מותג הרכב החשמלי הסיני BYD נוחת בישראל: אלו הדגמים שמגיעים

מחיר הקרוסאובר החשמלי ATTO3, שמתחרה בדגם הפופולרי של GEELY, יתחיל בכ-156.5 אלף שקל • במקביל תשווק מכונית המנהלים החשמלית HAN וקרוסאובר חשמלי הגדול לשבעה נוסעים

הקרוסאובר החשמלי הגדול לשבעה נוסעים, TANG / צילום: יח''צ
הקרוסאובר החשמלי הגדול לשבעה נוסעים, TANG / צילום: יח''צ

חברת שלמה מוטורס, יבואנית כלי הרכב החשמליים הסינית BYD, השיקה היום (ג') רשמית את פעילות המותג בישראל. בשלב הראשון תשווק החברה שלושה דגמים חשמליים. היבואנית צפויה לקבל משלוח משמעותי של כלי רכב, בעיקר מהדגם ATTO3, לקראת חודש אוקטובר ולהקדים בכך את עליית המס על כלי רכב חשמליים, שמתוכננת לתחילת ינואר. 

■ הישראלים מסתערים על המכוניות מסין, וזו עשויה להיות רק ההתחלה

הדגם הראשון הוא הקרוסאובר המשפחתי ATTO3, שאורכו 4.45 מ' ובסיס הגלגלים שלו באורך 2.72 מ'. הרכב, שמיועד להתחרות ישירות בדגם "גיאומטרי C" של GEELY שמוביל את המסירות בפלח, מצויד במנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ובסוללה של 60.5 קילוואט-שעה, שמספקת לרכב טווח של עד 420 ק"מ בתקן WLTP. הוא מגיע בשתי רמות גימור גבוהות שכוללות בין השאר ערכה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות ומחירו מתחיל בכ-156.5 אלף שקל לגרסת הפתיחה ומגיע כ-165 אלף שקל לרמת האבזור הגבוהה יותר.

הקרוסאובר המשפחתי ATTO3 / צילום: יח''צ
 הקרוסאובר המשפחתי ATTO3 / צילום: יח''צ

במקביל מתחילה החברה לשווק את מכונית המנהלים החשמלית הגדולה HAN,שאורכה כ-5 מ' ובסיס הגלגלים שלה באורך 2.92 מ'. המכונית תשווק עם שני מנועים בהספק משולב של 518 כ"ס ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ועם סוללה בקיבולת 85.4 קילוואט-שעה, שמספקת טווח נסיעה של עד 521 ק"מ בתקן WLTP. הרכב מגיע ברמת אבזור וגימור מפוארת ומחירו עומד על כ-300 אלף שקל.

מכונית המנהלים החשמלית HAN / צילום: יח''צ
 מכונית המנהלים החשמלית HAN / צילום: יח''צ

את השלישייה הפותחת סוגר רכב הקרוסאובר החשמלי הגדול TANG, שמיועד לשבעה נוסעים. אורכו 4.87 מ', בסיס הגלגלים שלו באורך 2.82 מ' והוא מגיע עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 518 כ"ס. הרכב מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ובסיוע סוללה של 86.4 קילוואט-שעה מציע טווח של עד כ-400 ק"מ בתקן WLTP. גם ברכב זה רמת האבזור התקנית גבוהה מאוד. המחיר עומד על 284 אלף שקל.