המיזם המפתיע של אילון מאסק: בושם בריח שיער שרוף

האיש העשיר ביותר בעולם מוכר את 'הריח הכי טוב בכדור הארץ' באתר של Boring Co תמורת 100 דולר לבקבוק

אילון מאסק / צילום: Shutterstock
אילון מאסק / צילום: Shutterstock

לאילון מאסק יש תואר חדש: סוחר בושם. מנכ"ל טסלה  הכריז בטוויטר  ביום שלישי שהוא מוכר בושם ב-100 דולר שיהיה לו ריח של שיער שרוף. כמה שעות אחר כך, צייץ שכבר מכר 10,000 בקבוקונים, הכנסה של מיליון דולר.

כיום נמכר הבושם באתר Boring Co של מאסק, המתאר את הניחוח כ"מהות של תשוקה דוחה". בתמונה נראה בקבוקון בושם אדום אפוף עשן. המוצר אמור להתחיל להימסר רק בתחילת שנה הבאה.

"עם שם כמו שלי, להיכנס לעסקי הבשמים היה בלתי נמנע - למה בכלל נלחמתי בזה כל כך הרבה זמן!?", צייץ מאסק ביום שלישי בערב. אחר כך הוסיף: "אני בקושי יכול לחכות לכתבות מחר על מיליון דולר שנמכרו בשיער שרוף", ציוץ שהכיל גם אמוג'י מתפוצץ מצחוק.

כמו כן שינה מאסק את הביו שלו בטוויטר ל"איש מכירות של בושם".

מאסק לא אמר איך או מתי הבושם ייוצר. נציגי Boring Co וטסלה לא הגיבו מיד לבקשות תגובה לגבי היוזמה החדשה של מאסק.

מאסק הוא האיש העשיר ביותר בעולם ואחד המשתמשים הבולטים ביותר בטוויטר עם יותר מ־100 מיליון עוקבים. הוא נמצא בדיונים מתמשכים לגבי רכישת טוויטר, פלטפורמה שהשתמש בה לעתים קרובות לעשות הכרזות גדולות - חלקן רציניות ואחרות בכלל לא. פעם צייץ שבכוונתו לקנות את מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד רק כדי לומר כמה שעות אחר כך שהתבדח.

בנוסף לטסלה, מנהל מאסק את חברת הטילים SpaceX, ששמה המלא Space Exploration Technologies Corp, וייסד את Boring Co, חברה לכריית מנהרות תת־קרקעיות, וכן את סטארט-אפ המדע העצבי Neuralink Corp.

השערוריות של מאסק

היוזמה החדשה ביותר של מאסק מגיעה בזמן שהוא מתמודד עם כמה עניינים עסקיים אחרים בפרופיל גבוה. SpaceX הסיעה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית בשבוע שעבר, בדיוק כשמניות טסלה ירדו בחדות בעקבות ההכרזה על נתוני המסירות המאכזבים של החברה.

מאסק גם עורר מהומה פוליטית קלה כשרמז שקרים, איזור שבעבר היה חלק מאוקראינה ומוסקבה סיפחה ב־2014, אמור בעצם להיות בידי רוסיה. הדברים האלו גרמו לגינוי מצד קייב, כולל מצד נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

באותו שבוע, גם גילה מאסק שבכוונתו להתקדם בתוכניתו לרכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, היפוך כיוון מפתיע לאחר כמעט שלושה חודשים בהם ניסה להתחמק מהעסקה.

"בבקשה תקנו את הבושם שלי, כדי שאוכל לקנות את טוויטר", כתב מאסק בציוץ מיום רביעי.

החברות של מאסק שיווקו בעבר מוצרים בלתי קשורים, כולל טקילה של טסלה ולהביור של Boring Co.

ג'ונתן פרסטון כתב שקנה שני בקבוקונים של 'ברנט הייר' ביום שלישי בערב, אחד כדי לשמור ואחד כדי להריח. הוא קיבל הודעת דואר אלקטרוני אחרי הרכישה ששורת הנושא שלה הייתה "אתה עולה באש!". "היי, חתיך לוהט!" נכתב בהודעה. "הודעה זו מאשרת את רכישת הבושם 'ברנט הייר' מבית Singed. זה הולך להיות אש. נודיע לך כשנשלח אותו, כנראה ברבעון הראשון של 2023".

פרסטון, בן 41, רגיל להמתין למוצרים הקשורים למאסק. לקח שבעה חודשים עד שהגיעה הטסלה שהזמין, ואפילו יותר מזה לקבל שירותי אינטרנט ביתיים משירות האינטרנט של מאסק, סטארלינק.

פרסטון, שכבר יצא באופן חלקי לפנסיה וגר בפיליפסבורג, מונטנה, אמר שקנה את הבושם כבדיחה ושהוא לא יחליף את הבושם הקבוע שלו, תרסיס גוף בעל ניחוח פלפלי של 'אקס'.

"כדאי לזה שיהיה לזה ריח של שיער שרוף", אמר פרסטון על 'ברנט הייר'. "אם לא, אני אולי אנסה להחזיר את זה, רק בגלל האכזבה".

פרסטון אמר שהוא חושב שהבושם ייוצר, ואם לא, הוא מניח שיקבל החזר.

מאסק כבר עשה טיזר לבושם בספטמבר.

"'ברנט הייר' - ניחוח לגברים מבית Singed", הוא צייץ. "תבלטו בקהל! ישימו אליכם לב כשאתם הולכים בשדה תעופה!"