המיתוס הפופולרי ומתי הכי זול: הנתונים שכדאי להכיר לפני שטסים

נתונים של Google Flights חושפים טריקים שיעזרו לכם להזמין כרטיסים במחיר נמוך יותר • בעוד שהיום שבו מזמינים את כרטיס הטיסה לא מהותי במיוחד, דווקא היום שבו טסים יכול להשפיע משמעותית על המחיר • וכמה זמן לפני כדאי להזמין את הכרטיס?

מתי הכי משתלם להזמין טיסה / צילום: סיון פרג'
מתי הכי משתלם להזמין טיסה / צילום: סיון פרג'

ישנן דרכים רבות לחסוך כסף בטיסות. אחת מהפופולריות בהן היא הזמנת כרטיס טיסה באמצע השבוע, ובמיוחד בימי שלישי בסביבות חצות - או לפחות ככה חושבים רבים. אלא שנתוני הזמנת כרטיסי טיסה בארצות-הברית בחמש השנים האחרונות מגלים כי למעשה מדובר באגדה אורבנית, וההבדל במחירי כרטיסי הטיסה שנרכשו באמצע השבוע לעומת סוף השבוע הוא זניח - רק 1.9% פחות בממוצע. 

"אם הטיול שלכם רק בעוד שבועיים, אל תחכו ליום שלישי - הזמינו את הטיסה שלכם עכשיו למקרה שהמחיר יעלה", כתב ג'יימס ביירס, מנהל המוצר של Google Flights, בפוסט שפרסם השבוע. 

קוויאר ללא הגבלה: כך מחזרות חברות התעופה אחר הנוסעים העשירים
נתב"ג יהפוך לדיגיטלי ב-2023: כך מתכננים לקצר את התורים בשדה

מה כן עובד? אומנם היום בשבוע שבו מזמינים את כרטיס הטיסה לא משנה הרבה, אבל היום בו טסים דווקא כן - כך מגלה המחקר של גוגל, המבוסס על נתוני טיסות של חמש שנים מ-1 באוגוסט 2017 עד 1 באוגוסט 2022. "בממוצע, טיסות שיוצאות ביום שני, שלישי או רביעי היו זולות ב-12% מהמראות בסוף השבוע", כתב ביירס. "אם לא כוללים יעדים בינלאומיים, החיסכון הפוטנציאלי יזנק עוד יותר ל-20%".

כלל ידוע נוסף - הזמנה מוקדמת של כרטיס טיסה - התגלה כנכון. הנתונים של גוגל מאשרים כי עבור טיסות פנים בארה"ב, מחירי הטיסה היו הנמוכים ביותר בין שלושה לשמונה שבועות לפני מועד ההמראה, כאשר המחירים ירדו לשיא הנמוך 44 ימים לפני הטיסה, כך על-פי המחקר.

עוד נתון שאינו סוד הוא שטיסות ישירות עולות בממוצע כ-20% יותר מטיסות עם קונקשן, אבל חשוב לזכור שטיסות עם עצירות מעלות את הסיכון לשיבושים, שעלולים להעלות את מחיר החופשה. סקר שערכה חברת ביטוח הנסיעות World Nomads באינסטגרם הראה כי יותר מ-1 מכל 3 נשאלים הוציאו עד 250 דולר על טיסות, ארוחות או מלונות בגלל עיכובים או ביטולים של טיסות הקיץ, בעוד ש-12% דיווחו על הוצאה של בין 500 ל-1,000 דולר בעקבות השיבושים.

גוגל מאפשרת לנוסעים גמישים בתאריכי הטיסה שלהם להשתמש בפונקציית "רשת התאריכים" של Google Flights, כדי לברר במהירות את התאריכים הזולים ביותר להמריא בשבוע נתון. מי שרוצה לנסוע לפרק זמן מסוים - נניח, שבועיים - אבל גמיש לגבי מתי, יכול להשתמש בפונקציית "גרף המחירים" כדי לראות גם את הזמנים הזולים ביותר לטוס.

הפונקציה של מעקב אחר מחירים מאפשרת לקבל הודעות מ-Google Flights על שינויים בתעריף הטיסה באימייל. בהתבסס על הנתונים ההיסטוריים שלה, גוגל מציעה גם את "הזמנים הטובים ביותר" להזמנת טיסות לנסיעות בתקופות שיא ולמסלולים פופולריים.