכולות קיימות, אך לא מוצג שום פיצ'ר פורץ דרך שגורם לנו להרגיש חדשנות אמיתית. אפל עשויה לשנות אסטרטגיה לגבי העיצוב ובטח לגבי הדגמים עצמם (מכשיר גדול יותר במקום מכשיר המיני), וצפויה להשית על הצרכנים התייקרות של עוד כ-100 דולרים (כמה מאות שקלים במקרה של הצרכן הישראלי). המידע המדויק על המכשירים החדשים יפורסם באמצע חודש ספטמבר.