פנייה ליועצת המשפטית לממשלה להקפיא המהלך שיאפשר אקזיט בבזק

ועדי העובדים בפלאפון ובבזק בינלאומי פנו ליועצת המשפטית לממשלה וביקשו להקפיא את השימוע בעניין השינויים במעמד בעלי השליטה בבזק עד לאחר הבחירות

דוד פורר / צילום: איל יצהר
דוד פורר / צילום: איל יצהר

ועדי העובדים בפלאפון ובזק בינלאומי פנו ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, וביקשו ממנה לדחות את הבקשה של בעלת השליטה בבזק, ביקום, לתקן את צו התקשורת כך שתוכל למכור בעתיד חלק מגרעין השליטה בבורסה, ובמקביל לאפשר לגופים המוסדיים להעלות את אחזקותיהם עד 7.5% ממניות בזק  במקום 5% כיום. העובדים טוענים שבתקופת ממשלת מעבר ותקופת בחירות, מדובר במעשה לא ראוי.

הפנייה של העובדים לייעוץ המשפטי לממשלה, נובעת מכך שמשרד התקשורת פרסם שימוע ציבורי בעניין והוא תומך בבקשה. אלא שהתמיכה של המשרד בבקשה נופלת בתקופה שהוועדים בפלאפון ובזק בינלאומי מנהלים מאבק על הסכם קיבוצי חדש כבר תקופה ארוכה ללא שנראה סיום באופק, ולכן הם מתקוממים כאשר הם רואים את הרווחיות הגדולה שהבעלים עומדים להפיק כתוצאה מהמהלך.

לדברי העובדים הממשלה הנוכחית היא "ממשלת מעבר, אשר מרחב הפעולה שלה ואופן הפעלת סמכויותיה, שונים משל ממשלה רגילה. על פי פסיקת בית המשפט העליון, והנחיות היועצת המשפטית לממשלה כפי שפורסמו בחודש יוני 2022 ,ממשלה יוצאת מחויבת באיפוק בהפעלת סמכויותיה, לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות מיוחדת לפעול בהם בתקופה זו. הטעם לכך הוא כפול- על הממשלה היוצאת להימנע, כשהדבר לא נדרש, מהכרעות בלתי הפיכות שיקשו על הממשלה הבאה לממש את מדיניותה, ובנוסף, יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להגשת יתרון לא הוגן למועמד או למפלגה".

אגב חשוב להזכיר כי שינוי הצו אינו סוף פסוק וכדי למכור מניות שבידי בעלת השליטה יש גם צורך בהיתר נפרד, אבל ללא ספק זהו צעד בכיוון של מימוש סיבוב גדול מאד שעשו בעלי השליטה.