סתיו על החוף? גם עכשיו זה זמן טוב לנסוע לחופשה באי

"וול סטריט ג'ורנל" אסף עדים מומלצים לחופשת אי בסתיו • הנה מיטב מרשימת האיים שעשויים להפתיע לטובה דווקא בחודשי השלכת, לחופשת חגי תשרי לא שגרתית

האי קאפרי, איטליה / צילום: Shutterstock, JeniFoto
האי קאפרי, איטליה / צילום: Shutterstock, JeniFoto

ספטמבר הישראלי עוד מספק ימים חמים עם רוח סתווית קלושה של ערב, וחורף עדיין נשמע כמו משהו נשכח ורחוק. אבל ביעדי תיירות שונים בעולם, החודש הזה מסמן קצב איטי יותר, לאחר שלושה חודשי קיץ לוהטים ועמוסים בתיירים.

"בסתיו הזה אנחנו לא רואים את המספרים העצומים שראינו בקיץ", אומר מרטין ראפ, סגן נשיא בכיר לנסיעות פנאי בחברת הנסיעות אלטור, ל"וול סטריט ג'ורנל". ובכל זאת, הוא ממליץ לתכנן מראש: מעבורות וטיסות יפסיקו את שירות הקיץ הרגיל, מזכיר ראפ, ומלונות עלולים להיסגר עד סוף אוקטובר. הנה מיטב מרשימה של איים מומלצים לחופשת סתיו על החוף

קאפרי, איטליה

האי קאפרי הוא בין האיים המפורסמים של איטליה, וידוע בתור יעד מועדף על הסלבריטאים. האי, המתפרש על פני 10 קמ"ר, שוכן במפרץ נאפולי, דרומית מערבית לעיר נאפולי, ובסמוך לחופי עיירת הנופש סורנטו.

קאפרי הוא אולי האי הזוהר ביותר של איטליה, ובחודש אוקטובר, כאשר היאכטות עוזבות, הוא נכנס כולו להילוך נמוך. למשל, הרבה יותר קל להשיג מקומות במסעדות לעומת חודשי הקיץ - אז נדרש להזמין מקומות חודשים מראש. הופעות רחוב מאולתרות או happy hours בבתי הקפה שמסביב לפיאצה ישלימו את החוויה הסתווית. כמובן שקניות, טבע ואוכל איטלקי גם לא חסרים כאן.

אי הנסיך אדוארד, קנדה

אי הנסיך אדוארד השוכן במפרץ סאן לורן הוא הפרובינציה הקנדית הקטנה ביותר, ונפרש על פני כ-5,700 קמ"ר, כרבע שטחה של ישראל. האי שטוח ברובו, הודות לשטחים חקלאים נרחבים, וחופיו מסולעים, אדומים ומקושטים במגדלורים.

אי הנסיך אדוארד, קנדה / צילום: Shutterstock, Vadim.Petrov
 אי הנסיך אדוארד, קנדה / צילום: Shutterstock, Vadim.Petrov

ספטמבר היא עונת הלובסטרים בימי הים הקנדיים. באי הוא מבשר גם על פסטיבל מאכלי הים הבינלאומי (15-18 בספטמבר) בו אפשר למצוא אטרקציות שונות בנושא. האי מפורסם גם בזכות היותו מקום ההתרחשות של סדרת הספרים המפורסמת "האסופית", מאת הסופרת לוסי מוד מונטגומרי, והחווה המתוארת בספרים הפכה מזמן לאתר תיירותי המושך אליו מבקרים רבים.

איסלה בסטימנטוס, פנמה

מזג האוויר המתון של ספטמבר מוריד את המחירים ואת הקצב באי הקריבי. ארכיפלג בוקאס דל טורו, הממוקם מול החוף הצפון מערבי של פנמה, כולל חמישה איים גדולים והמון איים קטנים - איסלה בסטימנטוס הוא אחד מהם. השקט על האי, שנשמר בזכות זה שאין בו כבישים, והנוף עוצר הנשימה מספיקים כדי לחופשה מושלמת. בחופים המיוחדים - שרובם מוכרזים כשמורות טבע - אפשר לראות מגוון רחב של בעלי חיים, כמו צפרדעים אדומות וצבות ים שמגיעות להטיל את ביציהן.

צפרדה אדומה באיסלה בסטימנטוס, פנמה / צילום: Shutterstock, Curioso.Photography
 צפרדה אדומה באיסלה בסטימנטוס, פנמה / צילום: Shutterstock, Curioso.Photography

קורצ'ולה, קרואטיה

האי קורצ'ולה שוכן על החוף הדלמטי בים האדריאטי. אורכו הוא 47 קילומטרים, ורוחבו הוא 5.3 קילומטרים באזור הצר ביותר וכ-8 קילומטרים באזור הרחב ביותר. וונדה ראדי, ילידת קרואטיה ומתכננת טיולים, מספרת ל"וול סטריט ג'ורנל" על התענוג שבקצב האיטי של הסתיו ביעדים הצפופים בדרך כלל לאורך החוף הדלמטי: "הימים רגועים יותר, המסעדות עדיין פתוחות והים עדיין חם".

קורצ'ולה, קרואטיה / צילום: Shutterstock, xbrchx
 קורצ'ולה, קרואטיה / צילום: Shutterstock, xbrchx

האי המפורץ מציע מחד חופי רחצה כמו בגלויות וגם חופים נחבאים ומוקפים במצוקים. מרבית שטחו מכוסה צמחייה שמושכת מינים רבים של ציפורים. בטיול של סתיו מומלץ לבקר בעיר העתיקה קורצ'ולה המוקפת חומה, שרחובותיה בנויים במעין תבנית דמויית אידרה של דג. בסיור רגלי מיד אפשר לחוש באווירת ימי הביניים, לחזות בארמונות ונציאנים, כנסיות ומבנים עתיקים.

מנהטן, ניו יורק

מנהטן היא מנהטן, ויש אינספור אופציות לבילויים וחוויות בכל עונות השנה שכבר רבות דובר בהן. גם הסתיו של מנהטן עמוס בהתרחשויות - תמיד יהיה אפשר למצוא נציגות של התערוכות, ההופעות, המחזות והמסעדות הטובות בעולם, וגם תרבות שוליים על כל גווניה למי שמחפש את הטרנד הבא שעוד לא פרץ. כמובן שאסור לפספס את סנטרל פארק המפורסם, המשתרע על טווח של כ-3.2 קמ"ר ויש בו מעל 25 אלף עצים שבעונת הסתיו לובשים עלים בשלל צבעי השלכת ויוצרים מראה עוצר נשימה.

סנטרל פארק, מנהטן / צילום: Shutterstock, JaysonPhotography
 סנטרל פארק, מנהטן / צילום: Shutterstock, JaysonPhotography