שביתת אזהרה בחברות הייטק נגד המהפכה המשפטית: אלו החברות שהצטרפו

חברות הייטק ועסקים רבים הצטרפו לשביתת האזהרה המתוכננת ליום שלישי הקרוב במחאה על הרפורמה המשפטית • במכתב לעובדים שנשלח נכתב: "אנחנו כחברה נאפשר שביתה/הפגנה של עובדים שירצו בכך - כל אחד ואחת עפ"י צו מצפונו ודעתו"

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בסוף השבוע האחרון / צילום: אמיר גולדשטיין
ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בסוף השבוע האחרון / צילום: אמיר גולדשטיין

לאחר המחאה הגדולה במוצ"ש אליה הגיעו כ-130 אלף מפגינים, מטה המאבק נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה החדשה הודיע הערב (א') כי ביום שלישי השבוע תתקיים שביתת אזהרה ב-130 חברות הייטק ועסקים. במקביל, ביום חמישי ייערכו פעולות המחאה ברחבי הארץ, ובמוצ"ש מתוכננת הפגנת ענק נוספת ברחוב קפלן בתל אביב.

"אתה בושה למשפחת השופטים": מתקפה חריפה של ורדה אלשיך על עודד מודריק | בלעדי
230 שותפים: כל הפרטים וההשלכות של מיזוג הענק בתחום עריכת הדין | ניתוח
מאמר המערכת של ה"וול סטריט ג'ורנל" תומך במהפכה המשפטית בישראל

חברת ההייטק שנענו לבקשת עובדיהן להשתתף בהשבתת האזהרה הן: נטורל אינטלג'נס, רדיס, למונייד, INX ,Hello heart ,Cheq, אקטיב אימפלימנטס, אלגו סק, Forter ,cheetah technologies ו-Piggy. בנוסף ל-האניבוק, Meat. The End, Luminescent ,Track160 ,WIZ, Cyera ו-Dazz.

עסקים נוספים שהצטרפו לשביתת האזהרה הם: apprentAI, גם סרטים, הסטארט-אפ NayamWings, שוקן אדריכלים בע"מ, זנסיטי, Peanut Button, צ'יפ מחשבים, ספירל סולושנס, בשיבה בריאה, אבולושן בינה, מילתא חנות ספרים, אלגול פתרונות מים בע"מ, תמיר הנדסה והפנינג איכילוב.

בחלק מהחברות שלחו המנכ"לים לעובדים  את הדברים הבאים: "עובדים ועובדות, אני מניח/ה שאתם ערים לשיח הציבורי אודות הרפורמה המשפטית וכמו כן למחאה שזה עורר. יש לנו בחברה עובדים ועובדים עם דעות מגוונות, ואנחנו תמיד מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא. ביום שלישי הקרוב, בשעה 11:00, תתקיים שביתה/הפגנה בת שעה במתחם שרונה של ארגונים וחברות, אליה הצטרפו גם עובדים בחברות ההייטק. אנחנו כחברה נאפשר את שביתה/הפגנה של עובדים שירצו בכך- כל אחד ואחת על-פי צו מצפונו ודעתו".

בשבוע שעבר הוקם מטה מאבק הכולל את כל הארגונים והקבוצות המתנגדות למהפכה המשפטית שנועדה להחליש את בג"ץ. המטה כולל את מחאת ההייטקיסטים, מחאת הסטודנטים, מחאת הגלימות השחורות של עורכי הדין, מחאת הסטודנטים, מחאת החלוקים הלבנים וכן תנועות מחאה ושורת ארגונים נוספים.

ממטה המאבק נמסר היום: "ההפיכה הדיקטטורית תפגע אנושות בזכויות אזרח, בכלכלה הישראלית ובכל מערכות החיים. לכן אנו נדרשים לצעדים דרסטיים. למרות הפגיעה הכלכלית, אנו נוקטים צעד זה כצעד ראשון להבהיר לממשלת ישראל שההפיכה המשטרית לא תעבור. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה, כי היא לא תתפקד ולו ליום אחד ללא השדרה המרכזית של הכלכלה והחברה הישראלית".