בית ההשקעות מור בפניית פרסה אחרי הביקורת: לא יממן את הלימודים לבן של בעל השליטה

בית ההשקעות ביקש החזר של 171 אלף שקל עבור שכר לימוד של אחד מעובדיו, בנו של המנכ"ל המשותף ואחד מבעלי השליטה, יוסי לוי • במור הסבירו כי מדובר במאמצי שימור עובדים בשל המחסור באנליסטים, אך ביטלו את הבקשה לאחר הביקורת הציבורית

יוסי לוי, מנכ''ל משותף במור השקעות / צילום: יח''צ
יוסי לוי, מנכ''ל משותף במור השקעות / צילום: יח''צ

מור בית השקעות נסוג מכוונתו לממן את שכר הלימוד של אחד מעובדיו, אוראל לוי, בנו של המנכ"ל המשותף ואחד מבעלי השליטה בבית ההשקעות, יוסי לוי.

מזימון לאסיפת בעלי המניות שדווח מוקדם יותר החודש עולה כי בית ההשקעות ביקש לשלם החזר שכר לימוד מפולפל של 171 אלף שקל, אך בעקבות הביקורת הציבורית שהוטחה בבית ההשקעות על הצעד המתוכנן, הוא בוטל כאמור. 

בית ההשקעות מור זינק לצמרת במהירות מטורפת. מה יקרה לו עכשיו? | ניתוח

ממור נמסר בתגובה כי "כבית השקעות צומח ששם דגש על מחקר והשקעות, ולאור מחסור באנליסטים/ות ומנהלי/ות השקעות בשוק הישראלי לצד צורך שלנו בעובדים/ות מקצועיים נוספים בתחום, אנו רואים יתרון מהותי בגידול אורגני ובקידום של עובדים ועובדות מוכשרים, לצד מאמצי שימור (שכוללים, למשל, מימון לימודים, הכשרות מקצועיות, תגמול הוני, השקעה באושר הארגוני ועוד)".

עוד נמסר מבית ההשקעות כי שם "פועלים בשקיפות אל מול המשקיעים וקשובים לרחשי הציבור, ולכן החברה לא תשתתף בעלות מימון הלימודים של אוראל לוי, וזאת על אף שאנו סבורים כי תנאי השכר המלאים של לוי, מנהל השקעות ואנליסט מוערך בשוק שמועסק בקבוצה משנת 2017, סבירים והוגנים".

מבתי הספר היוקרתיים ביותר בבריטניה

בבית ההשקעות ביקשו לכנס אסיפת בעלי מניות שבה שבה נתבקשו המשקיעים לאשר את החזר שכר הלימוד של אוראל לוי, שעובד כאנליסט בחברת קרנות הנאמנות של בית השקעות. לוי שוהה בלונדון מאמצע ספטמבר האחרון לתקופה של שנה, לצורך השלמת לימודי תואר שני במינהל עסקים (MBA) במוסד בשם האלט ביזנס סקול, שגובה את הסכום המדובר - כ-171 אלף שקל.

מדובר באחד מבתי הספר היוקרתיים ללימודי מינהל עסקים בבריטניה. תוכנית התואר השני שלו במינהל עסקים דורגה על ידי הפייננשל טיימס במקום ה-41 בעולם, ומגזין האקונומיסט דירג את בית הספר במקום ה-31 בעולם בין בתי הספר למינהל עסקים.

כאמור, קודם להפיכת ההחלטה, אישרה בתחילת אוקטובר, ועדת התגמול של בית ההשקעות מור את החזר שכר הלימוד ללוי. זאת בתנאי שיתמיד בעבודתו במור למשך 30 חודשים לאחר סיום הלימודים. בין הנימוקים של ועדת התגמול לבקשה להחזר שכר הלימוד צוין, כי "למעבר של אוראל ללונדון ללימודי MBA בהתמחות ביזמות ובטכנולוגיה צפויה תרומה רבה להכשרתו לתפקיד. החברה סבורה כי שהותו בחו"ל עשויה להיטיב עם פעילות ניהול ההשקעות וביצוע המחקר וקבלת החלטות השקעה בנוגע לחברות זרות".

הוועדה ציינה כי בית ההשקעות נוהג לאפשר לעובדים ולעובדות הכשרה במוסדות מקצועיים ואקדמיים, ואף מעודד אותה במקרים מסוימים. במקרים אחרים, כך נמסר, "החברה השתתפה במימון הוצאות שכר הלימוד, כנגד קבלת התחייבות העובדים להמשך ההעסקה בחברה לתקופת הלימודים ולאחריה במשך עד כ-24 חודשים".

אלא שבנו של בעל השליטה בחברה (שאחיו הבכור אלי משמש בה מנכ"ל משותף) אינו עובד מן המניין, וממילא אינו זקוק להטבה כה משמעותית כדי שימשיך ויעבוד בחברה, שבה מחזיקה משפחתו מניות בשווי של יותר מ-100 מיליון שקל.

במעבר לנושא דמי הלימוד, אישר דירקטוריון מור את תנאי העסקתו של לוי הבן לשנה הבאה, הכוללים שכר חודשי של 20.6 אלף שקל למשרה מלאה ובונוס של עד שלוש משכורות. בסך-הכול צפויה עלות שכרו של אוראל לוי לעמוד בשנת 2023 על 355 אלף שקל. מדובר כאמור בשכר עבור משרה מלאה, אולם בשנת הלימודים הקרובה יעבוד לוי בהיקף של 47% משרה.