ננו דיימנשן עוברת להתקפה: "קמפיין של השמצות לצורך השתלטות על החברה"

האסיפה הכללית של חברת מדפסות התלת-ממד טרפדה תמחור מחדש של אופציות למנכ"ל יואב שטרן • בננו דיימנשן טוענים כי "ההון של החברה הפך אותה ליעד עבור גופים שפעילויותיהם מצביעות על כך שהם מתכננים לפרק אותה"

מדפסת תלת ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ
מדפסת תלת ממד של חברת ננו דיימנשן / צילום: יח''צ

תבוסה למנכ"ל ננו דיימנשן . לאחר שהוגשה בקשה לצו מניעה נגד כינוס אסיפת בעלי המניות של חברת מדפסות התלת-ממד, ולאחר שבית המשפט דחה את הבקשה - התכנסה האסיפה ביום שלישי והצביעה נגד כל שלוש ההצעות שהעמידה החברה להצבעה.

בקשה לצו נגד "הטבה של עשרות מיליוני דולרים" למנכ"ל ננו דיימנשן 
מה עובר על שוק הדפסות התלת־ממד, שנחשב עד לא מזמן להבטחה מהפכנית
ביס מהמתחרה: ננו דיימנשן רכשה מניות סטרטסיס בשווי של כ-150 מיליון דולר

ההצעה הבולטת שנדחתה היא זו שכללה תמחור מחדש של כתבי האופציות (warrants) בהם מחזיק המנכ"ל יואב שטרן לכ-10% ממניות החברה. לפי ההצעה, בתמורה להשקעה נוספת בסך 50 אלף דולר מצד שטרן, מחיר המימוש עבור כתבי האופציות יופחת ביותר מחצי - מ-6.16 דולר ל-2.46 דולר. מחיר המניה הנוכחי בנאסד"ק הוא 2.36 דולר, והוא משקף לננו דיימנשן שווי שוק של 607 מיליון דולר - ירידה של יותר מ-80% מהשיא אשתקד.

ננו דיימנשן עוסקת בתחום הדפסות התלת-ממד. בתקופת השיא של מניות הטכנולוגיה, בשנים 2020-2021, ננו דיימנשן ניצלה את העליות החדות במנייתה וגייסה סכום של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר, אותו היא מייעדת לרכישות. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי השנה למעלה ממיליארד דולר, כך שהיא נסחרת בשווי נמוך משווי המזומנים שלה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות ננו דיימנשן הסתכמו ב-31.5 מיליון דולר, לעומת 3 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה ב-2021, וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה הסתכם ב-140 מיליון דולר, גידול לעומת הפסד של 41.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

"כוונה ברורה של מרצ'ינסון להטריד את החברה מתוך ונדטה אישית"

לקראת אסיפת בעלי המניות, חברת ההשקעות הקנדית Murchinson המחזיקה בכ-4% ממניות ננו דיימנשן פנתה לבית המשפט בבקשה שיוציא צו מניעה זמני שימנע מהחברה לכנס את אסיפת בעלי המניות. חברת ההשקעות, בניהולו של מארק ביסטריסר, חשפה בבקשתה שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת ננו דיימנשן ב-995 מיליון דולר, אך הצעתה נדחתה. לטענת מרצ'ינסון, היא ביקשה מננו דיימנשן את כל המסמכים שנוגעים לנושאים שעל הפרק, ביניהם למשל החלטות הדירקטוריון וועדותיו, וחוות דעת כלכליות ומשפטיות, אך החברה דחתה את בקשתה בטענה כי היא "חסרת תום לב". הקרן טענה כי אין נימוק לתמחור מחדש של כתבי האופציה וכי שווי ההטבה עולה לכדי עשרות מיליוני דולרים.

עם זאת, בדיון שנערך לאחר מספר ימים בבית המשפט המחוזי בלוד, נדחתה בקשת מרצ'ינסון בהסכמת שני הצדדים. נציגי ננו דיימנשן, שהתנגדה לבקשה, אמרו בדיון בבית המשפט כי אף בעל מניות אחר לא פנה אל החברה ולא היה שותף לטענות מרצ'ינסון על חוסר במידע. "יש כאן כוונת מכוון ברורה של מרצ'ינסון להטריד את החברה ואת נושאי המשרה מתוך ונדטה אישית שלא אישרו את הצעת הרכש", אמרה נציגת ננו דיימנשן בדיון.

בעקבות החלטת בית המשפט התכנסה האסיפה של נו דיימנשן השבוע. בתחילה לא היה מספר מספק של בעלי מניות לקיום האסיפה, ולאחר דחייה של שעה וחצי היא התקיימה, אך כאמור דחתה את כל הצעות החברה. מלבד השינוי בתנאי כתבי האופציה של שטרן, שתי ההצעות האחרות כללו הגדלת ההון הרשום של החברה, ושינוי תנאי השיפוי של חברי הדירקטוריון.

בתגובה להתנגדות האסיפה פרסמה היום ננו דיימנשן דיווח ובו הגיבה לראשונה על הניסיון של מרצ'ינסון (מבלי לנקוב בשמה). ננו דיימנשן ציינה כי לאור הגיוסים הגדולים שבוצעו, החברה נכנסת ל-2023 - שנה שצפויה להיות קשה בכלכלה העולמית ומאתגרת לכל חברה בתחום - עם מאזן חזק ויכולת להשיג הזדמנויות בשוק.

לדברי החברה, האמון לו היא זוכה מהמשקיעים נוצר על בסיס חזון ייחודי וניסיון מוכח של ההנהלה, וההון שגויס הוא עדות לאמון הזה. "עם זאת, ההון של החברה הפך אותה ליעד עבור גופים שמעוניינים להשתלט על החברה, למען הצרכים העסקיים או האישיים שלהם. פעילויותיהם מצביעות על כך שהם מתכננים לפרק את החברה", מתריעה החברה, ומעריכה שבחודשים הבאים עלולים להיות ניסיונות נוספים כאלה. "אנו, הנהלת ננו דיימנשן, מודעים לכך ונגן על החברה מכל ניסיון להזיק לה או לפגוע באינטרסים של החברה ובעלי המניות שלה".

לדבריהם, התנהל נגד החברה "קמפיין השמצות" שנועד לפגוע בה ובהנהלה שלה כצעד טקטי מקדים להשתלטות על נכסי החברה, "על-ידי גוף קטן עם היסטוריה של הסתבכות עם הרגולציה והרשויות בארה"ב", כהגדרתה. לפי ננו דיימנשן, היא תמשיך להתמקד במיזוגים ורכישות ובמו"פ, והיא מעריכה שב-2023 יהיו לה הזדמנויות משמעותיות להרחיב את עסקיה.