כשהבנקים לא נמצאים בהפסקת הפרסומות, קמפיין הבחירות מקבל את כל הבמה

תקופת החגים הובילה להיעלמותם של קמפיינים רבים מהמסך ואפשרה לקמפיינים אחרים להתברג פנימה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לפוקס, על אף שאינה מציעה קריאייטיב מקורי

קמפיין הבחירות של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת / צילום: יח''צ
קמפיין הבחירות של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת / צילום: יח''צ

תקופת החגים הובילה להיעלמותם של קמפיינים רבים מהמסך, חלקם כאלה שמתברגים באופן קבוע במקומות הגבוהים בטבלת הפרסומות הזכורות והאהובות - ולא כולם שבו בצורה סדירה, מה שמשפיע על דירוג הפרסומות המובילות השבוע.

בדיקת דם מבטיחה לאתר 50 סוגי סרטן. אז למה לא עושים אותה לכולם? 
מנכ"ל האוצר לשעבר שי באב"ד ימונה למנכ"ל קבוצת שטראוס 

במקביל, הבחירות הקרבות לכנסת צוברות נוכחות על המסך באמצעות קמפיין לפ"מ הקורא לכולנו לצאת ולהצביע בשבוע הבא, עם המשפט הקליט "או שתבחרו או שתתחרטו". במשאל רחוב דמיוני שלכאורה נערך אחרי הבחירות לוקחים חלק אנשים שמתחרטים על כך שבחרו להיעדר מהקלפי. המסר עובר בצורה חדה ומדויקת, והפרסומת הופכת לזכורה ביותר השבוע עם 13.2%.

לדברי סמנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "נראה כי נעשה מאמץ לתת ביטוי בקמפיין למגוון אוכלוסיות, והוא כולל תשע גרסאות המציגות דמויות מהחברה הישראלית. כיאה לקמפיין המכוון לתאריך יעד מסוים, ההשקעה בקמפיין עמדה על כ-1.6 מיליון שקל (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום), וזהו גם הקמפיין המושקע ביותר השבוע".

מעניין לציין כי מפרסמים רבים בחרו שלא להתייחס ליום הבחירות, ועל הרקע הזה בלטה הפרסומת של אופטיקה הלפרין בכיכובו של הפסיכולוג דני פרידלנדר מ"חתונה ממבט ראשון" ("חתונמי"), עם הסלוגן "כשיש מבחר, קשה לבחור".

קמפיין בנק מזרחי טפחות בכיכובם של דביר בנדק, ניר והגר / צילום: יח''צ
 קמפיין בנק מזרחי טפחות בכיכובם של דביר בנדק, ניר והגר / צילום: יח''צ

בוגרי "חתונמי" אחרים שכיכבו בהפסקת הפרסומות הם ניר והגר, שלוקחים חלק בקמפיין של בנק מזרחי טפחות, ומשתמשים במשחק המילים "משכנתמי". מאחר שהפרסומות עלתה עוד לפני החגים, התחושה היא שמדובר בקמפיין ישן, ויש להניח כי בקרוב יעלה סרטון חדש בקמפיין שמוביל הפרזנטור דביר בנדק.

רשת פוקס עלתה השבוע בקמפיין לקולקציית החורף החדשה, בכיכובם של מאיה ורטהיימר, דנה פרידר, עופר חיון ומאור שוויצר. כשברקע מתנגן שירו של גידי גוב "אני שוב מתאהב", משוכפלת דמותו של כל אחד מהם מספר פעמים, ותוך כדי שהם בתנועה, כל הדמויות מתחברות לאחת. קריאייטיב מקורי זה לא (הודיז למשל עשו זאת ב-2017), אבל התוצאה זוכה לאהדת הצופים, וזו הפרסומת האהובה ביותר השבוע עם 15.7%.

מאיה ורטהיימר בקמפיין פוקס / צילום: יח''צ
 מאיה ורטהיימר בקמפיין פוקס / צילום: יח''צ

השבוע התברגו ארבעה בנקים בטבלה, למרות שרובם לא היו עם קמפיין באוויר. ראוי לציין כי הבנק הדיגיטלי One Zero הלך על קמפיין מינימליסטי והסתפק בפרסום בדיגיטל, ולמרות זאת הוא רושם הופעת בכורה בדירוג. 

מי שנותרת מחוץ לטבלה היא הפרסומת החדשה של פז לעמדות הטעינה החשמליות שהציבה ברחבי הארץ, למרות השקעה שבועית של כ-1.5 מיליון שקל (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). ייתכן כי הסיבה לכך היא שהקמפיין פונה לפלח אוכלוסייה מסוים בלבד, וייתכן כי עוד שבוע באוויר ישנה את התמונה.

 
  

לא חוזרים לשגרה

ההשקעה בפרסום צונחת מ-40 מיליון שקל לפני החגים ל-26 מיליון שקל השבוע.

שעתם של אנשי הכספים

המגזר הפיננסי ממשיך לשלוט בהפסקת הפרסומות: ארבעה בנקים ושתי חברות ביטוח מאכלסים את העשירייה המובילה.

שלישייה יחידה

מקאן תל אביב אחראי למספר הגבוה ביותר של פרסומות השבוע: שלוש.