קים קרדשיאן החזירה לאופנה את "מגפי הירכיים". עכשיו כל העולם נועל אותם

בעבר כוכבי רוק נעלו אותם, היום הם מככבים בתערוכה בניו יורק • "מגפי הירכיים", המטפסים הרבה מעבר לברכיים, חוזרים לאופנה בזכות "בלנסיאגה" והפרזנטורית של המותג, קים קרדשיאן • וגם: כמה טיפים איך לשלב אותם עם פריטים ממלתחת החורף

סלבריטאיות נועלות מגפי ירכיים (למעלה מימין, בכיוון השעון): הזמרות כריסטינה אגילרה, MYA, סלינה גומז.  למעלה משמאל: קים קרדשיאן / צילום: Reuters
סלבריטאיות נועלות מגפי ירכיים (למעלה מימין, בכיוון השעון): הזמרות כריסטינה אגילרה, MYA, סלינה גומז. למעלה משמאל: קים קרדשיאן / צילום: Reuters

קתרין ק' זארלה היא עורכת עמודי האופנה של Duty Off ,מוסף הלייף סטייל של הוול סטריט ג'ורנל

הלכתי לדירה שלי בניו יורק, שעוברת שיפוץ, כדי לקחת כמה קופסאות. לא הבילוי הכי מלהיב למוצאי שבת, אבל המגפיים שנעלתי - מגפיים גבוהים מגומי המגיעים כמעט עד המפשעה - הפכו את המאורע לבלתי נשכח. הדורמן בבניין שלי התפוצץ מצחוק, ושאל אותי - "מה את נועלת?".

"הן לעבודה", עניתי לגבי מגפי ה"וויליס" (WELLIES) שלוויתי והתאמתי לחליפה צמודה ומעיל עור. הוא אמר שאני צריכה לקנות אותם. אבל, אפשר לתהות, האם בכלל אפשר להצמיד מחיר לנעליים כאלה? כן, שאנל קבעו: 2,400 דולר. קצת יקר בשביל מגפי גשם גבוהים, עם כל כמה שאני אוהבת אותם.

המותג שהחזיר לאופנה את המגפיים הגבוהים

גם מותגים כמו "קייט", "קוראז'" ו"ז'יבנשי" מוכרים מגפיים מעל הברכיים. המגפיים האלה, אומרת אימאן עאלם, עורכת שוק באתר הקניות Farfetch, נמצאים בעלייה מסתיו 2017. אז הציג המעצב דמנה גבסליה, העומד בראש בית האופנה "בלנסיאגה", את ה-"pantaboots" ("מכנסגפיים") - שילוב בין גרביונים מבריקים ונעלי עקב. קים קרדשיאן, חובבת המותג והפרזנטורית שלו, "החזירה את המגפיים האלה למיינסטרים", אומרת עאלם. המגפיים הגבוהים של הסתיו הזה הם, פחות או יותר, מכנסיים ללא מפשעה, והם מגיעים במגוון צורות: מרפויים דרך ישרים ועד גביעי גלידה הפוכים. אני יודעת, כי ניסיתי כמה וכמה זוגות.

האם המגפיים האלה פרקטיים?

רבים לא עברו את שלב המדידה משום שעוצבו, כך נראה, לבת יענה ארוכת רגליים. לא יכולתי להשחיל אליהם את הרגליים, שלא לדבר את הירכיים שלי. אבל הדגם של מותג הנעליים הצרפתי "רוג'ר ויוייר" היה תענוג מיוחד. המגפיים גם הזכירו לי את האגדה האהובה "חתול במגפיים" וגם אפשרו לי לצעוד בביטחון, הודות לשסע האחורי בירכיים. נעלתי אותם עם שמלת מיני, כשירדתי לאכול משהו. "אני קוראת לתלבושת הזו 'עולה לרגל פרובוקטיבית שעוסקת בסיף בזמנה החופשי'", אמרתי לברמן, שלא שאל. הוא נראה מופתע, אבל אישר את האאוטפיט.

מצאתי שני זוגות מגפיים שענו על הדרישות שלי, כלומר, כאלה שאני יכולה לנעול, למרות הגובה המגוחך שלהם. מגפיים עד אמצע הירכיים, עשויים מעור עגל בצבע כסף של המעצבת איזבל מארה, סובבו ראשים במסעדה נחשבת במידטאון בניו יורק. מגפיים עם עקבים שטוחים של "טוד'ס", המגיעים לגובה הירכיים, נראים כאילו עוצבו לציד צבאים אריסטוקרטי, אפילו כשזווגו לשמלת טי שירט. אימאן עאלם קושרת את המגפיים מהסוג הזה ל"כסף ישן". היא מחדדת: "זו מגמה מוזרה המבטאת רצון להיראות מאוד אקסקלוסיבי". אהבתי את המגפיים לא בגלל איזשהו קשר לאליטיזם, אלא בגלל שהם היו נוחים.

מהו מקור המגפיים הגבוהים?

מגפי ירכיים היו תמיד באופנה, פעם יותר ופעם פחות, כפי שמוכיחה התערוכה המוצגת כעת במוזיאון FIT בניו יורק, "נעליים: אנטומיה, זהות, קסם", שאצרו ד"ר ואלרי סטיל וקולין היל (תאריך נעילה: 31 בדצמבר). הדגם העתיק ביותר של מגפי ירכיים בתערוכה הוא של מותג בגדי פטיש צרפתי משנות השלושים. למגפיים האלה יש עקבים נמוכים ו־118 קרסי פליז שמצריכים, אומרת ד"ר סטיל בחיוך, שני אנשים כדי לנעול ולפשוט אותם. לדעתה, במגפיים הגבוהים האלה יש רמיזות מיניות. זה אולי מסביר מדוע קבוצות שוליים, כוכבי רוק גלאם ומלכות דראג נמשכו אליהם.

עם אילו פריטים משלבים את המגפיים?

המעצבת תמרה מלון מציעה לחבר את המגפיים הגבוהים לשמלה עם שסע בצד, או עם גרביונים וסוודר בגזרת אוברסייז. "אלו מדים לחורף", היא אומרת. "סוודר ענק, מגפיים עד מעל הברך - ואת מוכנה".

כאמור המגפיים האלה לא זולים. שאלתי את ד"ר סטיל אם אלו נעליים ששוות את ההשקעה. "תלוי אם המגפיים יימכרו או לא", היא אומרת. נעליים איכותיות, המצריכות כל כך הרבה חומר, עור או חומר אחר - הן יקרות, לא משנה מה. הימרתי: המגפיים הגבוהים שרכשתי, מעור עגל ובעלי עקבים שטוחים, הגיעו בדיוק כשסיימתי את הכתבה הזו. בזמן שהתלבטתי אם להחזיר את הקנייה היקרה, נעלתי אותם והסתובבתי בדירה. מה שהבהיר לי שזו קנייה כדאית היתה העובדה שחרק עצום זחל על רצפת החדר. כשרגליי מוגנות לגמרי מהשפרצות מים, דרכתי ללא חשש על המפלצת באורך 7 סנטימטר. אני אשמור את המגפיים, כולל שאריות החרק על הסולייה.