עבור 25 מיליון שקל: קרסו מוטורס תרכוש מחצית מיבואנית רכב חשמלי

קרסו מוטורס רוכשת 50% מיבואנית מותג הרכב החשמלי הוויטנאמי וינפאסט - עבור 25 מיליון שקל • העסקה מציבהה את קרסו כאחת החברות הפעילות בתחום ייבוא כלי רכב חשמליים מהמזרח

הקרוסאובר החשמלי של VINFAST הוויטנאמית / צילום: יח''צ
הקרוסאובר החשמלי של VINFAST הוויטנאמית / צילום: יח''צ

קבוצת קרסו מוטורס מעדכנת היום כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת B-EV MOTORS, המחזיקה בהסכם הפצה ושיווק של מותג הרכב החשמלי הוייטנאמי היוקרתי וינפאסט תמורת 25 מיליון שקל. בנוסף, התחייבה קרסו מוטורס להזרים ל-B-EV MOTORS, במסגרת תכנית עסקית שתסוכם בין הצדדים, הלוואות בהיקף כולל של עד 50 מיליון שקל - חלקן המירות למניות, על פי מנגנון הערכת שווי כפי שסוכם בין הצדדים. בכל מקרה לא יעלה חלקה של החברה ב-B-EV MOTORS על 50%.

B-EV MOTORS מחזיקה בזיכיון הייבוא של מותג הרכב הוייטנאמי וינפאסט, המתמקד בכלי רכב חשמליים. החברה הודיעה בשנה שעברה כי תתחיל לשווק מספר דגמים חשמליים באירופה בתחילת 2022, אולם עד כה השיווק נדחה. עם זאת, משלוחים ראשונים של כלי רכב לתקינה ולשיווק עשויים להגיע עוד לפני סוף השנה הנוכחית לישראל. הדגמים הראשונים של וינפאסט שישווקו בישראל יהיו ה-8 VF וה-VF 9 החשמליים, שישווקו עם עשר שנות אחריות. הזיכיון של B-EV כולל גם את האוטובוסים החשמליים מבית VinFast.

B-EV הוקמה על ידי ניב אורון וברק כהן, שניהלו בעבר את מותגי אאודי וב.מ.וו בישראל, בגיבוי קבוצת שותפים הכוללת את קבוצת Novard, המתמחה ביזמות ופרויקטים בארץ ובעולם, בראשות האלוף במיל, יואב (פולי) מרדכי, נשיא הקבוצה, ומר שי (שון) בייטנר, מנכ"ל הקבוצה. העסקה הופכת את קרסו מוטורס לאחת הקבוצות הפעילות ביותר בחזית ייבוא הרכב מסין. הקבוצה זכתה השנה בזיכיון הייבוא של יצרנית הרכב הסינית צ'רי, שצפויה להתחיל לשווק כלי רכב בישראל עוד השנה, אם כי בשלב הראשון בעיקר כלי רכב עם מנועי בנזין. בנוסף מחזיקה הקבוצה 30% ממניות מטרו מוטורס, שבעצמה מחזיקה שני זיכיונות ייבוא של כלי רכב מסין - LEAPMOTOR ומותג הפרמיום VOYAH של דונפנג, אם כי מערך השיווק והייבוא של מטרו נפרד מזה של קרסו.