חודשיים לפני המועד המתוכנן: יו"ר דירקטוריון דירה להשכיר מתפטר מתפקידו

אודי אדמתי, יו"ר דירקטוריון דירה להשכיר הודיע היום על התפטרות מתפקידו כחודשיים לפני הזמן המתוכן לסיום התפקיד • במכתב ההתפטרות שלו, כתב אדמתי כי "אני תקווה כי ניתן יהיה להשאיר את מחלוקות העבר, בעבר, וכי החברה והרשות יצאו לדרך חדשה של שיתוף פעולה פורה"

פרויקט דירה להשכיר, יו''ר הדירקטוריון מתפטר לפני המועד המתוכנן / צילום: שלומי יוסף
פרויקט דירה להשכיר, יו''ר הדירקטוריון מתפטר לפני המועד המתוכנן / צילום: שלומי יוסף

אודי אדמתי, יו"ר דירקטוריון דירה להשכיר הודיע היום, ג', על התפטרות מתפקידו וזאת כחודשיים לפני הזמן המתוכן - בפברואר 2023. אדמתי מונה לתפקיד מנכ"ל החברה על ידי שר האוצר דאז משה כחלון, באפריל 2017, לאחר ששימש בעבר כמנכ"ל סופר-גז וכסמנכ"ל בדלק ישראל.

מקורות המעורים בפרטים ציינו שההתפטרות נבעה "מסיבות אישיות". אולם לפני כחודש אדמתי זומן לשימוע יחד עם בכירים אחרים בחברה וזאת לאחר שהתגלו "בעיות בממשל התאגידי" כפי שדווח בכלי תקשורת מתחרים. בינואר השנה הוארכה כהונתו בשנה שלפי התכנון, הייתה אמורה להסתיים בפברואר 2023. ההודעה על התפטרותו, כאמור, הגיעה חודשיים לפני המועד המתוכנן. 

חברת דירה להשכיר היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה, אשר הוקמה בספטמבר 2013, במסגרת החלטה 770 (דר/31) של ועדת השרים לענייני דיור, לשם קידום נושא הדיור ובכלל זה הקמת דירות להשכרה, כל זאת במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור.

מטרת החברה היא בין היתר איתור מתחמי קרקע לפיתוח לרבות קידום תכנון סטטורי במתחמים. ובעת הקמתה שאפה לקדם כ-150 אלף יחידות דיור להשכרה

החברה הוסמכה להוות זרוע הביצוע של ממשלת ישראל כגורם מתכלל, מתכנן ומבצע בתחום פרויקטים לדיור. במסגרת זו קיבל קבינט הדיור החלטה על-פיה חברת דירה להשכיר תוביל את התכנון והשיווק של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. כמו כן, הוסמכה החברה להיות אחד משלושת הגופים הבלעדיים שיוכל להגיש תכניות לוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) שמטרותיה הן הגדלה מהירה של היצע הדיור ויצירת היצע של יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך (בכלל זה, דיור להשכרה לטווח ארוך ויחידות דיור להשכרה לטווח ארוך במחיר מופחת).

במכתב ההתפטרות שלו, כתב אדמתי בין היתר כי "דירה להשכיר הגיעה בשנתיים האחרונות להיקפי פעילות חסרי תקדים, והביאה לציבור הישראלי את בשורת השכירות אורכת הטווח. עבודת רבה ואתגרים רבים עומדים בפני החברה וכולי תקווה כי דירקטוריון החברה והיו"ר שימונה ימשיכו לפעול להעצמת פעילותה, לטובת כל אזרחי ישראל"

והוסיף כי "לאור השינויים הרבים שחלו בשנה האחרונה בחברה, אני תקווה כי ניתן יהיה להשאיר את מחלוקות העבר, בעבר, וכי החברה והרשות יצאו לדרך חדשה של שיתוף פעולה פורה ומועיל לטובת החברה וקידום מטרותיה".

בדירה להשכיר סירבו להגיב.