קק"ל | בלעדי

סערה בקק"ל: הדירקטוריון דורש להתכנס ולקדם את הדחת היו"ר

לפי ההסכם בין הפועל המזרחי לליכוד העולמי היום היה אמור להיכנס לתפקיד יו"ר קק"ל חיים כץ • אלא שכץ מעוניין לקבל תפקיד שר בממשלה הבאה • מי שצפוי לשלוט במינוי הוא יו"ר הליכוד העולמי דני דנון • החזית הרוחשת במוסדות הלאומיים משליכה באופן ישיר על מאמצי הרכבת הממשלה מצדו של נתניהו

יו''ר קק''ל אברהם דובדבני / צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
יו''ר קק''ל אברהם דובדבני / צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי

מלחמה רב חזיתית בליכוד ובמוסדות הלאומיים: דירקטוריון קק"ל שלח מכתב חריף לעומד בראשו אברהם דובדבני בדרישה לכנס את הדירקטוריון לצורך מינויים חדשים כאשר מאחורי הקלעים גם ניסיון להדיח את דובדבני עצמו מהתפקיד בהתאם להסכמים בין הפועל המזרחי לליכוד העולמי במוסדות הלאומיים. על פי אותם הסכמים, היום ה-15 בנובמבר אמור היה ח"כ חיים כץ להחליף את דובדבני בתפקידו, אלא שכץ כבר לא מעוניין בתפקיד ומכוון לתפקיד שר בממשלה הבאה.

בינתיים, דובדבני עיכב מסיבות בריאותיות לטענתו את כינוס הדירקטוריון מיום ראשון האחרון, מאחר שישנו חשש שבהמשך יפעלו בדירקטוריון להוביל לסיום כהונתו ולהעברת התפקיד לידי הליכוד העולמי והעומד בראשו: ח"כ דני דנון. חברי דירקטוריון אמרו לגלובס כי הם מצפים לכיבוד של ההסכם הקואליציוני. לדבריהם, "לא מכובד שמר דובדבני נאחז בכיסא".

נזכיר כי דנון ניצח בקרבות המוסדות הלאומיים בסבב הקודם את אנשיו של נתניהו, אולם בהסכם שחתם עם מיקי זוהר וחיים כץ נקבע כי כץ יכהן ברוטציה בתפקיד יו"ר קק"ל עם הפועל המזרחי. הרוטציה שאמורה הייתה להיכנס לתוקף היום, רגע לפני השבעת הכנסת ה-25, מתעכבת כרגע אך לא לאורך זמן.

בדירקטוריון הודיעו לדובדבני כי הוא נדרש לכנס את הדירקטוריון ביום ראשון הקרוב או לכל המאוחר בתוך 14 יום מקבלת המכתב. באותה ישיבה צפויים מינויים חדשים בקק"ל, אך החשוב מביניהם מבחינתו של דנון הוא של דירקטורית חדשה, שתתפקד כבאת כוחו של דנון בישיבות הבאות.

החזית הרוחשת במוסדות הלאומיים משליכה באופן ישיר על מאמצי הרכבת הממשלה מצדו של נתניהו. בעוד שעל פי הסיכומים מינוי יו"ר קק"ל הבא אמור להתבצע בהסכמות בין ח"כ זוהר לדנון, על פי ההערכות במערכת הפוליטית דנון ידרוש לשלוט באופן בלעדי במינוי הבא. כאשר המטרה הבכירה יותר מצדו היא להפוך את המשרה הנחשקת לקלף מיקוח מול נתניהו. בדירקטוריון לא מעוניינים בינתיים לקחת חלק בקרבות בתוך הליכוד והליכוד העולמי וממתינים למינוי מטעם הליכוד העולמי.