מנהל ההשקעות של כלל ביטוח יוסי דורי עוזב, לאחר 4 שנים בתפקיד

אחרי ארבע שנים הודיע דורי כי הוא מסיים את תפקידו • המועמד המוביל מתוך החברה להחליפו הוא מנהל השקעות העמיתים, ברק בנסקי, שאחראי בין היתר לתשואות הטובות בשנים האחרונות • דורי היה במוקד הסכסוך בין כלל לאקירוב סביב חברת התיירות לוקה

יוסי דורי / צילום: איל יצהר
יוסי דורי / צילום: איל יצהר

יוסי דורי, מנהל ההשקעות הראשי של כלל , הודיע כי הוא עוזב את החברה לאחר ארבע שנים בתפקיד ויותר מ-20 שנה בחברה. הוא עוזב את החברה על מנת לפנות לכיוון חדש.

בכלל לא הופתעו מהבקשה שכן דורי ביקש לעזוב את התפקיד לפני מספר חודשים, אך נענה לבקשת החברה להמשיך בתפקידו בתקופה הסוערת בשווקים. זאת ברקע השקעות גדולות שמתכננת החברה, בין אם חברת האחזקות שרוכשת את חברת כרטיסי האשראי מקס, ובין אם כספי העמיתים המנוהלים תחת כלל ביטוח, שנמצאת לדוגמה במו"מ להשקעה של מאות מיליוני שקלים בקבוצת מאיר של יעקב שחר ומשפחת קז.

בכלל מתחילים כעת לבחון מועמדים להחליף את דורי, כאשר מתוך הקבוצה המועמד המוביל לתפקיד הוא ברק בנסקי, מנהל השקעות העמיתים. בנסקי הוביל את ההשקעות שאיפשרו לכלל להתברג בצמרת טבלת התשואות בפנסיה ובגמל בתקופה האחרונה, גם לאחר ששוקי ההון צנחו.

נקלע לעימות מול אלפרד אקירוב

דורי כיהן במגוון תפקידים בכלל ביטוח לאורך יותר משני עשורים. בתפקידו האחרון לפני מינויו למנהל ההשקעות הראשי על ידי מנכ"ל החברה יורם נוה, הוא כיהן כמנהל אגף הנוסטרו בחברה, ובמסגרת זו היה אחראי על ניהול תיק הנוסטרו של כלל ביטוח בהיקף נכסים של כ-31.2 מיליארד שקל (נכון ל-31 במרץ 2018) לרבות בניית אסטרטגיה חדשה בתחום ההשקעות, שינוי תמהיל נכסי הסיכון בתיק ועוד. קודם לכן, כיהן במשך מספר שנים כסמנכ"ל כלל עמיתים ומנהל השקעות פנסיה ראשי.

יחד עם נוה נקלע דורי לעימות מול איש העסקים אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב  שכיום מחזיקה ב-15% ממניות כלל. השניים התנגדו לעסקת בעלי עניין שביקשה אלרוב לאשר, ואשר נועדה להיטיב עם בנו של אקירוב, ג’ורג’י, שניהל את חברת המלונות הזרים לוקה. כלל הייתה בעלת מניות המיעוט הגדולה ביותר באלרוב (החזיקה כ-13%), והתנגדה לעסקת בעלי עניין סביב הכספים שביקשה אלרוב להעביר ללוקה. בתגובה לכך חוו בכירי כלל ביטוח "פעולת תגמול" מצד אקירוב, שלקח חלק בניסיון להדחת המנכ"ל נוה ו"בניית תיק" כנגד מנהל ההשקעות הראשי דורי.

לבסוף הסכימו בכלל לעסקה, אך רק לאחר שמכרו את החזקותיהם באלרוב לישראל קנדה. באלרוב התרעמו מאוחר יותר על מכירת המניות, בטענה כי הציעו לרכוש את המניות של עצמם במחיר גבוה יותר, והוסיפו כי החלטתה של כלל למכור את המניות לישראל קנדה במחיר נמוך יותר פגעה בעמיתי כלל.