הפיטורים מגיעים גם לאינדיגו: 100 עובדים בישראל יעזבו

גם חברת הבת של HP, אינדיגו, נפגעה מהפיטורים בענקית המדפסות וכ-100 עובדים יעזבו • הפיטורים נערכים באופן רוחבי במרכז הפיתוח בנס ציונה ובמפעל הדיו בקרית גת, ללא מיקוד בפעילות מסוימת

מפעל hp אינדיגו בקרית גת / צילום: איל יצהר
מפעל hp אינדיגו בקרית גת / צילום: איל יצהר

הפיטורים מגיעים גם לאינדיגו, חברת הבת של HP העוסקת בדפוס דיגיטלי המעסיקה בישראל 2,500 איש. החברה אספה הבוקר (א') את עובדיה והודיעה להם על מהלך שיכלול כ-4-5% מעובדי החברה בישראל, כ-100 איש לערך. הפיטורים נערכים באופן רוחבי במרכז הפיתוח בנס ציונה ובמפעל הדיו בקרית גת, ללא מיקוד בפעילות מסוימת. HP העולמית יצאה כבר לפני מספר חודשים למהלך פיטורים של כ-12% מפעילות החברה בעולם.

כשמנכ"ל מרוויח פי 6,000 מעובד: האם מנהלים מתחילים להבין שהשכר שלהם מופרז? 
אינטל וישראל בשעת מבחן: מה עובר על המעסיקה הגדולה בהייטק? | ניתוח

"חברת HP ממשיכה להשקיע במרכזי הפעילות והייצור בישראל ובצמיחה העסקית של חטיבת הדפוס התעשייתי. הצעדים הללו, שנעשים בהתאמה לאתגרי השוק הנוכחיים, יאפשרו לחברה להיערך מחדש ולהתמקד במנועי הצמיחה שלה. HP תמשיך לחדש וליצור ערך ללקוחותיה תוך התמקדות בתהליכי הדיגיטציה בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, גמישות ויצירתיות. אנחנו נמשיך לתמוך בערכים של שקיפות, הגינות, הכלה וכבוד ביחס כלפי עובדי החברה".

בחודש אוקטובר האחרון פיטרה כ-60 עובדים מתוך 300 העובדים בחברת בת נוספת, סאיטקס, רכישת עבר נוספת של HP בישראל, לה מרכז פיתוח בנתניה ומפעל יצור בקיסריה. באותה ההזדמנות איחדה החברה העולמית את סאיטקס עם אינדיגו תחת הנהלתה של האחרונה, האחראית על תחום הדפוס הדיגיטלי התעשייתי על גבי אריזות של מוצרי צריכה. ככל שודע, לא פוטרו עובדים מחטיבת סאיטקס במהלך החדש.

HP רגישה במיוחד לשפל במכרות המחשבים האישים, כמו גם המדפסות הבתות והתעשייתיות בתחום המחשוב הפרטי, בתי אב רבים רוויים בציוד מחשוב שנרכש בשנות הקורונה, ואילו סיום הסגרים, החזרה לעבודה מהמשרדים והמיתון הכלכלי מביאים פחות לקוחות פרטיים ועסקיים לרכוש מחשבים או מדפסות. בתחום הדפוס התעשייתי בו פעילה אינדיגו, הירידה בצריכת מוצרים ברשתות שיווק גם היא עושה את שלה.