למרות קריסת המניה: בעלי מניות קורנית תמכו בהכפלת התגמול ההוני למנכ"ל

התגמול ההוני השנתי לרונן סמואל, המוביל את חברת הדפוס הדיגיטלי שמנייתה איבדה 85% משווייה אשתקד, יגדל ל-2.5 מיליון דולר • ב-2022 ביצעה החברה שני סבבי פיטורים

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

למרות ירידת השווי העצומה בחברת קורנית דיגיטל  - אובדן של 5.9 מיליארד דולר במהלך שנת 2022, שבמהלכה קרסה מניית החברה ב-85% - בעלי המניות מביעים אמון בהנהלת החברה ואישרו בשבוע שעבר את הגדלת התגמול ההוני למנכ"ל, רונן סמואל.

קורנית דיגיטל נערכת לסבב פיטורים שני לאחר שצללה בקרוב ל-90%
קורנית פרסמה תחזית פושרת: "לא חסינים ללחצים המאקרו-כלכליים"  

קורנית נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.14 מיליארד דולר. החברה מספקת פתרונות לשוק האופנה - היא מייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, המאפשרות ללקוחותיה להדפיס את הבגדים קרוב לצרכנים ובהתאם להעדפות האישיות שלהם.

במהלך שנת 2022 דיווחה החברה על השפעת לחצי הסביבה המאקרו-כלכלית עליה, ואף עברה להפסד.

כמו כן ביצעה קורנית שני סבבי פיטורים בשנה החולפת: בחודש יולי היא פיטרה כ-30 עובדים שהיוו 3.5% מכלל העובדים בחברה, ובסוף השנה פיטרה מספר דומה.

עם זאת כאמור, באסיפה שכונסה בשבוע שעבר אישרו בעלי המניות של קורנית ברוב גדול של 95% את תנאי התגמול החדשים למנכ"ל. למעשה מדובר על הגדלת ההקצאה ההונית השנתית לסמואל, כאשר בתנאי התגמולים האחרים אין שינוי.

קורנית: "תגמולים נמוכים בהשוואה ענפית"

אם קודם לכן יעד ההקצאה השנתית לסמואל היה של מניות חסומות בסך 650 אלף דולר, ומניות חסומות המבשילות על בסיס ביצועים בסך 650 אלף דולר, כעת יוקצו לו מניות חסומות מכל סוג בשווי 1.25 מיליון דולר, ובסך הכול ב-2.5 מיליון דולר - עלייה של 1.2 מיליון דולר.

שכר הבסיס של סמואל נותר כ-442 אלף דולר בשנה, והוא זכאי לבונוס שנתי של עד 100% משכרו השנתי. כלומר יעד התגמולים הנוכחי שלו הוא בהיקף של עד כ-3.4 מיליון דולר לשנה (לשם השוואה, עלות שכרו ב-2021 הייתה כ-2.3 מיליון דולר).

בזימון לאסיפה ציינה קורנית דיגיטל כי בהשוואה לקבוצה של 16 חברות דומות, בהן חברות מתחומי הדפוס השונים, התגמולים השנתיים של סמואל היו נמוכים בהרבה מרוב החברות האחרות, בעוד שהרווח היה מעט מתחת לממוצע.

"אנחנו מאוד זהירים עם הנחות העבודה"

נתון נוסף שהציגה החברה היה שווי השוק הממוצע של החברה ב-12 החודשים הקודמים, ובנתון זה קורנית מעל הממוצע ביחס לחברות האחרות.

עם זאת כאמור קורנית איבדה חלק ניכר משווייה בשנה החולפת, ומאז השיא של נובמבר 2021 היא הציגה תשואה שלילית של 87% (הירידות מחקו את כל העליות של השנים הקודמות).

בראיון לגלובס עם פרסום דוחות הרבעון השלישי, הסביר רונן סמואל כי בעיות המאקרו-כלכלה משפיעות על לקוחות החברה, אשר בשל האינפלציה והריבית מעכבים החלטות לרכישת מכונות נוספות מקורנית, מה שמאריך את מחזורי המכירה.

בהתייחסו לשאלה מה צפוי בשנת 2023, הוא השיב אז: "אנחנו עדיין מאוד זהירים עם הנחות העבודה בגלל המצב המאקרו-כלכלי. הריבית הגבוהה והאינפלציה משפיעות קודם כל על רכישת ציוד קפיטלי, והרבה חברות ממתינות. במקביל, המצב משפיע גם על הסנטימנט של הצרכן הסופי, שרוכש בגדים אונליין".

סמואל הוסיף אז שהמשקיעים מאמינים מאוד בחברה, רבים מהם משקיעים לטווח ארוך שמבינים את הסייקל הנוכחי ותומכים באסטרטגיה של קורנית.