שעמום ואורח חיים לא בריא: הסימנים שעבודה מהבית שוחקת את העובדים

עם פרוץ הקורונה, רבים עברו לעבוד מרחוק, ושגרת העבודה השתנתה • שלוש שנים לאחר מכן, יש מי שחש שהמתכונת החדשה שוחקת ופוגעת בפריון העבודה - ממגוון סיבות שונות: החל מהמרחק החברתי ועד קושי להפריד עבודה מהבית

כשהעבודה מהבית שוחקת / צילום: Unsplash, alison pang
כשהעבודה מהבית שוחקת / צילום: Unsplash, alison pang

אודות מגזין הניהול של הרווארד (HBR)

מגזין הניהול של אוניברסיטת הרווארד יוצא לאור מזה מאה שנה ומאגד מאמרים מבוססי מחקר ונתונים. עם כותביו נמנים מיטב המומחים הבינלאומיים לניהול ולעסקים במגוון תחומים, ובהם מנהיגות, משא ומתן, אסטרטגיה, שיווק, כספים ותפעול. מאמרי Harvard Business Review מתורגמים ומתפרסמים בגלובס שלוש פעמים בשבוע: בימים שני, רביעי וחמישי (מגזין G).

אודות הכותבת

אליזבת גרייס סונדרס מתמחה בניהול זמן העבודה מרחוק במציאות החדשה. גרייס סונדרס היא המייסדת והמנכ"לית של Real Life E, חברה שבהגדרתה מעצימה אנשים הסובלים מרגשות אשם או תסכול.

אוטוטו נציין שלוש שנים ל"יציאה מהמשרדים", אז מצאו עצמם מיליוני אנשים, בן לילה, עוברים לעבוד במשרה מלאה מהבית בעקבות משבר הקורונה. ההלם הראשוני של המעבר כבר נשחק, כך שאם גם אתם עברתם לעבוד מרחוק, סביר להניח ששקעתם לסוג מסוים של שגרה. 

אך האם הגיע הזמן לעשות שינוי? כמדריכה לניהול זמן, עזרתי ללקוחות בכל העולם לנווט את המעבר מהמשרד לבית ובחזרה. מה שראיתי הוא שכמה שינויים קטנים בלוח הזמנים יכולים לגרום להשפעה גדולה ולתת לכם לחוש רעננים בשנה החדשה. להלן מספר סיבות למה כדאי לשנות דברים בעבודה מהבית - ומהי הדרך לעשות זאת. 

משרות לא ייעלמו בגלל ChatGPT, הן רק ייראו אחרת: התחזית של היועץ הבכיר | ראיון
בארה״ב מנסים להתמודד עם תחלופת עובדים מהירה באמצעות כלל זהב אחד

סיבה מס' 1: אתם משתעממים מאותן הפעולות

סיבה אחת שאולי תצטרכו לשנות את שגרת העבודה מהבית היא שכמעט כלום לא השתנה בשנתיים האחרונות, והמונוטוניות מתחילה לכרסם בכם. במקום באמת להתחיל לעבוד בזמן, אתם נכנסים למחשב ואז ממשיכים לנמנם. חסרות לכם האינטראקציות החברתיות עם עובדים אחרים וכל יום דומה לקודמו.

אם אתם מוצאים עצמכם משתעממים בעבודה מהבית, זה עלול להשפיע על המוטיבציה והפריון שלכם. הגיע הזמן לשנות כמה דברים. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא לשנות את הנוף שלכם. למשל, לצאת לבתי קפה, ספריות או אפילו לשבת ליד הבריכה. אם אתם מחפשים תחושה "משרדית", אתם יכולים לשכור חלל משותף לעבודה. אולי לצאת ולבלות לצד אנשים אחרים יוסיף למוטיבציה שלכם - ובהתאם גם לפריון.

אבל אם אתם זקוקים למספר מסכי מחשב או ציוד מיוחד אחר כדי לעבוד, ישנן דרכים נוספות בהן תוכלו לגוון מעט את השגרה שלכם. למשל, באמצעות "אימוץ" חבר וירטואלי למשרד - אתם יכולים לבקש מקולגה או מחבר לעבוד לצדכם בשיחת וידאו, או להשתמש בשירות כמו Focusmate, שיצוות אתכם עם מישהו במקום אחר בעולם.

לבסוף, אתם גם יכולים לשנות מעט את השגרה שלכם באמצעות שילוב משהו חדש ורענן. לדוגמה, תוכלו לנסות מגוון חדרי כושר לאחר שעות העבודה, או לחפש אירועים המתקיימים באזור שלכם. לעיתים, הציפייה לחוויה מסוימת בסוף היום יכולה לגרום לכם להיות הרבה יותר ממוקדים בשעות היום.

סיבה מס' 2: שגרת משק הבית שלכם השתנתה

סיבה נוספת לשנות את שגרת העבודה מהבית נוגעת לאירועים שקרו לסביבה שלכם. לדוגמה, אולי בן או בת הזוג שלכם חזר/ה למשרד ונעדר/ת מהבית רוב היום, או שהילדים החליפו בית ספר כך שזמני ההסעה והאיסוף שלהם שונים.

השינויים האלה משמעותיים ובגללם אתם צריכים לחשוב ולחלק את היום שלכם בצורה הטובה ביותר. האם כדאי לכם לשנות את השעה בה אתם מתחילים? האם אתם צריכים לבקש עזרה בהסעות לבית הספר או לחוגים? האם לוח זמני האימונים שלכם זקוק לשינויים?

הכירו את השינויים בשגרת משק הבית שלכם, ותבחנו כיצד הם משפיעים עליכם. לאחר מכן, תכווננו את לוח הזמנים שלכם בהתאם.

סיבה מס' 3: אתם רוצים לטפח מנהגים בריאים יותר

עבור חלק מהאנשים, המעבר לעבודה מהבית שיפר את שגרת הטיפול העצמי בגלל שהם ניתבו את זמן הנסיעה שלקח להם להגיע למשרד, כדי להישאר במיטה בבקרים או כדי לפנות זמן להליכות בערב. אבל מבחינת אחרים, ההחלטה לא להגיע למשרד פגעה בבריאות, ואף גרמה להם לעבוד מאוחר יותר וללכת לישון מאוחר יותר. אחרים נטשו את שגרת ההתעמלות כשהפסיקו ללכת לחדר הכושר במשרד ולא עברו להתאמן במכון אחר. יש כאלו שאפילו החליפו את בר הסלטים בקפטריה בעבודה בשירות DoorDash וגילו שאפילו למכנסי הטרנינג הם כבר לא מצליחים להיכנס.

אם זה נשמע לכם מוכר, הגיע הזמן לשנות את שגרת היום שלכם כדי לתמוך טוב יותר בצרכי הבריאות שלכם. חלק מהפתרונות האפשריים כוללים קביעת זמני התחלה וסיום יותר קשיחים כדי שיהיה לכם זמן בערבים להירגע וללכת לישון בשעה סבירה. אם אתם רוצים יותר גמישות אבל גם בהירות לגבי מתי אתם מסיימים כל יום, כוונו למספר שעות עבודה קבועות באורך שמונה או תשע שעות. אחרי זה, הרשו לעצמכם לעצור בלי תחושות אשמה.

על מנת להתחיל לשלב שוב פעילות גופנית, התחילו בקטן. חלק מהאנשים שאני מכיר מתחילים ב־10 דקות התעמלות ביום, אותה הם מבצעים מהבית. אסטרטגיה נוספת היא לעשות הליכות קצרות של 5 דקות במקום להסתכל בטלפון. זה לוקח בערך אותה כמות זמן ומשפר את הבריאות והפוקוס שלכם במקום לפגוע בהם.

בסופו של דבר, אם אתם מתקשים לגבי תזונה מאז שהתחלתם לעבוד מהבית, אולי תצטרכו לפנות זמן בסופי השבוע או באחד הערבים כדי לבחור מצרכים לקנות. רוב המכולות מציעות סלטים מוכנים וארוחות מהירות שהן לרוב בריאות ופחות יקרות מהזמנות. אתם יכולים גם לקנות תפוחים, בננות, גזר גמדי וחטיפים מהירים וקלים אחרים לטובת תזונה בריאה יותר.

אפילו אם שגרת העבודה מהבית שלכם אינה נוראית עד כדי כך, זה לא אומר שאי אפשר לשפר אותה במידה מסוימת. השתמשו באסטרטגיות האלה אם אתם רוצים לבנות מחדש את מערכת שעות העבודה מהבית שלכם בשנה החדשה.

© Harvard Business School Publishing Corp