וויקס מצטרפת לפלייטיקה ומובילאיי ומחזירה את העובדים למשרדים

Wix מחזירה את העובדים למשרדים במטרה ליצור מפגשים בין העובדים, אך לשם הגמישות תאפשר יום עבודה אחד מהבית

WIX / צילום: Shutterstock
WIX / צילום: Shutterstock

כמעט שלוש שנים לאחר פרוץ מגפת הקורונה, יותר ויותר חברות מחזירות את העובדים שלהן לעבודה מהמשרד או קובעות כללים ברורים לגבי היקף העבודה מהבית. היום הודיעה חברת האינטרנט Wix לעובדיה על חזרה לעבודה מהמשרד 4 ימים בשבוע, ויום אחד מהבית. בחברה מבקשים ליצור מפגשים בין העובדים, אך לשם הגמישות מאפשרים כאמור יום עבודה אחד מהבית.

רווחית ומפטרת: מדוע פלייטיקה קיצצה כ־20% מעובדיה בחצי שנה
היישר מישראל: זו אחת ההנפקות הטובות ביותר של השנה 

Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל אתרי אינטרנט, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 4.7 מיליארד דולר. בשיא משבר הקורונה הגיע שוויה של Wix לכ-20 מיליארד דולר, על רקע הצמיחה החדה שהציגה אז בשל המעבר המואץ לדיגיטל בכל תחומי החיים. עם זאת, החזרה לשגרה בעקבות החיסונים, ובהמשך שינויי תנאי המאקרו-כלכלה, הובילו לירידה חדה בשווי החברה.

בתוך כך, Wix דיווחה היום שבין אוקטובר לדצמבר 2022 היא רכשה כ-2.9 מיליון מניות של עצמה המהוות כ-5% מהון המניות, ב-243 מיליון דולר, בממוצע 83 דולר למניה.

כזכור, ב-2020 החלה מגפת הקורונה להתפשט ברחבי העולם. הצורך בריחוק חברתי הוביל מדינות רבות להכריז על סגרים, ובתעשיות שיכלו להרשות לעצמן זאת, עובדים רבים עברו לעבוד מהבית ולא הגיעו למשרד. גם לאחר תקופת הסגרים נמשכת המגמה של עבודה מהבית או לפחות עבודה היברידית. עם זאת, לאחרונה היו ניסיונות של מספר חברות גדולות לקרוא לעובדים לחזור בחזרה למשרדים בהתאם למודל ההיברידי, ניסיונות שנתקלו גם בהתנגדויות מצד העובדים. כך לדוגמה מנכ"ל אפל טים קוק הכריז באוגוסט האחרון על חזרה לשלושה ימים בשבוע במשרדים, ונתקל בהתארגנות נגד המדיניות החדשה, בין היתר משום שהוכח שעבודה מרחוק היא יעילה.

סקרים שנערכו בארה"ב הראו שב-2019 רק 8% מהעובדים עבדו מהבית ו-32% עבדו באופן היברידי, וכשנשאלו באמצע 2022 על ההעדפות שלהם, רק 6% העדיפו לעבוד מהמשרד, 60% בחרו בעבודה היברידית ו-34% בעבודה מרחוק. ייתכן שהקיצוצים בענף ההייטק עשויים להקל על חברות בתחום לדרוש חזרה למשרד.

בארץ, דווח לאחרונה על עוד חברות טכנולוגיה שהודיעו לעובדים על חזרה, לפחות חלקית, לעבודה מהמשרד. כך לדוגמה פורסם כי חברת הגיימינג פלייטיקה קיצצה את ימי העבודה השבועיים מהבית מ-2 ל-1 ונימקה זאת באתגרי התקופה, ובצורך ליצור אינטראקציה וחדשנות. חברה נוספת היא חברת טכנולוגיית הרכב מובילאיי שהודיעה לעובדיה על שלושה ימי עבודה מהמשרד מדי שבוע.