פורטפוליו | ראיון

בגיל 26 היא כבר ניהלה מלון: מה חושבת מנכ"לית פתאל על המחירים בישראל

העבודה הראשונה שלה בתחום הייתה אחרי הצבא, כדי לחסוך כסף לטיול הגדול. אלא שהיא התאהבה במקצוע ולא עזבה אותו מאז • כך, היא התקדמה במהירות במעלה הסולם, חברה לדוד פתאל, ולפני חמש שנים הפכה לאישה הראשונה שמנהלת רשת מלונות בישראל • שיחה קצרה עם אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל ישראל

אביה מגן, מנכ''לית רשת מלונות פתאל ישראל / צילום: איל יצהר
אביה מגן, מנכ''לית רשת מלונות פתאל ישראל / צילום: איל יצהר

אישי: בת 45, גרושה ואם לשלושה, גרה בהרצליה
מקצועי: מנכ"לית רשת מלונות פתאל ישראל

ילדות: נולדתי באילת, אני הצעירה מבין שלוש אחיות. אמא עבדה במפעל תכשיטים, אבא היה אזרח עובד צה"ל בחיל הים. גדלתי בבית חם, עם הורים שדאגו כל הזמן לדחוף אותנו למעלה והצליחו לגרום לנו להאמין בעצמנו.

רוצה להתקדם למנכ"לות? החסם האמיתי הוא מקצועי ולא מגדרי | אורנה רודי, דעה
חזרה למשרדים אות מעבר למטא-וורס? עתיד העבודה ב-2023
האטה, הידוק חגורה ואווירת מיתון: 20 יזמים ומנכ"לים מובילים במשק מזהירים מה צפוי לנו השנה

בית הספר: הייתי ילדה שעומדת על דעתה ומעמידה אחרים על טעותם. היה חשוב לי תמיד להבין למה וכשלא קיבלתי תשובות, הפרעתי לפעמים בשיעורים. לפעמים גם זימנו את ההורים שלי לשיחות בבית הספר. אני בטוחה שכמה מהמורים הופתעו מההתקדמות שלי בקריירה.

אילת: כשהשתחררתי מהצבא התחלתי לעבוד בעבודה מועדפת כצ'קרית במלון גני שולמית באילת, כדי לקבל את המענק ולטוס לטיול הגדול בחו"ל. משם עברתי למלון פור פוינטס, לימים ליאונרדו קלאב, שהיה אז בבעלות רשת שרתון. התחלתי שם במחלקת ההזמנות והתקדמתי. הטיול נדחה עוד קצת ועוד קצת, כי התאהבתי בענף.

פתאל: דוד פתאל רכש את שני המלונות שבהם עבדתי. זאת הייתה עדיין רשת ממש קטנה, עם שלושה בתי מלון. פתאל עצמו הגיע לסיור במלון כשעבדתי במשמרת כמנהלת קבלה. הוא הרשים אותי מהרגע הראשון בצניעות שלו, בכך שאמר שלום לכולם. הרגשתי שאני מאמינה לו.

מנהלת: מכאן והלאה התקדמתי בתוך רשת פתאל. מוניתי למנהלת תפעולית של המלון וגם ילדתי את בר, בתי הבכורה, שהשתחררה לאחרונה מהצבא. כשחזרתי מחופשת הלידה מוניתי לסמנכ"לית במלון מרידיאן של הרשת. הייתי כמעט שמונה שנים במגוון תפקידים בליאונרדו קלאב.

קלאב מד: אחרי כשנה נפתח מלון קלאב מד באילת. זו הייתה הפעם הראשונה שהרשת הבינלאומית הזו נתנה זיכיון לחברה ישראלית. נקראתי למשרדו של מנכ"ל הרשת דאז ביחד עם דוד פתאל, והם הודיעו לי שאני מקבלת את המלון הראשון שלי. הייתי ילדה בת 26 וקצת, עם שתי בנות, שהקטנה ביניהן, מאיה, הייתה בת שנתיים.

אורחים: היו בהתחלה כמה מקרים שבהם אורחים ביקשו לדבר עם מנכ"ל המלון וכשבאתי לקבלה והצגתי את עצמי, הם שאלו בפליאה: את המנכ"ל? הגיל בהקשר הזה הוא דווקא יתרון, כי כשאת עושה הרבה מאוד תפקידים בדרך, את מכירה הרבה יותר טוב את השטח.

הרודס: אחרי חמש שנים שבהן ניהלתי את קלאב מד, רשת פתאל רכשה את מלונות רשת שרתון ואחד מהם היה הרודס אילת. עברתי לנהל אותו. זה למעשה קומפלקס של שלושה בתי מלון, עם 440 חדרים. אחרי שלוש שנים שם מוניתי למנכ"לית אזור אילת, עם אחריות על 10 בתי מלון.

מנכ"לית: בגיל 40 מוניתי לנהל את כל רשת מלונות פתאל בארץ. מדובר ב-41 מלונות פעילים ועוד 17 בהקמה. לרשת פתאל כולה, אגב, יש 180 בתי מלון באירופה ואגן הים התיכון. תחתיי עובדים כיום כ-7,000 איש.

ונדליזם: אלימות בבתי המלון בישראל? זה לא משהו שאני יכולה לקרוא לו בעיה. צריך להסתכל על הרוב ולא לקחת מקרה יוצא דופן ולהכליל. 95% מהאורחים, בין אם בתיירות פנים או בתיירות נכנסת, באים למלונות לנפוש וליהנות. אם יש מקרים חריגים אז מטפלים בהם כמו שצריך לטפל במקרים חריגים.

מחירים: כמי שעובדת בחברה שבבעלותה עשרות בתי מלון בכל הארץ, אפשר למצוא חופשה שמתאימה לכל כיס. אתה יכול לבחור מתי להגיע ולאן, בין אם לאילת, לאשקלון, לאשדוד, לטבריה או למיקום אחר - ואפשר למצוא מלונות במחירים פנטסטיים.

קורונה: אחד הרגעים המכוננים בחיי כמנהלת, האתגר הכי גדול שחוויתי. לא דמיינתי מצב שבו אסגור את השאלטר. 2019 הייתה שנה נהדרת וכך גם התחזיות לשנים הבאות, אבל אז באה המגפה ואילצה אותנו לרדת מ-100 לאפס. עם זאת, ביום שבו סגרנו, ישבנו ותכננו בפירוט איך פותחים.

המלצה: "אני לא הבוס" של הווארד ג'ונאס. ספר מרתק על אדם שבגיל 14 מכר נקניקיות בפינת רחוב בברונקס ובגיל 47 כבר היה מיליארדר, יו"ר חברת טלקומוניקציה מהגדולות בעולם. סיפור שמתאר את הדרך מחוסר כל להצלחה מטאורית בזכות כישרון גדול ותעוזה.

ספורט: אני מתעוררת מאוד מוקדם, בחמש בבוקר. אלו שעות מאוד אפקטיביות מבחינתי, אני יוצאת לשעה של ספורט בים ומתחילה את היום.