סמסונג משיקה שלושה מכשירי גלקסי. מה החידושים וכמה הם יעלו?

כתחרות ישירה לאייפון של אפל, ענקית הטכנולוגיה סמסונג משיקה הערב את סדרת Galaxy S23 החדשה שלה • מה חידשה סמסונג השנה, ומה שונה מהדורות הקודמים? גלובס עושה סדר

סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי
סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי

ענקית הטכנולוגיה סמסונג משיקה הערב (ד') את סדרת Galaxy S23 החדשה שלה. החברה השיקה שלושה מכשירים חדשים: S23,S23 + ו-S23 Ultra. אלה המכשירים שהחברה מציבה כתחרות ישירה לענקית הטכנולוגיה אפל ולאייפונים שלה.

מה חידשה סמסונג השנה, ומה שונה מהדורות הקודמים? גלובס עושה סדר. 

מגוגל ועד פייבר: הבינה המלאכותית משבשת את המודל העסקי גם של הגדולות ביותר 
הדחייה ברכישת טאואר ואסטרטגיית ה"סטארט-אפ": 5 הערות על דוחות אינטל

Galaxy S23 Ultra

המכשיר המאסיבי ביותר מבין שלושת אלה שמושקים הערב הוא מכשיר האולטרה. נזכיר כי בשנה שעברה סמסונג חרצה את גורלו של מכשיר ה-Note כאשר מיזגה אותו לתוך מכשיר האולטרה.

בדומה לשנה שעברה, מכשיר האולטרה של סמסונג מקבל מסך של 6.8 אינץ' באיכות QHD+ ובתצוגת DYNAMIC AMOLED 2X. קצב הריענון של המכשיר מגיע עד 120 הרץ, וקצב ביצוע מדידות מגע של עד 240 הרץ במצב משחק. הזכוכית של כלל המכשירים שהושקו הערב היא זכוכית Gorilla Glass Victus® 2.  

סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי
 סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי

המעבד של המכשיר הוא Snapdragon 8 Gen 2 של חברת קוולאקום, המעבד החזק בשוק. לפי סמסונג, הביצועים הגרפים של האולטרה מהירים ביותר מ-40% מהדור הקודם, וביצועי הבינה המלאכותית עברו מיטוב של יותר מ-40% כדי ליצור איזון בין ביצועים להספק, גיימינג בשיהוי נמוך ועוד.

מערך הצילום האחורי של המכשיר הוא מרובע: הבשורה מגיעה במצלמה בעדשה הראשית - חיישן פיקסלים אדפטיבי חדש של 200MP. לדברי סמזונג, החיישן משתמש בטכנולוגיית Pixel Binning (קיבוץ מספר פיקסלים יחד) כדי לתמוך במספר רמות עיבוד עתיר-רזולוציה במקביל.

לצד זאת, ישנו חיישן אולטרה רחב של 12MP ושני חיישני טלפוטו של 10MP. המצלמה הקדמית היא של 12MP. כל החברות מבינות כי מי שתצליח לספק צילום בתנאי תאורה נמוכים תנצח. לכן, לטענת סמסונג, מערך הצילום מאפשר להתמודד עם כמעט כל תנאי התאורה ויודע להפיק תמונות חדות במיוחד, זאת בזכות לאלגוריתם המבוסס בינה מלאכותית של יחידת עיבוד התמונה (ISP). 

שיפור משמעותי שנכנס למצלמה הוא מייצב התמונה האופטי (OIS) הכפול הפועל בכל הכיוונים. למעשה סרטונים שיצולמו בתאורה חלשה או במצבים עם טשטוש, יהיו יציבים יותר.

המכשיר מגיע עם זיכרון הרצה של 12GB RAM ושטח אחסון מ-256GB ועד 1TB.

הסוללה של המכשיר עומדת על 5,000 מיליאמפר לשעה, בדומה לדור הקודם. לפי החברה, בטעינה עם מתאם כוח של 45 וואט (שנמכר בנפרד), יהיה אפשר להטעין 65% בחצי שעה.

המכשיר שוקל 234 גרם, שזה קצת יותר כבד מהדור הקודם. המכשיר בתקן IP68, עמיד במים בעומק של עד 1.5 מטר לפרק זמן של עד 30 דקות, מוגן מפני אבק, חול ולכלוך.

לצד זאת, לאולטרה יש את בשורת ה-Note שעבר מן העולם, והוא ה-S Pen. העט מאפשר פרודוקטיביות גבוהה יותר ושימוש מהיר יותר למי שצריך להשתמש בפתקים וברשמים. המסך הגדול של האולטרה מאפשר את השימוש המהיר הזה.

כמה הוא יעלה? בדינמיקה ובסאני עדכנו כי הרוכשים בהזמנה מוקדמת אצלם, יקבלו את הדגמים כבר ב-6 בפברואר, 5 ימים אחרי ההשקה העולמית. לאחר מכן, ב-9 בפברואר, המכשירים יגיעו לחנויות בישראל. אצל היבואנית הרשמית סאני תקשורת המחירים יתחילו מ-5,000 שקל ועד 6,400 שקל לדגם עם 1TB שטח אחסון. ואילו אצל רשת דינמיקה המחירים יעמדו יתחילו מ-4,900 שקל ועד 5,400 שקל. דינמיקה לא מוכרת את דגם ה-1TB. 

מעבר לשתי היבואניות הללו, מפעילות הסלולר כמו פרטנר, סלקום, פלאפון והוט מובייל מוכרות גם הן את המכשירים במחירים בסדר גודל דומה.

סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי
 סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי

Galaxy S23 ו- Galaxy S23+

שני המכשירים הנוספים שסמסונג משיקה הם דגם הבסיס ודגם הפלוס. מבחינת מסך המכשיר, לדגם הבסיס יש מסך של 6.1 אינץ', ודגם הפלוס עם 6.6 אינץ'. בדומה לאולטרה, התצוגה של המסכים DYNAMIC AMOLED 2X, באיכות באיכות FHD +. קצב הריענון גם מגיע עד 120 הרץ, וקצב ביצוע מדידות מגע של עד 240 הרץ במצב משחק.

מעבד המכשירים, בדומה לדגם האולטרה, הוא Snapdragon 8 Gen 2. בשני המכשירים מערך הצילום הוא משולש: חיישן רחב של 50MP, חיישן אולטרה רחב של 12MP וחיישן טלפוטו של 10MP. המצלמה הקדמית גם כאן היא של 12MP.

זיכרון ההרצה בשני המכשירים עומד על 8GB RAM, אך ההבדל ביניהם משתקף בשטח אחסון: דגם הבסיס יכול לכלול 128GB או 256GB, מול דגם הפלוס שיכול לכלול 256GB או 512GB. 

סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי
 סדרת Galaxy S23 החדשה של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי

מבחינת הסלולה יש הבדל בין שני המכשירים: דגם הבסיס עם 3,900 מיליאמפר לשעה, ודגם הפלוס מקבל 4,700 מיליאמפר לשעה. בשני המכשירים, הסוללה קיבלה שדרוג של כמה מאות מיליאמפר. לפי החברה, טעינה של חצי שעה עם מתאם של 45 וואט תספק לדגם הבסיס כמחצית מהסוללה, בעוד שדגם הפלוס יקבל 65% טעינה.

דגם הבסיס שוקל 168 גרם, מול דגם הפלוס ששוקל 196 גרם - שניהם שוקלים אותו דבר מהדור הקודם. המכשיר בתקן IP68 עמיד במים בעומק של עד 1.5 מטר לפרק זמן של עד 30 דקות, מוגן מפני אבק, חול ולכלוך.

כמה הם יעלו? מחיר דגם הבסיס בסאני תקשורת יתחיל מ-3,300 שקל ועד 3,550 שקל, טווח המחירים של דגם הפלוס יעמוד על 4,050-4,550 שקל. ברשת דינמיקה, דגמי הבסיס יהיה בטווח מחירים של 3,200-3,450 שקל. דגמי הפלוס יהיו בטווח מחירים של 3,950 שקל ועד 4,400 שקל.