פינוי בינוי בחדרה: "לאזור יש פוטנציאל. אנחנו בדיוק בין חיפה לתל אביב"

שלושה מבנים של שלוש קומות על עמודים בגבעת אולגה יהפכו ל-274 דירות בשני מגדלים בני 24 ו־32 קומות • הדיירים יקבלו דירה חדשה, גדולה ב־15 מ"ר מהדירה הישנה עם 12 מ"ר מרפסת, מחסן וחניה

פרויקט הגדוד העברי בחדרה / הדמיה: סטודיו אור הדמיות ואדריכלות
פרויקט הגדוד העברי בחדרה / הדמיה: סטודיו אור הדמיות ואדריכלות

סיפור הפרויקט:

הפרויקט נמצא בגבעת אולגה, מערבית לכביש מספר 2. ראיסה קנדלמן, שעלתה לארץ מאוקראינה, רכשה דירה בבניין לפני כ־30 שנה תמורת כ־60 אלף דולר - ומאז היא מתגוררת במקום. לדבריה, "כשעלינו לארץ המקום היה מוזנח לגמרי, אולם בעשר השנים האחרונות הוא התחיל להתפתח. לשכונה יש פוטנציאל גדול, ומדובר על מקום מבוקש ונוח. הדירה שלנו הייתה במקור בת שלושה חדרים ובהמשך בנינו תוספת ושיפצנו".

קנדלמן מציינת שבאזור יש גם תחנת רכבת. לדבריה, "התחנה במרחק חמש דקות נסיעה או רבע שעה הליכה, ומשם כחצי שעה לחיפה או לתל אביב. אנחנו יושבים בדיוק באמצע הדרך לשני הכיוונים".

הבניין, מספרת קנדלמן, היה ישן מאוד והיו בו תקלות חמורות. "הבניין בן יותר מ־40 שנה ובאחרונה התחילו להופיע כל מיני נזילות וסדקים בקירות . אצלי יכולתי להרגיש את הרוח בחדר האמבטיה.

לפני ואחרי בפרויקט פינוי בינוי בגדוד העברי 2, חדרה / צילום: סטודיו אור הדמיות ואדריכלות, חכל חדרה
 לפני ואחרי בפרויקט פינוי בינוי בגדוד העברי 2, חדרה / צילום: סטודיו אור הדמיות ואדריכלות, חכל חדרה

"אני לא חלק מנציגות הדיירים, אבל התהליך קרה ביוזמת אחת השכנות. לא האמנו שיש לכך סיכוי, אבל השכנה שעקבה אחרי כל ענייני הפינוי בינוי לקחה על עצמה לפני 10 שנים את העניין. פנינו ליזם אחד שעשה אסיפת דיירים, ובהמשך נכנס יזם אחר. לקח בערך חמש שנים מהרגע שהתגבשנו עד שחתמנו על חוזה סופי".

לדבריה, העירייה נרתמה למהלך ואת ההיתר קיבלו יחסית מהר."הם הגיעו לכנס האחרון ואמרו שנוכל לפנות אליהם בכל עניין והציעו לסייע. אני שמחה שלפרויקט יש אמא ואבא, יש עם מי לדבר, יש לנו שמות ומספרי טלפונים שברגע שיש לנו בעיה יודעים למי לפנות. לעירייה יש תפקיד חשוב בקידום המהלך".

התמורה ליזם:

238 דירות בתמהיל מגוון, מהן 55 קטנות. מחירי שיווק בפרויקט: דירות 3 חדרים נמכרות בכ־1.8 מיליון שקל, 4 חדרים בכ־2.1 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה לכל דייר, גדולה ב־15 מ"ר מהדירה הישנה עם 12 מ"ר מרפסת, מחסן וחניה.

לו"ז:

היתר התקבל לפני שבוע.

כתובת: הגדוד העברי 2, חדרה

הפרויקט: פינוי בינוי

המצב הישן: שלושה מבנים של שלוש קומות על עמודים הכוללים 36 יח"ד

המצב החדש: 274 דירות בשני מגדלים בני 24 ו־32 קומות

היזם: אורון נדל"ן

האדריכל: רן בלנדר אדריכלים

עו"ד בעלי הדירות: משרד ברנע, עו"ד אלדר אדטו, ניהול קשרי קהילה בשלב הפינוי - דן קושניר התחדשות עירונית בע"מ