סלילת יותר כבישים לא תפתור את משבר התחבורה

בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: קצב סלילת הכבישים לא מצליח להדביק את קצב גידול הנסועה • הפתרון נעוץ בתחבורה הציבורית

 
  

משנת 2000 עד שנת 2021, הנסועה בישראל (כלומר, הקילומטראז' של כל הרכבים ביחד בשנה אחת) עלתה ב־75%, בעוד שטח הכבישים (אורכם כפול רוחבם) עלה ב־58% בלבד. מספר הרכבים עלה אפילו יותר, והשילוב של כל הגורמים הללו מוביל לפקקים והעומסים שכולנו מרגישים ביום־יום. ייתכן כי גם עצם סלילת הכבישים מאפשר גידול נוסף בנסועה, ובלי תחבורה ציבורית נרחבת יותר - יהיה קשה מאוד לפתור את משבר התחבורה.

מה זה נתון אחד ביום?

במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה

idan-e@globes.co.il