האם נתניהו וסמוטריץ' נערכים לחמוק מיישום ההסכמים הקואליציוניים?

במסגרת דיוני גיבוש תקציב המדינה לשנים 2023-2024, רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' סיכמו על "גידור ההסכמים הקואליציוניים": מונח שניתן לפרשו ככוונה להתחמק ממימוש חלק מהסעיפים הרבים שנחתמו רק עתה מול מפלגות הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: דוברות הליכוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: דוברות הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' דנו הערב (ג') בגיבוש תקציב המדינה לשנים 2023-2024. לפי ההודעה המשותפת שמסרו השניים בתום הפגישה, "סוכם על גידור ההסכמים הקואליציוניים", מונח שניתן לפרשו ככוונה להתחמק ממימוש חלק מהסעיפים הרבים שנחתמו רק עתה מול מפלגות הממשלה, ועלותם הכוללת נאמדת בעשרות מיליארדי שקלים.

ההערה שצירפו באוצר לתחזיות: "שורר חוסר ודאות בנוגע למדיניות הפיסקלית של הממשלה" 
שר האוצר סמוטריץ' מקדם תקציב דו-שנתי. איך תתנהל הממשלה עד שיעבור?

ההודעה שנשלחה בתום הפגישה של נתניהו וסמוטריץ' מנוסחת באופן שמונה שורה של חששות בשווקים ובציבור, ומנסה להפריך אותם. מעבר לכוונה לגדר את ההסכמים הקואליציוניים, נמסר כי ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו "על הכוונה לשמור על מדיניות פיסקלית אחראית ומרוסנת, ועל התאמתה למדיניות המוניטרית של בנק ישראל למען שימור וייצוב כלכלת ישראל לארבע השנים הקרובות".

בשמם של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' נמסר: "בקרוב מאוד, נביא לאזרחי ישראל תקציב וחוק הסדרים אחראיים, מוטי צמיחה ותשתיות, שיגעו בכל שכבות האוכלוסייה, יסייעו במאבק ביוקר המחייה ויצעידו את המשק הישראלי ומדינת ישראל קדימה. אל מול ההפחדות של האופוזיציה ופועלה חסר האחריות שנועדו לפגוע בעוצמתה הכלכלית של מדינת ישראל, הקואליציה מגובשת ואחראית ותעבוד יחד למען אזרחי ישראל".