שר האוצר מבקש להרגיע את סוכנויות הדירוג, ודורש מהשרים להתפשר על דרישות התקציביות

ראש הממשלה ושר האוצר דנו היום בתקציב המדינה, לקראת הבאתו לדיון בממשלה בשבוע הבא • בסוף הדיון אמר סמוטריץ': "כולנו יחד נידרש לוודא שציפיות השרים ריאליות ולייצר הבנה רחבה שיידרשו פשרות לאור צרכי השעה"

שר האוצר בלצאל סמוטריץ' / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
שר האוצר בלצאל סמוטריץ' / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגשו היום (ב') לדון בתקציב המדינה הקרוב, לפני שיתקיים עליו דיון בממשלה בשבוע הבא.

האוצר הציג חוק הסדרים חדש, אבל רוב הרפורמות כבר הופיעו בקודמו | בדיקת גלובס
הרוסים מגבירים לחץ, האוקראינים מבקשים סיוע: למי תיגמר התחמושת? | פרשנות

סמוטריץ' סקר בפתח הדיון את הרפורמות הכלכליות המובאות לצד התקציב בחוק ההסדרים, שכבר סוקרו בהרחבה בשבועות האחרונים. את האמירה המשמעותית ביותר שמר שר האוצר לסוף דבריו, כשאמר לנוכחים בחדר: "כולנו יחד נידרש לוודא שציפיות השרים ריאליות ולייצר הבנה רחבה שיידרשו פשרות לאור צרכי השעה".

את האמירה הזאת של סמוטריץ' ניתן אולי לפרש כהכנת הקרקע לאי-קיום חלקים מההסכמים הקואליציוניים הנרחבים והיקרים שנחתמו בין מפלגות הממשלה.

"בעת הזו גוברת החשיבות בריסון ההוצאה", הבהיר סמוטריץ' והסביר כי "מצב המאקרו בישראל טוב, אך הסערה לא פוסחת עלינו וישראל ניצבת בפני סיכונים משמעותיים בטווח הקצר שנובעים מהתפשטות האינפלציה בעולם ועליות הריבית שהגיעו בעקבותיה. אם לא נתנהל בצורה אחראית, אנו עלולים למצוא את עצמנו מול ימים מורכבים של מיתון ואף משבר כלכלי".

סמוטריץ' לא התייחס בדבריו לאזהרות מפני מחיר כבד לכלכלה הישראלית שתגבה המהפכה המשפטית, אבל דווקא ציין את החשיבות בשמירה על תדמית אחראית של ישראל: "ריסון ההוצאה משדר לציבור, לחברות הדירוג ולמשקיעים שהתקציב מקצועי ואחראי", ציין השר.