מנכ"לית חברת התכשיטים שממשיכה את אביה: "לאחרונה נאלצנו לצמצם כוח-אדם ולספוג התייקרויות"

גל דנון, בת 48 מהוד השרון • מנכ"לית חברת DANON • "האתגר הקשה ביותר הוא לייצר המשכיות במפעל, מכיוון שיש הרגשה שהדור הצעיר פחות נמשך לעבודות כפיים ולעבודות הייצור" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

גל דנון, מנכ"לית DANON תכשיטים / צילום: שלומי יוסף
גל דנון, מנכ"לית DANON תכשיטים / צילום: שלומי יוסף

"בשנה שדנון תכשיטים התחילה לפעול (1975) עולם תכשיטי האופנה היה פחות מפותח והתבסס בעיקר על יבוא של מוצרים זולים יחסית", מספרת גל דנון, מנכ"לית DANON תכשיטים. "אבא שלנו הבין שהיתרון היחסי שלו טמון בייצור תכשיטים איכותיים בסטנדרטים גבוהים ושימוש בחומרים אציליים, כמו זהב וכסף טהור בכדי למנוע אלרגיות. כך שכל תכשיטי דנון הם אנטי אלרגניים ונטולי ניקל".

גל מספרת על הצעדים הראשונים. "בתחילת דרכנו הבנו שאם לא נשלוט בתהליך הייצור מתחילתו ועד סופו, לא נוכל להבטיח את רמת האיכות והגימור שאנחנו מתעקשים עליה. העובדה הזאת גרמה לנו לחפש תמיד את הפיתוחים הטכנולוגיים הכי מתקדמים בשוק ולהתמקצע בכל שלבי התהליך. כך שמלבד מפעל התכשיטים שבבעלותנו יש לנו גם מפעל לציפוי, שנותן כיום שירותים למותגים המובילים בתעשייה".

גל אף משתפת באתגרים איתם העסק צריך להתמודד. "האתגר הקשה ביותר הוא לייצר המשכיות במפעל, מכיוון שיש הרגשה שהדור הצעיר פחות נמשך לעבודות כפיים ולעבודות הייצור. אתגר נוסף הוא להצליח לייצר מוצר אופנתי ואיכותי במחיר תחרותי ביחס למוצרים מיובאים. היום דנון הוא סוג של שריד אחרון בתעשייה ישראלית שהולכת ונעלמת מהמפה. אומנם יש הרבה תכשיטנים קטנים, אבל מה שאנשים לא יודעים, זה שמעט מאוד חברות מתחרות מייצרות את התכשיטים מא' ועד ת'.

"כמו כל חברה בשוק האופנה, גם דנון מתמודדת עם המיתון של החודשים האחרונים", היא אומרת. "אנחנו מעריכים שתחום התכשיטים נפגע יותר מתחומים אחרים, כיוון שזה מוצר שנחשב כמותרות. לשמחתנו, הירידה הייתה מינורית אך נאלצנו לצמצם כוח-אדם ולספוג את התייקרות חומרי הגלם, כדי לא לפגוע בלקוחות".

למרות המצב, גל נשארת אופטימית. "אנחנו מתעתדים להמשיך להתפתח גם בתחום הקמעונאות ובסופו של דבר להיות רשת חנויות תכשיטי האופנה הגדולה בישראל. לאחר הקורונה, כשגורמים גדולים במשק מיהרו להספיד את החנויות הפיזיות, הבנו ששילוב של הדיגיטל והפיזי כמותג חזק, הוא שילוב מנצח.

דנון תכשיטים נוסדה ב־1975, ע"י יוסי דנון, שהשתחרר משירות קבע בשייטת וחיפש לבנות עתיד לו ולמשפחתו. "אבא שלנו הוא איש מיוחד במינו, איש של יושרה, ערכים ועבודת כפיים", משתפת גל. "כשאילן אחי ואני מנהלים את החברה, אנחנו מבינים עד כמה מה שהוא יצר ייחודי.

"למרות שאת הקריירה התחלתי בתחום העבודה הסוציאלית, גם אני וגם אחי גדלנו בתוך החברה מאז שהיינו ילדים. בשנים הראשונות החברה הייתה ממוקמת בשלוש קומות בבניין בשכונת פלורנטין ואנחנו גרנו בקומה הרביעית. תמיד ידענו שיש לנו את האופציה להמשיך את דרכו של אבא ומהר מאוד, שנינו מצאנו את עצמנו נמשכים לעולם העסקים והאופנה".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il