היועמ"שית לממשלה הודיעה כי היא שוקלת הגשת כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד ח"כ עופר כסיף

היועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה קיבלה את המלצת פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה ופרקליט מחוז ירושלים, כי יש להעמיד לדין את ח"כ כסיף

חבר הכנסת עופר כסיף / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
חבר הכנסת עופר כסיף / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה החליטה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בגין תקיפת שוטר. היועמ"שית קיבלה את המלצת פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, ופרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דני ויטמן, כי יש להעמיד לדין את ח"כ כסיף.

גורם בכיר במשטרה אמר לגלובס בתחילת אוקטובר כי "התיעוד מלמד על תקיפה מצידו של כסיף נגד השוטר. יידע כל אדם שיתקוף שוטר כי משטרת ישראל תמצה איתו את הדין. אפס סובלנות לאלימות נגד שוטרים".

כזכור, בתחילת אוגוסט חשפנו בגלובס כי המשטרה, על דעת היועמ"שית בהרב-מיארה, החליטה לזמן לחקירה באזהרה את ח"כ כסיף, בגין תקיפת שוטר באירוע שהתרחש בחודש מאי 2022, בו תועד כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו, זאת לאחר שהשוטר סירב לאפשר לכסיף להיכנס לאזור שנאסר לכניסה על-ידו. לדברי כסיף, הוא הגיע להפגנה במסאפר יטא נגד הכוונה לגרש את התושבים המקומיים.

ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים, כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך - לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

בהמשך הכחיש כסיף כי הכה את השוטר, זאת למרות שכבר פורסם התיעוד שמראה בבירור לכאורה כי הוא אכן התרחשה תקיפה.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה כי תורה על פתיחה בחקירה נגד כסיף לאחר האירוע. אחרי בחינה של גבולות החסינות הפרלמנטרית ודין ודברים מול המשטרה, החליטה היועמ"שית בהרב-מיארה כי יש לחקור את כסיף באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

בחקירתו במשטרה שלל כסיף מכל וכל את הטענה כי תקף את השוטר, וטען כי מדובר בטעות אופטית בשל זווית הצילום. כסיף עמד על כך שגרסת השוטר לפיו תקף אותו היא גרסה שקרית, ודווקא הוא הקורבן באירוע.

לאחר סיום חקירת המשטרה, התיק הועבר לפרקליטות, שהחזירה אותו שנית למשטרה לצורך השלמת חקירה, אותה סיימה עוד בדצמבר 2022.

עם זימונו לחקירה טען ח"כ כסיף כי "'הפשיזם לא מתחיל כאשר יורים באנשים ברחובות, אלא כאשר רשויות המדינה (המשטרה, הפרקליטות, היועמ"ש) מתייחסות באופן שונה לפעילות פוליטית משמאל ומימין' (פרופ' זאב שטרנהל)'. ואידך זיל גמור".

*** חזקת החפות: ח"כ עופר כסיף לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.