שירת 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון: זה המנכ"ל החדש של משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן מינה את רונן לוי (מעוז) לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ, בד-בבד עם הודעת פרישה של המנכ"ל היוצא אלון אושפיז • בתוך כך, הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנות את עו"ד שלומי הייזלר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר

רונן לוי, מנכ''ל משרד החוץ החדש / צילום: רמי זרנגר
רונן לוי, מנכ''ל משרד החוץ החדש / צילום: רמי זרנגר

שר החוץ אלי כהן מינה את רונן לוי (מעוז) לתפקיד המנהל הכללי של משרד החוץ, בד-בבד עם הודעת פרישה של המנכ"ל היוצא אלון אושפיז. 

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן הישראלי לחודש דצמבר? 
שר הפיתוח וההשקעות היווני: "הישראלים הם משקיעי הנדל"ן מספר אחת אצלנו" 

לוי (48) שירת כמעט 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון, החל בתפקידי שטח, מבצעים ומודיעין בשירות הביטחון הכללי, ועד לתפקיד ראש אגף בכיר במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. בתפקידו האחרון במל"ל שימש ראש האגף לקשרים מיוחדים וצבר ניסיון רב בקשרים בינלאומיים ובפיתוח יחסים עם בכירי הממשל ברחבי העולם.

לוי הוביל ליצירת קשרים חשאיים בין ישראל למדינות שלא היו איתן קשרים, היה שליח מיוחד של ראש הממשלה וראש המל"ל למשימות מיוחדות, תרם רבות מאחורי הקלעים הסכמי אברהם והיה אחראי על הקשר עם גופים מקבילים ברחבי העולם.

לוי הוא בוגר מדעי ההתנהגות, ניהול עסקים וכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון ובעל תואר MBA מהמוסד האקדמי פרס.

לוי, מינוי ראוי לתפקיד מבחינת הניסיון והרקע, מגיע מחוץ למשרד שבו רוב מינויי המנכ"לים נעשו בעבר מתוך המשרד. לבד מניהול יחסי החוץ עם השר, הוא יצטרך לטפל בסכסוך העבודה המתמשך במשרד, המקשה מאוד על פעילותו.

אושפיז הפורש כתב במכתב פרידה לעובדים כי הוא מודה לשר כהן על היענותו לבקשת הפרישה, וכי יקיים בשבועות הקרובים חפיפה יסודית עם לוי, המנכ"ל החדש.

השר כהן פרסם הודעה ובה נכתב כי "רונן לוי הוא אחד האנשים המנוסים והיצירתיים בחיבור ובחיזוק של קשרים בינלאומיים עבור מדינת ישראל, והוא הוכיח את עצמו באין-ספור הישגים שלא את כולם ניתן לפרסם. אין לי ספק כי כמנכ"ל, ביחד עם צוות העובדים המקצועי והמסור של המשרד, התרומה למעמדה של מדינת ישראל בעולם תהיה דרמטית". 

בתוך כך, הממשלה אישרה הבוקר (א') את הצעתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למנות את עו"ד שלומי הייזלר לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, וזאת כפי שנחשף בגלובס