מנהלת הארגון שמקדם יזמים צעירים: "חילופי הממשלות בשנים האחרונות הקשו ביצירת תהליכים"

מור כהן, בת 30 מגבעתיים • מנהלת את ארגון TLI העוסק בפיתוח, העצמה וקידום מנהלים ויזמים צעירים על בסיס חוכמה וזהות יהודית • "המיתון שאנו חווים משפיע על התמיכות של אנשי עסקים וקרנות. היום, בשונה מבעבר, משקיעים רוצים לדעת שיש גם תמיכה ישראלית מקומית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

מור כהן, מנהלת TLI / צילום: עידן כהן
מור כהן, מנהלת TLI / צילום: עידן כהן

"אומנם הצלחנו לגדול מול אי היציבות של הממשלות במדינת ישראל בארבע השנים האחרונות, אבל זה נעשה בקושי רב", מספרת מור כהן, המנהלת של ארגון TLI העוסק בפיתוח, העצמה וקידום מנהלים ויזמים צעירים על בסיס חוכמה וזהות יהודית.

"בזמן חילופי ממשלות אי אפשר לעבוד עם הממשלה, אין אפשרות להעמיק קשרים, בעלי התפקידים משתנים כל הזמן ואי אפשר לייצר שיתופי פעולה יציבים. עד שנוצר שיתוף פעולה יציב ומוצלח עם אחד השרים או המשרדים, הוא מתחלף וצריך להתחיל את כל התהליך מתחילתו עם האנשים החדשים במשרד".

מור מסבירה שאת רוב התמיכה הכלכלית שלהם הם מקבלים דווקא מארה"ב. "המיתון שאנו חווים כרגע בעולם מאוד משפיע על התמיכות של אנשי עסקים וקרנות. היום, בשונה מבעבר, משקיעים, תורמים ופילנתרופים רוצים לדעת שיש גם תמיכה ישראלית מקומית, שגם אנשים בתוך המדינה שלך תומכים בך ובארגון שלך.

"הם מסתכלים על ההייטק, על התמיכה, על הכלכלה. הם רוצים לדעת מי תורם פה, הרבה יותר קשה לגייס כסף ממשקיעים ישראלים. החשש הוא שמיתון כללי גדול עוד לפנינו ואנחנו מרגישים את זה בכל תרומה ושיח. לאחרונה חזרנו מסבב גיוס משאבים בארצות הברית שהיה בסדר גמור אבל בהחלט ראינו את הקושי".

בנוסף לקושי הכלכלי, מור משתפת כי הם מתמודדים גם מול קשיי החשיפה. "אנחנו רוצים להגדיל את החשיפה שלנו כדי שצעירים מוכשרים יכירו אותנו, וירצו להצטרף, שירצו להשקיע בעצמם ויראו את הערך של זה. שיווק ומיתוג זה הליך מורכב ואנחנו מתמודדים איתו כל הזמן".

TLI (Triumph Leadership Innovation) הוא ארגון אשר חורט על דגלו מנהיגות חדשנית מבוססת חוכמה וזהות יהודית. במסגרתו מופעלות שתי תוכניות עיקריות המונות מאות משתתפים - תוכנית "המנהלים" אשר מבוססת על מודלים מאוניברסיטאות מובילות בעולם ותוכנית "החממה" לפיתוח מיזמים וסטארט־אפים לחיבור יהודי העולם לישראל.

"כמו כן", מספרת מור. "יש לנו קהילה חזקה ובועטת עם מאות צעירים, רשת נטוורקינג חזקה בין כלל המגזרים. בוגרי התוכניות מגיעים מכל רחבי הארץ, מהדרום עד הצפון, במיוחד מהפריפריה אבל גם מהמרכז".

התוכניות עצמן עובדות בעיקר עם יזמים צעירים, מנהלים שמגיעים מכל רחבי הקשת של החברות בישראל, החל מהייטק לתאגידים, לחברות ממשלתיות, עמותות ועוד. "אנחנו עובדים בין היתר עם קרנות גדולות. קרן מיימונדיס תומכת בתוכנית המנהלים 'אדוונס', ההסתדרות הציונית העולמית תומכת בפרויקט 'החממה' בשנתיים האחרונות. הן מספקות לנו תמיכה כלכלית ומשאבים. יש לנו גם שיתופי פעולה רחבים נוספים עם הסוכנות היהודית, מט"ח ומשרדי הממשלה השונים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il