מעצב הרהיטים שפתח סטודיו ליד הים: "בסביבת האינפלציה, האתגר הוא לספק מחירים סבירים"

ארז לוי, בן 45 ממושב אודים • נשוי פלוס 3 • בעלי סטודיו ארז לוי לעיצוב רהיטים • "בעבר לקוח היה מגיע ובוחר רהיט. החשיפה של אנשים לעיצוב גרמה לכך שכמעט כל אחד לוקח מעצב או אדריכל שיתרגם את החלומות שלו לבית מעוצב" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ארז לוי, בעלי סטודיו ארז לוי לעיצוב רהיטים / צילום: אביב קורט
ארז לוי, בעלי סטודיו ארז לוי לעיצוב רהיטים / צילום: אביב קורט

אחרי לימודי עיצוב תעשייתי בשנקר, עבד ארז לוי בתחום עיצוב הרהיטים במשך ארבע שנים, עד שהחליט לצאת לדרך עצמאית ולפתוח סטודיו משלו. את הסטודיו הוא פתח דווקא בוילה הנושקת לים בתפר שבין שפיים לגעש. הרעיון שעמד מאחורי ההחלטה הוא שהלקוח יוכל לראות איך הרהיטים נראים בתוך בית אמיתי ולא רק באולם תצוגה.

"אנחנו 'תופרים' עבור הלקוח את הבית מא'־ת' בעיצוב 'הוט קוטור', כולל בחירת החומרים, בעיצובים לא סטנדרטיים, כך שבית הלקוח יהיה ייחודי ומדויק עבורו", מסביר ארז. "מכיוון שאני גם מעצב וגם מייצר, יש לי את מנעד היכולות להתאים תקציב לפרויקט - אני יכול לייצר שולחן שעולה 80 אלף שקל ושולחן ב־15 אלף שקל.

"אבל אני קודם כל מעצב לאנשים. מתחבר אליהם, מבין את השפה שהם רוצים ואוהבים. אני מעצב רהיטים שעושים טוב ללקוח, עם ההשראה, החדשנות והקו שמאפיין אותי".

לפני כ־3 שנים הצטרפה כשותפה לסטודיו, מירב מנדליק, שאחראית על ניהול הסטודיו ועל המערך הלוגיסטי מרגע המכירה ועד סופה, מה שמאפשר לארז לעסוק בתכנון ועיצוב נטו. "מירב היא יד ימיני. היא שותפה, היא דואגת לשביעות רצון הלקוח, אחראית על בקרת האיכות של כל רהיט ורהיט, על הייצור, כל זאת עד הגעת הריהוט לבית הלקוח".

אחד האתגרים בתקופה הזו הוא עליית מחירי חומרי הגלם. הדבר מקשה על הסטודיו להמשיך לעצב ולייצר ריהוט חדשני בטווח מחירים שלא מכוון רק לאנשים בעלי ממון רב. "מחירי חומרי הגלם עלו משמעותית - עץ, ברזל, טקסטיל. האתגר הוא להמשיך ליצור רהיט איכותי ומעניין ועדיין להישאר בטווח מחירים מאפשר, או לרכוש PIECE אחד יחיד ומיוחד, שיהווה את גולת הכותרת, וסביבו לעצב או לרכוש מוצרים משלימים, אולם לא לוותר על רהיט מעוצב ואיכותי שיגנוב את ההצגה".

ארז אף מסביר על התפתחות התחום. "החשיפה של אנשים לעיצוב גרמה לכך שכמעט כל אחד לוקח מעצב או אדריכל שיתרגם את החלומות שלו לבית מעוצב. בעבר לקוח היה מגיע ובוחר רהיט. כיום, נדיר מאוד שנכנסים אליי לקוחות בלי מעצב או אדריכל שמלווה את התהליך.

"הלקוחות שלי הם למעשה האדריכלים והמעצבים, שביחד איתם אנחנו מתרגמים את הרצונות של הלקוח לכדי רהיט וחוויה. כתוצאה מכך העבודה מולם היא רצינית. הם מבינים את המגבלות, היתרונות, והצרכים של הלקוחות. לאור זאת, העבודה מחייבת סטנדרט מאוד גבוה ומדויק בהתייחס לחומרים, לשילובים, לפונקציונאליות ולסגנונות. מה שמחייב אותי להפתיע, לסקרן ולחדש כל פעם מחדש".

ארז כמעט ולא משתמש בחומרים סינתטיים ונוטה לבחון את החומרים בהם הוא משתמש עד הקצה. "כל לקוח רוצה ריהוט ייחודי רק לו שאי אפשר למצוא בבית של השכן. חשוב לי שהבית יהיה המקום הכי נוח ונעים עבור הלקוח, כי משם כולנו מקבלים את הכוחות שלנו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il