מיזוג משמעותי בשוק עריכת הדין: צבי אגמון מצרף אליו את משרד טולצ'ינסקי

המשרד הממוזג ימנה כ-180 עורכי דין • המיזוג מרחיב ומבסס את פעילות המשרדים בתחומים המסחריים ובתחומי ההייטק והטכנולוגיה

ראשי המשרד הממוזג / צילום: נוי עינב
ראשי המשרד הממוזג / צילום: נוי עינב

מיזוג משמעותי בשוק עריכת הדין: משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות' מתמזג עם משרד טולצ'ינסקי מרציאנו כהן לויצקי. המשרד הממוזג ימנה כ-180 עורכי דין. 

לא הכול נוצץ: הקשיים שמאחורי מבול המיזוגים בשוק עריכת הדין
כמה מרוויחים עורכי הדין: סקר השכר הגדול
בהרכב של 11 שופטים: בג"ץ ידון בעתירות נגד חוק דרעי

משרד אגמון מונה כ-140 עורכי דין, והוא ממוקם כיום במקום ה-15 בגודלו בישראל ולאחר המיזוג, הוא יהיה ה-13 בגודלו בישראל. המשרד עוסק בכל תחומי המשפט האזרחי-מסחרי, מייצג תאגידים ויחידים בהליכים משפטיים מורכבים בהיקפי ענק ומעורב בעסקות הגדולות במשק הישראלי. בין תחומי ההתמחות של המשרד: ליטיגציה, ניירות ערך, תאגידים ושוק ההון, מיזוגים ורכישות, אנרגיה לרבות חשמל ואנרגיות מתחדשות, תכנון בנייה, נדל"ן, בנקאות ועוד.

משרד טולצ'ינסקי מונה כ-40 עורכי דין ועוסק בליווי תאגידים ועסקות מסחריות, קרנות הון סיכון בתחומי ההייטק והביוטק, מיזוגים ורכישות ועוד. בנוסף מייצג המשרד חברות ביטוח ומתמחה בנדל"ן ובדיני עבודה.

המיזוג מרחיב ומבסס את פעילות המשרדים בתחומים המסחריים ובתחומי ההייטק והטכנולוגיה.

עו"ד צבי אגמון, שותף מייסד של משרד אגמון, מסר: "המיזוג בין המשרדים הוא טבעי. הוא נעשה על רקע ערכים ומקצועיות בלתי מתפשרת של שני המשרדים ויביא לחיזוק משמעותי בתחומים רבים. השינויים שחלו בשנים האחרונות בשוק העבודה בכלל, ובשוק עורכי הדין בפרט, מחייבים התרחבות, צמיחה והתחדשות".

עו"ד מנחם טולצ'ינסקי (טולי), שותף מייסד של משרד טולצ'ינסקי מרציאנו כהן לויצקי, מסר: "החיבור האישי והמקצועי שלנו עם החברים במשרד אגמון מבטיח כי במשרד הממוזג יישמר הייחוד האנושי של שני המשרדים, בד-בבד עם הובלה מקצועית בכל התחומים הרבים בהם נעסוק". 

היעלמות של משרדים בינוניים

מגמת המיזוגים בין משרדי עורכי הדין הביאה בשנים האחרונות להיעלמותם של משרדים בינוניים המתחברים למשרדים גדולים או מתפצלים בין משרדים שונים. השינויים מרחשים על רקע התפיסה כי ההמשכיות העסקית מחייבת שינוי והצטרפות למשרדים המספקים "One Stop Shop" ומגוון שירותים לעובדים וללקוחות, וכי הגודל יועיל גם למשיכת כוח-אדם איכותי וגם ללקוחות הגדולים.

בשנים האחרונות משרדים בינוניים רבים נבלעו בגדולים בהם: משרד המבורגר עברון התמזג עם ארדינסט בן נתן טולידאנו, משרד ש.פרידמן חבר לאפרים אברמזון, משרד עורכי הדין פישר צירף את משרד זאב הולנדר, ומשרד איתן מהולל שהתפרק ועורכי דינו התפצלו בין פישר, גורניצקי, ברנע ג'פה לנדה ונשיץ ברנדס אמיר.