נערכים ליום שאחרי הפיטורים: נתניהו הגיע לבקר את דרעי בביתו

לאחר שבג"ץ פסל את מינויו של אריה דרעי לתפקידי שר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביקור בביתו • בסביבת דרעי כבר עולים כמה שמות בנוגע למחליף אפשרי במשרד הבריאות, ביניהם משה בר סימן טוב, ואילו במשרד הפנים ההחלטה תהיה ככל הנראה קשה יותר

אריה דרעי ובנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ, רויטרס
אריה דרעי ובנימין נתניהו / צילום: רפי קוץ, רויטרס

לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר ש"ס אריה דרעי אין ברירה אחרת זולת פיטוריו של דרעי מהממשלה וכפל תפקידיו כשר בריאות ושר הפנים. השניים מתואמים ובימים האחרונים התכוננו לפסיקת בג"ץ והשלכותיה.

דן פרופר נפרד מאסם וחושף את כל הסודות העסקיים והמשפחתיים | הצצה לראיון הבלעדי שיפורסם בסופ"ש 
בזכות העודפים: יחס החוב-תוצר של ישראל צנח דרמטית ב-2022 
שופט העליון שרוצה לרשת את חיות וכבר נערך לביטול שיטת הסניוריטי | בלעדי

נתניהו מיהר הערב (ד') להגיע אל ביתו של דרעי ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בבירה, הגעה סמלית שהזכירה לרבים את הגעת הרב עובדיה יוסף ז"ל לבית דרעי לאחר הרשעתו לפני יותר מ20 שנה. נתניהו פרסם הודעה ולפיה "כשאח שלי במצוקה, אני בא אליו". ולמרות הביקור הפיטורים יתקיימו ונראה שאין דרך חוקית להביא להחזרת דרעי לממשלה בטווח הקרוב.

דרעי צריך להחליט מי יחליפו בשני המשרדים ובסביבתו עולים כמה שמות. במשרד הפנים השם הבולט הוא משה בר סימן טוב, שהיה מיועד לתפקיד המנכ"ל שכבר מילא העבר. בשל כפל התפקידים של דרעי, בר סימן טוב היה בכל מקרה עם סמכויות כמעט כמו של שר וכעת יקבל ככל הנראה מינוי רשמי, אם ירצה בכך.

במשרד הפנים ההחלטה קשה יותר, כאשר נעשה ניסיון להחזיר לפעילות פוליטית את אריאל אטיאס שהיה שר מטעם ש"ס בעבר, אך הסיכוי לכך לא ברור. שם אחר הוא חבר הכנסת משה ארבל, שמכהן כעת כסגן שר הפנים, שעשוי להיכנס לתפקיד. במקרה כזה דרעי ימשיך לנהל מרחוק את המשרד הזה, עתיר התקציבים, ההשפעה והמינויים.