בן גביר לראשי הקואליציה: דורש לפטר את היועמ"שית

השר איתמר בן גביר קרא לפיטורי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה וטען כי היא "מתפקדת כיושבת-ראש האופוזיציה בפועל" • הרקע לבקשה הוא התנגדותה של בהרב-מיארה לשינוי פקודת המשטרה והקפאת הדחת מפקד מחוז ת"א ניצב עמי אשד בשבוע שעבר

השר איתמר בן גביר והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"; איל יצהר
השר איתמר בן גביר והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"; איל יצהר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לראשי הקואליציה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לטענתו, היא "מתפקדת כיושבת-ראש האופוזיציה בפועל".

במכתב ששלח בן גביר לראשי סיעות הקואליציה הוא טען כי היועמ"שית פוסלת כל חוק והחלטה של ממשלת ושרי הימין, כאשר היא אפילו לא טורחת לשוחח עם השרים לפני פסילת החלטותיהם.

"התנהלותה של היועצת פוגעת לא רק במשילות ובסמכויותיו של שלטון נבחר במדינה דמוקרטית, אלא גם ביכולת השרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו", כתב בן גביר. "אני מודע לקושי המשפטי בפיטוריה, אולם הנזק אותו מייצרת היועצת בכל יום שהיא נותרת בתפקידה, גדול לעין ערוך", כך לדבריו.

בן גביר ליועמ"שית: "אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך"
היועמ"שית נגד בן גביר: מקפיאה את הדחת מפקד מחוז תל אביב במשטרה 

הרקע לבקשתו של בן גביר הוא התנגדותה של היועמ"שית לשינוי פקודת המשטרה וכן הקפאת הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתפקידו בשבוע שעבר והעברתו לתפקיד למפקד מחלקת הדרכה במשטרה. בהרב-מיארה הורתה להקפיא את העברתו של אשד עד לבירור משפטי מסודר. היועמ"שית ערכה בירור ראשוני שעל-פי הודעתה "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".  

לאחר מכן פנה בן גביר לבג"ץ בבקשה לייצג את עצמו ולא לקבל את ייצוג היועמ"שית בעתירה נגד התיקון לחוק פקודת המשטרה. בן גביר כתב לבג"ץ כי היועמ"שית פרסמה את הודעתה להקפאת מינוי ניצב עמי אשד לתפקיד ראש בית הספר להדרכה מבלי שביקשה לשוחח איתו, וכי רק אחרי פניית יועצו של השר, היועמ"שית הסכימה לפגישה, ולמרות זאת היא פרסמה את החלטתה עוד לפני ביצוע השיחה. 

ראש לשכת עורכי הדין הנכנס, עו"ד עמית בכר, התייחס לדרישתו של בן גביר לפטר את בהרב-מיארה ומסר: "ישראל היא מדינת חוק, ועצם הדיון על פיטורי היועמ"שית הוא חצייה של קו אסור. לשכת עורכי הדין עומדת מאחורי היועמ"שית, העושה את תפקידה במקצועיות ומגנה על שלטון החוק".