האטה עולמית: אחרי אינטל, גם מיקרוסופט נערכת לגל פיטורים

יצרנית התוכנה אישרה כי היא מתכוונת לפטר עובדים, מכיוון שהכנסות החברה צפויות להאט הודות למכירות חלשות יותר של רישיונות Windows למחשבים אישיים • המהלך עולה בקנה אחד עם המאמצים של חברות טכנולוגיה נוספות - גדולות וקטנות - להוזיל עלויות

מייקרוסופט / צילום: Shutterstock
מייקרוסופט / צילום: Shutterstock

ענקית התוכנה מיקרוסופט  אישרה כי היא מפטרת עובדים מכיוון שהכנסות יצרנית התוכנה צפויות להאט, הודות למכירות חלשות יותר של רישיונות Windows למחשבים אישיים. גורמים המקורבים לחברה טוענים כי במרכז הפיתוח הישראלי לא צפויים פיטורים בינתיים.

הבוקר (ג'), פורסם באתר אקסיוס כי החברה מצויה בעיצומו של סבב פיטורים שלישי במספר מאז יולי שהיקפו לפי ההערכות כ-1,000 עובדים. ביולי הודיעה החברה על פיטורים של פחות מאחוז מעובדי החברה, בסבב שכלל לפי ההערכה בין 1,500 ל- 2,000 איש, ועוד 200 עובדים פוטרו כמה שבועות לאחר מכן מלינקדאין, הרשת החברתית לעובדים שרכשה מיקרוסופט בעבר.

רק לפני שנה הכריז מחקר המו"פ של מיקרוסופט בישראל כי יחנוך חמישה מרכזי פיתוח חדשים: מרכז נוסף חדש בהרצליה, סניף בתל אביב, באר שבע וירושלים ועוד אחד ביעד שטרם פורסם. במקביל, תכננה החברה לגייס 2,000 עובדים חדשים לאותם המרכזים, מהלך שאמור להכפיל את גודלה ל- 4,500 בתוך ארבע שנים. מיקרוסופט איננה מגיבה, אך מקורבים לה מתעקשים שהפיטורים לא יגיעו לישראל וכי החברה תוציא לפועל את תכניותיה כמתוכנן. יחד עם זאת, בכירים בענף סבורים שגם אם הדבר יקרה, הוא יתקיים במהירות איטית יותר.

מהלך הפיטורים עולה בקנה אחד עם המאמצים של חברות טכנולוגיה גדולות וקטנות להוזיל עלויות. מטא ו-Salesforce הן בין החברות מעמק הסיליקון שהאטו את קצב הגיוס שלהם השנה. נטפליקס וחברות אחרות אף פנו לפיטורים. 

"כמו כל החברות, אנו מעריכים את סדרי העדיפויות העסקיים שלנו על בסיס קבוע, ומבצעים התאמות מבניות בהתאם", אמר דובר מיקרוסופט. "נמשיך להשקיע בעסק שלנו ולהעסיק בתחומי צמיחה מרכזיים בשנה הקרובה". 

● יצרנית השבבים הגדולה בעולם מוסיפה שמן למשבר הגדול בתעשייה
הביקושים בירידה, והמניה צנחה ביותר מ-50%: מאחורי גל הפיטורים הגלובלי של אינטל
● בלומברג: אינטל מתכננת קיצוצים של אלפי משרות 

ההכרזה מגיעה שלושה חודשים לאחר שמיקרוסופט אמרה שהיא קיצצה פחות מ-1% מהעובדים.

ביולי הודיעה מיקרוסופט על צמיחת הכנסות של כ-10% ברבעון הראשון הפיסקאלי - איטית מכפי שהייתה במשך יותר מחמש שנים. החברה תודיע על רווחים ב-25 באוקטובר.

יצוין כי בשבוע שעבר פורסם כי ענקית השבבים האמריקאית והמעסיקה הפרטית הגדולה בישראל אינטל צפויה להודיע החודש על פיטורי אלפי עובדים ברחבי העולם.