עבודה בארגונים בלי דף עסקי בלינקדאין פוגעת בתדמית המקצועית

הלינקדאין אמור להכיל מידע בסיסי בנוגע לחברה, מה שמאפשר להעריך את תדמיתה ומיצובה בשוק העבודה • המיצוב של המעסיקים, עם דגש על המעסיק האחרון, הוא שמגדיר את פוטנציאל הקריירה של עובדים יותר מכל פרמטר אחר, לרבות כישורים ויכולות

המיצוב של המעסיקים הוא שמגדיר את פוטנציאל הקריירה של עובדים / צילום: גלובס
המיצוב של המעסיקים הוא שמגדיר את פוטנציאל הקריירה של עובדים / צילום: גלובס

הכותבת היא מומחית לשוק העבודה

לפני מספר שבועות כתבתי טור שעסק בשאלה כיצד מתכננים ומנהלים קריירה באמצעות הלינקדאין. בטור המלצתי לנתח 10-20 קריירות רלוונטיות על פני 4 פרמטרים, שהמרכזי שבהם הוא גודל ותדמית החברות המעסיקות. הלינקדאין אמור להכיל מידע בסיסי באשר לגודלה של החברה, תחום הפעילות בו היא עוסקת, ואיכות ההשכלה של האוחזים בתפקידי מפתח, מה שמאפשר להעריך את תדמיתה ומיצובה בשוק העבודה.

ארגונים קיקיוניים או לא מתוחכמים

המידע הזה קריטי להבנת מסלולים ופוטנציאל קריירה, שכן הנדבך המרכזי בהגדרת ערך המותג של עובדים ומנהלים הוא זהות המעסיקים ותדמיתם, ולא הגדרות התפקיד, כפי שרבים נוטים לחשוב. במילים אחרות, המיצוב של המעסיקים, עם דגש על המעסיק האחרון, הם שמגדירים את פוטנציאל הקריירה של עובדים, יותר מכל פרמטר אחר, לרבות כישורים ויכולות.

ומה אם פרופיל הלינקדאין הוא נטול מידע באשר לזהות המעסיקים? הדבר מעיד על אחד משתי אפשרויות: הראשונה - בעל הפרופיל לא טרח להצמיד לפרופיל שלו את הקישור לדף העסקי של המעסיק, והסתפק בציון השם בלבד; השנייה - למעסיק כלל אין דף עסקי בלינקדאין.

בשני המקרים עלולה להתרחש פגיעה בתדמיתו של העובד, וזאת משום שבמבט ראשון נראה שהוא הועסק בארגונים לא מספיק איכותיים. מדוע? כי ארגונים נטולי דף עסקי בלינקדאין הם בהגדרה כאלה שהמיצוב שלהם נמוך. ברוב המקרים מדובר בארגונים קיקיוניים ו/או לא מאד מתוחכמים, אחרת היו יודעים שדף עסקי ברשת הזו הוא אלמנטרי, המינימום הנדרש מארגון שמעוניין לגייס עובדים מספיק איכותיים.

ואכן, כשאני מנסה לחפש מידע על הארגונים האלה מחוץ ללינקדאין, התוצאה מאששת את ההערכה הראשונית. או שמדובר בארגונים גדולים ו"עתיקים", דוגמת כל מיני גופים מיושנים במגזר הציבורי, או במיזמים כושלים, חלקם נטולי עקבות או שכבר אינם קיימים. ולמי שמנסה לחסות תחת המטריה של "ארגונים מסווגים" שלא יכולים להרשות לעצמם חשיפה כזו, שימצא תירוץ רציני יותר. אם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים אוחז בדף עסקי בלינקדאין, גם ארגונים "מסווגים" אחרים יכולים להקים אחד כזה, לפחות לצורכי קריירה וגיוס עובדים.

מוסדות השכלה ללא דף עסקי

נזק תדמיתי נגרם גם למי שמוסד/ות ההשכלה בהם למד הם נטולי דף עסקי בלינקדאין, שכן גם אז עסקינן במסגרות אקדמיות עם תדמית מאד בעייתית, בלשון המעטה. הדבר פוגע במיוחד במי ששואף לעבוד בארגונים איכותיים, עם דגש על ארגונים טכנולוגיים, שמקפידים על איכות ההשכלה גם בשלבים מתקדמים בקריירה, בפרט של אנשי טכנולוגיה.

המסקנה המתבקשת מבחינת עובדים היא כפולה. אם לא טרחתם לחבר לפרופיל שלכם את הדף העסקי של מעסיקיכם, טוב תעשו אם תמהרו לתקן את המעוות, לא משנה מה איכות הארגונים בהם עבדתם או למדתם. קחו בחשבון כי גם אם למדתם ועבדתם בארגונים איכותיים, סיכוי לא מבוטל שלא תגרפו את הקרדיט המגיע לכם, רק משום שהלוגו של המעסיקים לא "קופץ" מיד לעיני המציצים בפרופיל. הרוב המכריע לא ישקיעו מבט שני ומעמיק יותר בקריירה שלכם. מאידך, אם עבדתם בארגונים לא איכותיים, בכל מקרה עדיף לראות לוגו של ארגון מעסיק. התדמית שהוא משדר עדיפה לאין ערוך על הריבוע האפור המופיע לצד התפקיד כשלמעסיק אין דף עסקי, גם כשמדובר בארגון זניח.

ומה אם המעסיק שלכם לא טרח להקים לעצמו דף עסקי? אם אתם עדין עובדים בארגון, טוב תעשו אם תאירו את עיני מחלקות השיווק ומשאבי האנוש על החשיבות של הדף העסקי ברשת הלינקדאין, ואם אין כאלה, הפצירו במי שצריך להקים דף כזה.

תחשדו בארגונים ללא דף עסקי

ובאשר למחפשי עבודה? מלכתחילה תחשדו באיכות של ארגונים שאין להם דף עסקי בלינקאין. אם יש לכם ברירה, עדיף שתחפשו חברות איכותיות יותר, זאת בפרט אם המעסיקים הקודמים שלכם סובלים מתדמית נמוכה. האמינו לי, מבט על פרופיל שכולו ריבועים אפורים במקום לוגואים של מעסיקים לא עושה טוב לערך המותג שלכם, בוודאי לא לערך השוק.

ומבחינת מעסיקים, המסקנה מובנת מעליה - הקימו דף עסקי סביר לפחות. אמנם מיתוג מעסיק זה קשקוש מקושקש (הרחבה באחד הטורים העתידיים), אבל דף עסקי בלינקדאין הוא מחויב מציאות, גם אם אתם ארגון של שני עובדים. בהצלחה, וזכרו - קריירה זה הפוך ממה שחשבתם.