קורנית פרסמה תחזית פושרת: "לא חסינים ללחצים המאקרו-כלכליים"

ההכנסות של החברה, שעוסקת בתחום הטכנולוגיות לתעשיית האופנה, זינקו ב-26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך הרווחיות נשחקה • המניה איבדה מעל 60% מאז ההנפקה המשנית, אך המנכ"ל רונן סמואל משוכנע: "במסלול להפוך לעסק של מיליארד דולר"

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

מניית קורנית  יורדת בטרום מסחר לאחר שהחברה, העוסקת בתחום הטכנולוגיות לתעשיית האופנה, פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-83.3 מיליון דולר, בנטרול 8 מיליון דולר המיוחסים להשפעה חשבונאית של כתבי אופציה, ובהשוואה ל-66.1 מיליון דולר ברבעון המקביל (בנטרול השפעה של 3.1 מיליון דולר לכתבי האופציה באותו רבעון).

ללא השפעת כתבי האופציה, קורנית רשמה איזון בשורת הרווח הנקי Non-GAAP עם 0 סנט למניה, ועם השפעת האופציות הסכום הגיע ל-16 סנט למניה.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), קורנית עברה להפסד רבעוני בגובה 5.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווחיות נשחקה ביחס לרבעון המקביל: הרווח הגולמי היווה 41.5% מהמחזור לעומת 47.5% ברבעון הראשון של 2021, והרווח הנקי הסתכם ב-166 אלף דולר, ירידה מ-7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, סכום המהווה 0.2% מהמחזור לעומת 11.7% ברבעון המקביל.

בסוף הרבעון היו לקורנית בקופה 735 מיליון דולר לאחר שגייסה כ-300 מיליון דולר בהנפקת מניות בסוף 2021. מחיר המניה בהנפקה היה קרוב לשיא, 151 דולר, ומאז המניה איבדה כ-63% מערכה למחיר נוכחי של 56.4 דולר, שפל של כמעט שנתיים, שמשקף לקורנית שווי שוק של 2.8 מיליארד דולר.

תחזית הכנסות נמוכה ממה שהעריכו בשוק

ברבעון השני קורנית צופה הכנסות של 85-95 מיליון דולר בזמן שהאנליסטים ציפו ל-102 מיליון דולר, ורווח תפעולי Non-GAAP בטווח שבין מינוס 2% ל-2% מההכנסות. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהיה בין 0%-4% מההכנסות. קורנית מצפה שהרבעונים השלישי והרביעי של 2022 יהיו חזקים יותר מהרבעון השני, וצופה שיעורי רווחיות תפעולית גבוהים יותר במחצית השנייה של השנה.

רונן סמואל, מנכ"ל החברה, אמר: "אנו שמחים לדווח על תוצאות טובות בתחילת השנה ונרגשים מתקופה מדהימה של השקת מוצרים חדשים פורצי דרך". לדבריו, "הרוח הגבית שמניעה את התעשייה, לייצור בר-קיימא על פי דרישה, הולכת וגוברת, כאשר התעשייה בה אנו פועלים מאיצה את המיקוד בהעברת נפח משמעותי של ייצור טקסטיל מייצור מאסיבי ב- offshore, לייצור קרוב לצרכן (Nearshore) בריצות קצרות-בינוניות על מנת לתמוך במודלים העסקיים המתפתחים באונליין ובקמעונאות".

סמואל העריך שהיצע הפתרונות של קורנית ממצב את החברה "בעמדה אדירה המאפשרת לה למנף בצורה מיטבית את הזדמנויות השוק העצומות האלה. למרות שגם אנחנו לא חסינים ללחצים המאקרו-כלכליים ולתנודתיות בטווח הקצר שמשפיעה על קצב הצמיחה ברבעון השני, אנחנו עדיין מצפים להגיע לקצב מכירות רבעוני של 125 מיליון דולר, מוקדם מהיעד המקורי שהצבנו של הרבעון הרביעי של 2023, ובטוחים במסלול שלנו להפוך לעסק של מיליארד דולר ב-2026", סיכם סמואל.