פורטפוליו | ראיון

המנכ"לית שמתמחה בשיווק ובמיתוג מעסיק: "משבר זה המאני טיים. איך אני שומר על הערכים"

קבוצת המדיה הבינלאומית ISMG רכשה לאחרונה את סוכנות השיווק שהקימה יחד עם שותפה ארז רז, שהפך גם לבן זוגה, לפני 15 שנה • "זה מהלך שמאפשר לבצע קפיצה אמיתית לשוק גלובלי - ולא דרך חברות ישראליות. אנחנו ממשיכים לנהל ולקבל החלטות" • שיחה קצרה עם שרון ישראל, מנכ"לית אקסטרה מייל

שרון ישראל / צילום: איל יצהר
שרון ישראל / צילום: איל יצהר

אישי: בת 52, בזוגיות עם ארז רז + 4, גרים בהוד השרון
מקצועי: מנכ"לית אקסטרה מייל מקבוצת ISMG

אני: אופטימית, דעתנית, גורמת לדברים לקרות.

ילדות ומשפחה: נולדתי בחיפה, לאמא שעלתה מאורוגוואי ואבא ממצרים. יש לי אחות אחת, גדולה ממני בחמש שנים. הייתה לנו משפחה טיפה גלותית, כל הזמן דיברו שפות זרות בבית. הילדות שלי הייתה 100% חיפאית, רוב הזמן בים או בצופים.

בית הספר: הייתי תלמידה מפריעה שבורחת לים, עם הפרעות קשב לא מאובחנות.

צבא: מדריכה של נוער וחיילים טעוני טיפוח בגדנ"ע. שם הבנתי לראשונה אילו פערים יש בחברה הישראלית. לפני הצבא הייתי קצת ילדה מפונקת וקיבלתי שם קפיצת גדילה לפנים.

השכלה גבוהה: תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ובלשנות אנגלית באוניברסיטה העברית. תואר שני MBA במנהל עסקים ברקנאטי.

התחלה: המשרה הרצינית הראשונה שלי הייתה בג'ון ברייס, מנהלת תחום טכנולוגיות. בהמשך התמניתי לסמנכ"לית שיווק, לקחנו את ג'ון ברייס לאירופה ויצא לי לעבוד הרבה בטורקיה ובאנגליה.

פריחה: כשמטריקס קנתה את ג'ון ברייס התחלתי לבדוק אופציות. הצטרפתי לנס על תקן מנהלת שיווק של 50 חברות ו-200 מוצרים. גם בנס וגם בג'ון ברייס היו לי מנהלים שנתנו לי לפרוח ואמרו: בבקשה, קחי. אני צריכה את זה.

ארז: כשהגעתי לנס טכנולוגיות, הוא כבר היה שם. ארז הוא מהנדס שעבד שנים בחברות טכנולוגיה בארה"ב. בנס הוא היה אחד הלקוחות הפנימיים שלי. נעשינו חברים מאוד מאוד טובים, עברנו המון ביחד, הרמנו כל מיני פרויקטים משוגעים. ואז הדבקתי אותו בג'וק של לפתוח חברה ביחד. בשלב זה עדיין לא היינו זוג: הייתי בתהליך גירושים, גם הוא היה בדרך לשם. פתחנו יחד ב־2007 את אקסטרה מייל ורק שנה וחצי לתוך החברה התחלנו להיות זוג.

בלי גבולות: ארז ואני מובילים את אקסטרה מייל וחיים בזוגיות כבר 15 שנים, לא התחתנו. החלק הכי מוזר היה לספר ללקוחות, שאנחנו עוברים לגור יחד. אלה שגילו אחרונים ממש נעלבו. ביומיום, אין לנו גבולות. אנחנו יכולים לצאת בשישי בערב ולריב על משהו שקשור לעבודה.

האקסטרה מייל שלנו: אנחנו סוכנות שיווק שמתמחה בטכנולוגיה והייטק. אם אתה לקוח, אנחנו מסתכלים על הלקוחות שלך, הספקים, השותפים, הקהילה והעובדים - ונותנים מענה מלא. אם לקוח רוצה להתמקד בקמפיין חדירה לשוק האוסטרלי, זה לא אומר שלא נמליץ על שותף עסקי שהוא חייב להתחבר אליו או נצביע על קבוצת עובדים ממורמרת. בין לקוחותינו: מיקרוסופט, גוגל, צים, מד וואן, סייברארק וקופת חולים מכבי.

מיתוג מעסיק במשבר: משבר זה המאני טיים. אני רואה חברות שמתכנסות בתוך עצמן בסיטואציה ומקפיאות תהליכים, זו טעות. אין היגיון בלקצץ סתם משכורות. ההסתכלות צריכה להיות על איך אני מתנהל בצורה אנושית ושומר על הערכים.

לא לפטר ולשכוח: אפשר לקחת את האנשים שצריך לשלוח הביתה, ללמד אותם כישורי עבודה חדשים ולייצר מערכת שפונה לחברות מקבילות לבדוק אם יש להן מה להציע להם.

כניסת מאסק לטוויטר: איום ונורא, וגם מאכזב. חשבנו שהוא כזה גאון, ולא ידענו שבכל מה שקשור להנהגת אנשים הוא יהיה כל כך גרוע.

הרכישה בידי קבוצת ISMG: מצא חן בעיניי שהם מתמחים בפתרונות מדיה לעולם הסייבר. יש להם נוכחות גדולה בארה"ב, באנגליה ובהודו, אבל הם הבינו שישראל היא הסייבר ניישן ורצו ליצור כאן נוכחות. מבחינתי ומבחינת ארז, זה מהלך שמאפשר לבצע קפיצה אמיתית לשוק גלובלי - ולא דרך חברות ישראליות. אנחנו ממשיכים לנהל ולקבל החלטות. אני לא צריכה 100% בעלות, טוב לי גם עם 33%. כרגע נראה שעשינו החלטה נכונה, שנותנת לי זמן לדמיין ולתכנן עוד דברים.

תחביבים: אני עושה ספורט, מכורה לנגינה בפסנתר ומתחילה כל יום בכתיבה אינטואיטיבית, שמעניקה לי רמת בהירות שונה לגמרי.

מבט לעתיד: אני רוצה לנסוע ולעבוד מכל מקום בעולם, אשמח שיהיו לנו סניפים גלובליים חזקים. יש לי גם תוכניות בעולמות האוכלוסייה המבוגרת. אנשים מגיעים לגיל פנסיה בלי תחושה שהגשימו את עצמם - וצריך למצוא לזה פתרונות.