בכמה נמכר פנטהאוז באחד מהרחובות היקרים בירושלים?

הפנטהאוז, בשטח 200 מ"ר עם 6.5 חדרים ושתי מרפסות בשטח, ברחוב צבי גרץ במושבה הגרמנית, נמכר ב־11.6 מיליון שקל • ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב צבי גרץ, נמכר פנטהאוז בן 6.5 חדרים, 200 מ"ר, עם שתי מרפסות בשטח 7 ו־20 מ"ר, ב־11.6 מיליון שקל. הפנטהאוז בקומה 3 מתוך 3, ללא חניה.

רחוב צבי גרץ מחבר את שכונות המושבה הגרמנית וטלביה בעיר, והוא מאופיין בבתים היסטוריים ישנים, חלקם צמודי קרקע. "דירת הפנטהאוז נמצאת בבניין טמפלרי היסטורי, מהראשונים של השכונה, שכולל שלוש דירות בסך-הכול, אחת בכל קומה, עם תקרה בגובה 4.5 מטר", אומר דניאל בוזגלו, מסוכנות נדל"ן בירושלים המתמחה בתושבי חוץ ודירות יוקרה שייצג את המוכרים בעסקה.

הפנטהאוז ברחוב צבי גרץ, ירושלים / צילום: דניאל בוזגלו
 הפנטהאוז ברחוב צבי גרץ, ירושלים / צילום: דניאל בוזגלו

לדבריו, "הדירה עוצבה ותוכננה עבור המוכרים לפני חמש שנים שמעולם לא גרו בה וכעת נמכרה שוב. יש לה אור מכל הכיוונים והיא כוללת מרפסת סוכה". בוזגלו מוסיף כי "הרחוב בכללותו נמצא במרכז העיר ונגיש לאזורים מרכזיים".

כמה זמן הנכס היה על המדף?
"הנכס היה על המדף כשנה. בזמן הזה התעניינו בו המון רוכשים פוטנציאליים חלקם אף עשו בו סיור וירטואלי, והיינו צריכים להראות להם את הדירה באמצעות שיחת וידאו.

"התחלנו את השיווק ב־12.5 מיליון שקל, ובסוף העסקה נסגרה ב־11.6 מיליון שקל". המוכרים וגם הקונים הם תושבי חו"ל שסגרו את העסקה מיד אחרי שראו את הנכס לראשונה.

מבט מבפנים / צילום: דניאל בוזגלו
 מבט מבפנים / צילום: דניאל בוזגלו

לגבי השכירות, בוזגלו מציין כי הנכס מעולם לא היה מושכר, אולם, לדבריו, נכס בסדר גודל כזה אפשר להשכיר ב־25 אלף שקל בחודש.

לפי הדיווחים ברשות המסים, ביוני השנה דווח על מכירת דירה בעלת שני חדרים, בשטח 49 מ"ר ב־3.6 מיליון שקל המשקפים כ־73.5 אלף שקל למ"ר, וזה למעשה הדיווח היחיד ב־36 החודשים האחרונים, אליו מתווספת העסקה של הפנטהאוז שנמכר לפי שווי של 58 אלף שקל למ"ר.

חוות דעת שמאי:

קובי ביר, שמאי מקרקעין המומחה באזור ירושלים, מציין כי "בהתחשב במיקום, בגודל וברמת הגימור של הדירה, מדובר במחיר סביר מאוד המשקף את מחירי דירות היוקרה בשכונות הוותיקות בירושלים.

"רחוב צבי גרץ, הינו מהרחובות היקרים שבשכונת היוקרה המושבה הגרמנית בירושלים. חלק ניכר מבתי השכונה נבנו על ידי הטמפלרים במחצית השנייה של המאה ה־19, וחלק אחד נבנה על ידי אוכלוסייה ערבית מקומית במחצית הראשונה של המאה ה־20 לרבות בניינים חדשים ומודרניים שהותאמו לאופי השכונה".

תל אביב: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בפרויקט בארי נהרדעא?

הפרויקט קרוב לאזור בית החולים איכילוב ולגן העיר, ובו חמישה בניינים, האחד בגובה 32 קומות ועוד ארבעה בעלי שבע קומות. "הפרויקט נבנה לפני כ־15 שנים והאוכלוסייה שמתגוררת בו היא מהאלפיון העליון", אומרת אוריאן כהן, יועצת נדל"ן בכירה ב־eXp ישראל".

"יש לדירה מרפסת גדולה, דבר שלא רואים בדירות מהסוג הזה, ובכלל הגודל שלה נדיר במרכז העיר. יש מעט דירות כאלה והן מאוד יקרות. היא עברה שיפוץ ותוחזקה טוב ולאחרונה החליפו את המטבח והשירותים".

הדירה ברחוב בארי נהרדעא בלב העיר / צילום: יוסי ועקנין
 הדירה ברחוב בארי נהרדעא בלב העיר / צילום: יוסי ועקנין

כהן מוסיפה כי הדירה בסטנדרט גבוה, "יש לה שלושה כיווני אוויר, שקטה, מרווחת ומוארת. הדירה נמכרה ריקה אבל כל הסניטריה והפרזולים שבה הם ברמה גבוהה".

כמה זמן הייתה על המדף?
"הנכס היה בשיווק כשבעה חודשים, היו יותר מ־60 מתעניינים מתוכם ארבעה הגישו הצעות. התחלנו את השיווק ב־9.2 מיליון שקל, אחר כך ירדנו ל־9.08 מיליון, והעסקה נסגרה ב־8.95 - 250 אלף שקל פחות מהמחיר ההתחלתי".

עם זאת, לדבריה נכסים בפרויקט יכולים להגיע גם ל־30 מיליון שקל, תלוי בגודל הדירה. כהן מוסיפה כי "אחד הקשיים שהיו לנו בשיווק הוא שאין מספיק חדרים ביחס למחיר, למרות שהדירה מרווחת ובחדר ההורים ישנו ממ"ד המשמש כחדר ארונות". הרוכשים, לדבריה, הם תושבי האזור שקנו את הנכס למגורים, המוכרים הם תושבי חוץ שלא גרים דרך קבע בארץ.

מה הם דמי השכירות על דירה דומה?
"עד למועד העסקה הדירה הייתה מושכרת תמורת 19 אלף שקל לחודש. כיום, בעקבות גל העליות, אפשר להשכיר את הדירה ב־23־25 אלף לחודש".

חוות דעת שמאי:

אושרי אהרוני, שמאי מקרקעין וכלכלן אשר מתמחה בין היתר במתן הערכות שווי למגורי יוקרה בתל אביב, סבור כי מחיר העסקה סביר. "המחיר המדווח של העסקה מגלם שווי של כ־58 אלף שקל למ"ר בנוי, שהינו אטרקטיבי ביחס לשוק דירות היוקרה. שוק דירות היוקרה עלה בחדות בשנה האחרונה, וקיים מחסור בדירות יוקרה אטרקטיביות".

דירות יד שנייה

נמכרו

באר שבע

ברחוב ח"ן בשכונה ו', דירת 4 חדרים, 123 מ"ר, בקומה 5 מתוך 10, כולל חניה, ב־1.09 מיליון שקל.

ברחוב בזל בשכונה א', דירת 4 חדרים, 123 מ"ר, בקומה 2 מתוך 3 ללא מעלית, כולל חניה, ב־980 אלף שקל.

מבשרת ציון

ברחוב מבוא נעמה, קוטג' 4 חדרים, 162 מ"ר, מרפסת 6 מ"ר, מחסן 17 מ"ר, עם חניה, ב־3.5 מיליון שקל.

רחובות

ברחוב לסקוב, דירת 3 חדרים, 60 מ"ר, מרפסת 7 מ"ר, קומה 2 מתוך 6 עם מעלית וחניה, ב־1.91 מיליון שקל.

ברחוב עמוס דניאלי, בית דו־משפחתי, 4 חדרים, 91 מ"ר בנוי על מגרש 380 מ"ר, ללא חניה, ב־3.85 מיליון שקל.

ברחוב הכרמל, דירת 4 חדרים, 100 מ"ר, בקומה 22 מתוך 27, עם חניה, מרפסת ומחסן, ב־3.3 מיליון שקל.

ברחוב יעקובי, דירת 4 חדרים, 94 מ"ר, בקומה 4 מתוך 6 עם מעלית וחניה, ללא רישום בטאבו, ב־1.74 מיליון שקל. (אנגלו סכסון)

קריית מלאכי

ברחוב הרקפת בשכונת השושנים, דירת 4 חדרים, 100 מ"ר, בקומה 2 מתוך 5, עם מעלית, ב־1.41 מיליון שקל.

ברחוב הרימון בכרמי הנדיב, דירת 4 חדרים, 104 מ"ר, בקומה 9 מתוך 13, עם חניה, ב־1.7 מיליון שקל. (רי/מקס אדוונס)

ראשון לציון

ברחוב עין הקורא, דירת 3 חדרים, 70 מ"ר, קומת קרקע מתוך 3, ב־1.63 מיליון שקל.

ברחוב ירושלים, דירת 3 חדרים, 72 מ"ר, קומה 4 מתוך 7 כולל מעלית, ב־1.83 מיליון שקל. (רי/מקס סנטר)

ברחוב אמזלג, דירת 3 חדרים, 80 מ"ר, בקומה 2 מתוך 4, בניין לתמ"א 38, ב־1.8 מיליון שקל. (אנגלו סכסון)

עפולה

ברחוב פרץ ציוני, דירת 3 חדרים, 100 מ"ר, בקומה 3 מתוך 7, עם מעלית וחניה, ב־680 אלף שקל.

ברחוב אורנים, וילה בת 5 חדרים, 180 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 375 מ"ר, ב־2.15 מיליון שקל. (רי/מקס 770)

נתניה

ברחוב שז"ר בשכונת עיר ימים, דירת 5 חדרים, 140 מ"ר, מרפסת 17 מ"ר, בקומה 18 מתוך 30, כולל מחסן, 2 חניות, ב־3.8 מיליון שקל. (רי/מקס מקסימום)