גל הפיטורים הענק של פייסבוק צפוי להגיע גם לישראל. איך הוא ייראה?

בעלת השליטה בפייסבוק צפויה להודיע על פיטורים של אלפי עובדים ברחבי העולם • בעוד הקיצוצים עשויים להתחיל כבר השבוע בארה"ב, לישראל הם יגיעו רק בינואר ועל פי הערכות יתמקדו בעובדים חדשים

בניין של מטא. מהירידות הבולטות במדד הצמיחה / צילום: Shutterstock
בניין של מטא. מהירידות הבולטות במדד הצמיחה / צילום: Shutterstock

גל הפיטורים במטא (פייסבוק) יגיע לישראל כבר בקרוב, וככל הידוע, בחברה דנים כעת בקריטריונים לפיטורים ונערכים לניסוח רשימות. עם זאת, הגל לא יחל בארץ ברצינות לפני חודש ינואר הקרוב, למרות הדיווחים על כך שבארה"ב הם עשויים להתחיל כבר השבוע. 

ככל הידוע, הפיטורים יתמקדו בעובדים הזוטרים והחדשים יחסית במרכז הפיתוח של החברה, וכן הם יכללו גם אנשי שיווק ממחלקת המכירות בישראל, בהתאם למגמת הירידה בנכונות של חברות וארגונים להשקיע תקציבי פרסום ברשתות חברתיות. לפי שעה, גל הפיטורים צפוי לכלול מעל ל-50 עובדים, אך המספר עוד יכול להעמיק בשנה הבאה.

דיווח: פייסבוק תודיע השבוע על פיטורי אלפי עובדים ברחבי העולם
הסייבר כבר לא חוף מבטחים: ורוניס מפטרת לאחר קריסת המניה והאכזבה מהדוחות
איך עלולים הפיטורים ההמוניים בטוויטר להשפיע גם על ההייטק הישראלי
האטה עולמית: אחרי אינטל, גם מיקרוסופט נערכת לגל פיטורים

העובדים במטא לא ממתינים לפיטורים: החברה ספגה גל עזיבות ממושך מחד, ומאידך, לא גייסה את אותו מספר העובדים על-מנת לפצות על העזיבה. משום כך, החברה הצטמקה בכ-2.5% במצבת כוח-האדם שלה מאז חודש יולי.

מטא לא מגיבה לפרסומים מה"וול סטריט ג'ורנל" אמש על הפיטורים הצפויים בחברה, אך המנכ"ל מארק צוקרברג אמר בקולו כי "בשנת 2023 נמקד את ההשקעות שלנו במספר קטן של תחומים מהירי צמיחה. זה אומר שיהיו צוותים שיגדלו באופן משמעותי, אבל רוב הצוותים האחרים לא יצמחו או יצטמצמו קלות בשנה הבאה. בסך-הכול עד סוף 2023 מטא תישאר בגודל דומה למה שהיא כיום, או מעט יותר קטנה מכך".

מטא כמעט והכפילה את גודלה מאז 2021, מה שאומר שגם גל פיטורים שיכלול אלפי עובדים יחזיר אותה למספרים שבהם עמדה בתחילת 2022. כאמור, המשך הנטישה של העובדים - בגלל הירידה החדה במחיר במניה, הירידה הגדולה בהכנסות, המשבר המנהיגותי בחברה, ההסתבכות עם הקונגרס והפגיעה במוניטין שלה בקרב עובדי החוף המערבי - עשויה לעשות למטא את העבודה ולהביא בסופו של דבר לגל פיטורים מצומצם יותר.